Skip to main content

Ik heb sinds kort via via ook een Box 12 met de de oude 60E software. Daaraan hangen nu 3 SuperWifi 2 punten.

Wordt deze Box 12 en de SuperWifi 2 punten nu ook automatisch voorzien van de KPN Software?

Of werkt dat nog steeds niet als je er SuperWifi 2 punten aan hebt hangen?

Gaat het nu nog steeds in batches of worden alle Box 12 modems nu voorzien van KPN Software, gezien KPN nu ook al begonnen is met de uitrol van KPN Software op de Experia Box v10?

Admin: afgesplitst en nieuw topic voor je vraag aangemaakt

Ik heb dat destijds van medewerkers in deze support groep gehoord. Elke keer werd er gezegd dat het vanwege een vage reden niet gelukt was. Ik heb nog steeds geen mail ontvangen. 

Ik vind het erg klantonvriendelijk van KPN.

Niet geschoten, altijd mis inderdaad @Berpie74 😉 Maar helaas is't echt niet mogelijk, gezien jullie situatie hoop ik dat jullie snel aan de beurt zijn!

@Maja van KPN is er dan een indicatie wanneer de update er zal zijn? Hoef geen datum, maar een maand zou wel prettig zijn.

Ik had je hier graag meer over willen vertellen @Berpie74, maar het is echt niet te zeggen wie er wanneer aan de beurt is en hoe lang de uitrol nog zal duren. 

@tobo01 er is geen vage reden; nog niet alle modems zijn aan de beurt geweest en er volgen nog een aantal batches. Hoe lang het duurt voordat jouw modem de update zal krijgen, daar kunnen we helaas niets over zeggen. 

Lekker vaag allemaal @Maja van KPN . Waarom niet iedereen. 

Ik had je hier graag meer over willen vertellen @Berpie74, maar het is echt niet te zeggen wie er wanneer aan de beurt is en hoe lang de uitrol nog zal duren. 

@tobo01 er is geen vage reden; nog niet alle modems zijn aan de beurt geweest en er volgen nog een aantal batches. Hoe lang het duurt voordat jouw modem de update zal krijgen, daar kunnen we helaas niets over zeggen. 

@Maja van KPN Wanneer is dan de laatste batch? Hiervoor is een planning.

De planning hiervoor is niet in beton gegoten @Berpie74, dus er bestaat geen antwoord op jouw vraag wanneer de laatste batch zal zijn. We voeren de uitrol uit zo snel als technisch gezien mogelijk is, hopelijk duurt het voor jou niet meer zo lang!

Zonder bericht toch een update ineens midden op de dag. Modem en 1 SuperWifi 2 gingen goed. De twee andere SuperWifi 2 punten moest ik even resetten. Bij mij is alles bekabeld en werkt top! 

Heel fijn @nican, dan is er vanmiddag wellicht weer een batch geweest! Ik hoop dat er meer mensen uit dit topic bij die batch in zaten 😊

Heel fijn @nican, dan is er vanmiddag wellicht weer een batch geweest! Ik hoop dat er meer mensen uit dit topic bij die batch in zaten 😊

Helaas….

Het gaat hierbij inderdaad om een volledige reset en ik snap heel erg goed dat je daar niet echt om staat te springen @Sjuip 😬 Er is echter een reden dat de update niet gelukt is bij jou, dus ik heb sterk het vermoeden dat we het niet voor elkaar gaan krijgen om de software te pushen als je de reset níét uitvoert.

Tien dagen terug reset uitgevoerd🥵. Vandaag ineens nieuwe software. Zonder waarschuwing. Ik merkte het pas omdat ik mijn 'slimme' meter niet meer kon uitlezen - de dongel was de WiFi kwijt. Maar evengoed: eind goed, al goed🙂. Morgen kijken of ik mijn (niet bedrade) SuperWiFi's weer aan de praat krijg...

Top dat jij hem nu ook ontvangen hebt @Sjuip! Mocht het niet direct soepel verlopen met de SuperWifi punten: KPN SuperWifi installatie en gebruik

Helaas….

Ik heb zelf een reset gedaan van alle apparatuur 3 dagen ervoor. Eerst de SuperWifi’s ontkoppeld en gereset. Toen modem instellingen opgeslagen en gereset. Als ik hier op het forum lees lijkt dit soms toch iets te triggeren waardoor het na een aantal dagen wel lukt. Maar goed, dat kan evengoed toeval zijn gezien er miljoenen aansluitingen zijn. Probeer het even zou ik zeggen.

De planning hiervoor is niet in beton gegoten @Berpie74, dus er bestaat geen antwoord op jouw vraag wanneer de laatste batch zal zijn. We voeren de uitrol uit zo snel als technisch gezien mogelijk is, hopelijk duurt het voor jou niet meer zo lang!

@Maja Ik ben er klaar mee. Inmiddels een set van Fritzbox aangeschaft. Werkt eigenlijk “out of the box”. WiFi ook behoorlijk beter. De Box 12 en de beide Super WiFi punten terug in de doos op zolder.

Geeft ook vrijheid met overstappen naar een andere provider.

Jammer @Berpie74, ik had gehoopt dat jij ook bij de vorige batch zou zitten maar dan zou je dan al gemerkt moeten hebben natuurlijk. Wel heel fijn dat je met de Fritzbox set nu iets in huis hebt gehaald dat helemaal naar wens is!

Hoi, ik heb ook nog steeds geen bericht gekregen dat ze de nieuwe update gaan uitvoeren.  Een vriendin van mij heeft in juni een abonnement afgesloten. Die kreeg het een maand later al.

Maar ik kan in januari overstappen.. 

Dus komt goed.. 

Ik ben er klaar mee... 

