Skip to main content
Beantwoord

Ik heb geen IPv6 internet verbinding (v12) sinds laatste contact helpdesk

• March 20, 2026
  • 7 reacties
  • 111 keer bekeken

Sinds vorige week na contact helpdesk (medewerker heeft harde reset gedaan), alles opnieuw moeten instellen op mijn modem v12. geen probleem alles lijkt te werken, maar sindsdien staat er bij IPv6-adres: “geen IPv6 internet verbinding”,

Wat is de reden hiervoor en waarom zou dit uitgezet moeten worden? Het lijkt er meer op dat dit sindsdien niet meer werkt gezien de oranje tekst?

Groet Remco

Beste antwoord door DaveA

Je kunt IPv6 inschakelen door in te loggen op het modem via mijnmodem.kpn of via de MijnKPN-app.

Het wordt soms uitgeschakeld om problemen op te lossen, zoals websites die niet laden. Je kunt het daarom weer inschakelen, en als je opnieuw problemen ervaart, kun je het weer uitschakelen.

Meer informatie over IPv6 vind je hier: https://www.kpn.com/service/internet/ipv6

7 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 20, 2026

Heb je de glasvezelkast al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad en daarna de router ook even herstart? ​@Gwemca 

DaveA
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • March 20, 2026

Je kunt IPv6 inschakelen door in te loggen op het modem via mijnmodem.kpn of via de MijnKPN-app.

Het wordt soms uitgeschakeld om problemen op te lossen, zoals websites die niet laden. Je kunt het daarom weer inschakelen, en als je opnieuw problemen ervaart, kun je het weer uitschakelen.

Meer informatie over IPv6 vind je hier: https://www.kpn.com/service/internet/ipv6

• Auteur
  • Topper
  • March 20, 2026

Heb je de glasvezelkast al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad en daarna de router ook even herstart? ​@Gwemca 

Ja nadat ik de service medewerker aan de lijn had en hij het modem kennelijk een harde reset gaf is ook de verbinding verbroken. daarop heb ik zelf moeten terugbellen, een andere medewerker heeft deze optie ook al besproken. En deze oplossing geprobeerd, maar tot op de dag van vandaag blijkt dat ook niet de oplossing. ik denk inmiddels wel alle trucjes aan gehoord maar zonder resultaat.

Ik ben zelf best handig met dit soort werk, maar wat KPN op de achtergrond doet geen idee. maar het pakt voor ons thuisnetwerk niet goed uit. Ik ben heb er de afgelopen weken dan ook zelf al veel werk gehad om dekking te herstellen, met als de oplossing 2 weken geleden alle apparatuur om te wisselen en dus weer 24 maanden vast te zitten aan KPN nu superfiber. Als we internet hebben is de snelheid prima, maar het heeft de nodige reset nodig. En met de wifi manager ben ik ook regelmatig bezig. Alle belangrijke bekabelde verbindingen heb ik inmiddels CAT6 gemaakt, met KPN specificaties. 

• Auteur
  • Topper
  • March 20, 2026

Dave je bedoeld deze IPv6 die kennelijk wel aan staat? maar dus toch geen IPv6 internet verbinding geeft?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 20, 2026

Zet in het modem IPv6 eens uit (staat onder ‘internet’). En dan weer aan. De IPv6 verbinding zou dan weer opnieuw opgezet moeten worden. Wat is het resultaat? 

service medewerker aan de lijn had en hij het modem kennelijk een harde reset gaf is ook de verbinding verbroken.

Bij storingen aan de vaste diensten is het daarom aan te bevelen altijd met je mobiele telefoon te bellen.

• Auteur
  • Topper
  • March 20, 2026

service medewerker aan de lijn had en hij het modem kennelijk een harde reset gaf is ook de verbinding verbroken.

Bij storingen aan de vaste diensten is het daarom aan te bevelen altijd met je mobiele telefoon te bellen.

Dat doe ik dus ook altijd, maar om een of andere reden werd die verbinding dus ook verbroken, zal toeval zijn geweest. maar was dus lastig. omdat daarna die medewerker niet heeft teruggebeld zoals KPN dat normaal wel doet.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 20, 2026

Oh, mogelijk stond je telefoon op “Bellen via Wifi”. Daar zal het dan mis gegaan zijn. Denk ik dan. Ging de verbinding niet vloeibaar over naar 4G.