Skip to main content
Vraag

Ik heb een XS4ALL FRITZ!Box die vanochtend ineens ppp timeouts geeft

• July 10, 2026
  • 9 reacties
  • 67 keer bekeken

Hallo,

Mijn fritzbox is nog door de xs4all monteur geinstalleerd. Vanochtend wil ik beginnen met werken en geen internet (dat gebeurt zelden). Alles werkt nog dus even op de fritzbox ingelogd:

geen internet v4 en v6. ppoe-timeouts. Fritzbox uit wacht aan en de glasvezel box zelfde. Nog steeds time-outs

Nu viel mij op dat mijn profiel nog steeds op xs4all staat . Vraag is dan is dit niet het probleem? Is er gister iets nog uitgezet bij KPN van xs4all? Of is het toch iets anders.

Ik heb ook maar even KPN profiel geprobeerd maar zelfde … pppoe timeouts

Iemand nog een idee wat het kan zijn? Ik vind het vreemd dat het opeens zomaar stopt met werken na jaren en er is geen storing op mijn adres volgens de tools.

Alvast dank

9 reacties

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • July 10, 2026

Ik zou zeggen bel 0800 0402 , want voordat je hier verder bent is het al weer weekend

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 10, 2026

Ja was ik al mee bezig, maar misschien dat iemand het herkent … das nog sneller. ik moet eerst even werken ook nog, en das niet thuis .

Thanks voor de snelle reactie!

• Helper
  • July 10, 2026

Ja was ik al mee bezig, maar misschien dat iemand het herkent … das nog sneller. ik moet eerst even werken ook nog, en das niet thuis .

Thanks voor de snelle reactie!

Heeft u de ONT ook al eens uit- en aangezet?

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • July 10, 2026

Hoi ​@Verash  heb je al eens gekeken op de KPN storingspagina of er wellicht een storing of werkzaamheden zijn? Je kan die hier vinden: https://www.kpn.com/service/storingen

Verder is het XS4All-profiel nog steeds bruikbaar. Ik heb hem ook nog steeds in mijn Fritzbox staan en die gebruik ik momenteel ook nog steeds naar tevredenheid.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 10, 2026

Hoi Arjan,

Ja er was geen storing. Ik heb met de helpdesk gesproken en waarschijnlijk de fritzbox na wat testjes . kan ik morgen hopelijk omruilen. De helpdesk gaf ook aan dat je nog steeds xs4all profiel moet gebruiken zolang je nog het oude xs4all contract hebt.

Dank voor alle reacties!

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • July 10, 2026

De helpdesk gaf ook aan dat je nog steeds xs4all profiel moet gebruiken zolang je nog het oude xs4all contract hebt.

Da’s een bijzondere helpdeskmedewerker, het “oude XS4ALL contract” is reeds meer dan 4 jaar technisch volledig KPN, het maakt helemaal niets uit of het XS4ALL profiel of het KPN profiel gekozen wordt.

• July 10, 2026

Heb je nog bijzondere instellingen in de fritzbox ?
Je kan alles opslaan in een bestandje.

Bij de experiabox gaat dat centraal via een kpn server, bij de FB niet (vermoed ik).

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 10, 2026

Ik heb bestand opgeslagen voor ik contract zocht voor geval dat het te fixen zou zijn. Maar ik heb ook van alle settings/pages fotos gemaakt. scheelt weer met zoeken bij de nieuwe fritzbox!

• July 10, 2026

Met het *.export bestand is het mij altijd gelukt.
Ook wel eens een FB weer aan de gang gekregen op die manier door het bestand weer terug in te laden.

De lampjes op het glasvezel kastje doen wel zoals het zou moeten ?