Groetjes Harry 

Hi ​@Harryvg, ik snap de frustratie, maar zou het toch wel heel erg jammer vinden als je ons hierom gaat verlaten 😔 Mag ik vragen waarom je zo ontevreden bent met de huidige software dat je liever over zou stappen? Gaat er iets niet goed nu?

Heb je alleen een Box 12 en eventueel de zwarte SuperWifi 2? Of maak je wellicht gebruik van de witte SuperWifi 1 punten of van Experia Wifi? We zijn momenteel bezig met de uitrol voor modems zonder wifi punten óf met enkel SuperWifi 2. Als die situatie bij jou van toepassing is, hoop ik wel echt dat je nog voor januari aan de beurt bent!

Ik ga ook overstappen, zodra ik mag. KPN weigert ook bij mij de nieuwe KPN Software te installeren.  Gisteren nog een uurtje aan de lijn gehangen, over vreemde problemen met de WiFi.

Omdat mijn V12 geen update krijgt, krijgen ook mijn zwarte Superwifi 2 schotels geen update. Omdat ik veel apparaten gebruik in mijn Smart Home met Homey Pro, Nuki slimme sloten met WiFi, Eufy homebase, Philips Hue en nog wat andere zaken, krijg ik steeds meer kleine WiFi problemen. Wellicht dat Software Update naar KPN deze problemen kunnen verhelpen. 

Voordat ik overstap had ik dat graag willen proberen. Er zijn ook providers die zonder meerkosten een Fritz box meeleveren. 

Zoals het er nu voorstaat, en KPN weigert de firmware te upgraden, ben ik weg. Ook met telefonie, want KPN is in woonhuis ook abominabel slecht. Ik moet altijd bellen met hulp van WiFi. 

Groeten,

Ton

Ik ga ook overstappen, zodra ik mag. KPN weigert ook bij mij de nieuwe KPN Software te installeren.  Gisteren nog een uurtje aan de lijn gehangen, over vreemde problemen met de WiFi.

Omdat mijn V12 geen update krijgt, krijgen ook mijn zwarte Superwifi 2 schotels geen update. Omdat ik veel apparaten gebruik in mijn Smart Home met Homey Pro, Nuki slimme sloten met WiFi, Eufy homebase, Philips Hue en nog wat andere zaken, krijg ik steeds meer kleine WiFi problemen. Wellicht dat Software Update naar KPN deze problemen kunnen verhelpen. 

Voordat ik overstap had ik dat graag willen proberen. Er zijn ook providers die zonder meerkosten een Fritz box meeleveren. 

Zoals het er nu voorstaat, en KPN weigert de firmware te upgraden, ben ik weg. Ook met telefonie, want KPN is in woonhuis ook abominabel slecht. Ik moet altijd bellen met hulp van WiFi. 

Groeten,

Ton

Welke providers zijn dat? Die de Fritzbox “kosteloos” in bruikleen geven?  En even los van het antwoord: als dit zo belangrijk voor je is, waarom koop je dan niet gewoon een goede managed router zoals Ubiquiti Gateway etc.? Ben je ook niet afhankelijk van je modem/provider. Vind dit maar zwaar emotioneel overtrokken reacties eerlijk gezegd, haha!

Beste ​@tobo01 

KPN weigert helemaal niet om jouw apparatuur te updaten, dat gaat volledig automatisch en je bent gewoon nog niet aan de beurt. KPN doet iedere dag een batch updates naar klanten en gelukkig niet naar alle klanten tegelijk om problemen te voorkomen.

Dat mobiel bereik in huis minder kan zijn is niet meer dan normaal tegenwoordig, daarom is er gelukkig VoWifi, die dat gebrek aan mobiele verbinding mooi kan compenseren zonder extra kosten.

Hi ​@Harryvg, ik snap de frustratie, maar zou het toch wel heel erg jammer vinden als je ons hierom gaat verlaten 😔 Mag ik vragen waarom je zo ontevreden bent met de huidige software dat je liever over zou stappen? Gaat er iets niet goed nu?

Heb je alleen een Box 12 en eventueel de zwarte SuperWifi 2? Of maak je wellicht gebruik van de witte SuperWifi 1 punten of van Experia Wifi? We zijn momenteel bezig met de uitrol voor modems zonder wifi punten óf met enkel SuperWifi 2. Als die situatie bij jou van toepassing is, hoop ik wel echt dat je nog voor januari aan de beurt bent!

Hoi Maja,

Ik heb soms problemen met wegvallen/minder snelheid van het wifi signaal.  En ik heb echt alles geprobeerd met samenwerking van je collega.  Alles staat goed ingesteld dus daar ligt het niet aan.  En daar heb ik een 3 maanden last van.  En als

ik bij mijn vriendin ben heb ik er geen last van. Ik heb niets bijzonders aan staan , ik heb modem v12 en Super WiFi 2.. meer niet.  Dus ik wil echt blijven bij kpn, daarom wil ik de update afwachten en dan kijken of het weer stabiel is zoals voorheen.  👍

Ik ben altijd Super positief over kpn.. maar nu is het wat minder. 

Groetjes Harry. 

Ah, als het sinds 3 maanden ineens slechter gaat met je wifi, snap ik dat je op het moment niet zo positief bent ​@Harryvg. En je hebt hier ook al contact over gehad zonder dat dit voor verbetering heeft gezorgd 😕 Aangezien je een Box 12 en SuperWifi 2 in huis hebt, hoop ik toch dat je bij 1 van de volgende batches zit en dat je daarna weer tevreden zal zijn met je wifi! 😊

Ik wacht ook al geruime tijd op de update, tot nu toe niets.

Regards Davy

Reageer