Skip to main content
Beantwoord

Ik krijg nog steeds mailtjes dat ik mijn experiabox terug moet sturen terwijl ik dit al gedaan heb

• May 18, 2026
  • 14 reacties
  • 95 keer bekeken

Ik ben recentelijk verhuisd en heb het oude modem teruggestuurd naar de KPN. Nu blijf ik maar mailtjes krijgen dat ik het modem moet terugsturen. Ik heb een track & trace-code van PostNL, modem zou 25 april afgeleverd zijn, het is nu 18 mei. Ik heb de KPN gebeld, maar kreeg alleen te horen dat het vast goed kwam en ik me geen zorgen hoefde te maken.

Beste antwoord door JanD

Beste ​@waanders gewoon het verzendbewijs heel goed en heel lang bewaren.

14 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • Antwoord
  • May 18, 2026

Beste ​@waanders gewoon het verzendbewijs heel goed en heel lang bewaren.

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@waanders, welkom bij de community! 🙂 Goed dat je het verzendbewijs en de Track & Trace nog hebt. Ik kan hierin inderdaad bevestigen wat ​@JanD aangeeft: bewaar deze goed. Als PostNL aangeeft dat het modem op 25 april is afgeleverd, dan heb jij in principe gedaan wat je moest doen.

Het komt helaas vaker voor dat deze herinneringsmails elkaar nog kruisen terwijl de retourzending administratief nog verwerkt wordt. 

Ik raad je hierbij aan om een belafspraak in te plannen en dit ook aan te geven bij onze klantenservice. Zij kunnen dan een aantekening maken in het systeem dat het modem al is teruggestuurd, zodat deze herinneringen hopelijk stoppen 🙂

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • May 19, 2026

Je bent niet de eerste die dit geintje hier meld, maar goed je hebt een track en trace bewijs dus verder niks om druk over te maken .

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 20, 2026

@Serenay van KPN Ik heb ook nog een brief gekregen. Ik vind het gewoon heel vervelend: ik heb gewoon keurig het modem verstuurd en krijg nu al die mailtjes. Ik snap niet dat PostNL er 4 weken over doet om dit administratief te verwerken. Nee, een belafspraak is niet nodig, zoals gezegd heb ik gebeld, werd er niet veel wijzer van dan dat ze inderdaad een aantekening zouden maken. En ja, ik bewaar het verzendbewijs goed.

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • May 20, 2026

@Serenay van KPN Ik heb ook nog een brief gekregen. Ik vind het gewoon heel vervelend: ik heb gewoon keurig het modem verstuurd en krijg nu al die mailtjes. Ik snap niet dat PostNL er 4 weken over doet om dit administratief te verwerken. Nee, een belafspraak is niet nodig, zoals gezegd heb ik gebeld, werd er niet veel wijzer van dan dat ze inderdaad een aantekening zouden maken. En ja, ik bewaar het verzendbewijs goed.

Wie zegt dat PostNl er 4 weken erover doet,  maar een ding snap ik niet, je zegt het  verzendbewijs, dus als je die track en trace  met  postcode invult met desbetreffende huisnummer dan  kan je zien dat het wel of niet is afgeleverd.

Is het afgeleverd dan kan je precieze datum en tijd doorgeven aan KPN en is het niet afgeleverd dan kan jij als verzender daarover informeren bij PostNL.

Daarom zet ik als ik iets terug moet sturen dat ook in de app, mocht ik verzendbewijs evt toch kwijt raken dan kan ik toch aantonen via de app wat er mee gebeurd is.

Zo doe ik dat dus altijd als ik iets terug stuur of het nu PostNL is of DHL of welke verzender dan ook.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 20, 2026

@ivo46 Dat zeg ik toch? Zie eerste bericht: “ Ik heb een track & trace-code van PostNL, modem zou 25 april afgeleverd zijn”. Dus ik begrijp uit de opmerkingen van de KPN dat PostNL het nog niet verwerkt heeft. En anders ligt de “schuld” bij KPN.

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • May 20, 2026

@ivo46 Dat zeg ik toch? Zie eerste bericht: “ Ik heb een track & trace-code van PostNL, modem zou 25 april afgeleverd zijn”. Dus ik begrijp uit de opmerkingen van de KPN dat PostNL het nog niet verwerkt heeft. En anders ligt de “schuld” bij KPN.

Wat bedoel je met afgeleverd? Afgeleverd bij Postnl of het pakket is afgeleverd bij KPN ?

Maar goed je hebt het verzendbewijs dus inderdaad goed bewaren en verder niet meer naar omkijken, maar kan zijn dat KPN je 60 euro in rekening wil gaan brengen ( of iets in de trend )

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 20, 2026

@ivo46 Er staat letterlijk:

“Retourzending gesorteerd, wordt overgedragen aan afzender. Bezorgd op 25 april 3:00”

en

“Hier is je pakket
Antwoordnummer 10119
2400VB ALPHEN AAN DEN RIJN
Nederland”

Wat vaag, maar hee, het is PostNL

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • May 20, 2026

@ivo46 Er staat letterlijk:

“Retourzending gesorteerd, wordt overgedragen aan afzender. Bezorgd op 25 april 3:00”

en

“Hier is je pakket
Antwoordnummer 10119
2400VB ALPHEN AAN DEN RIJN
Nederland”

Wat vaag, maar hee, het is PostNL

Ja en als je dat nu met track en trace in vult bijv binnen de app van PostNL , maak er een screenshot van en stuur dat naar KPN

Forum|alt.badge.img+16
  • May 20, 2026

KPN verwerkt apparatuur echt heel slecht. Het kost klanten die netjes hun plicht doen ontzettend veel tijd.  Recent heb ik hier ook een klacht over ingediend, want kpn eist een hoop, maar ze verwerken apparatuur praktisch nooit op een juiste manier. 

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@waanders, ik snap heel goed dat dit frustrerend is. Dit is natuurlijk niet zoals jullie gewend zijn van KPN en op het moment lopen we helaas inderdaad wat achter met het verwerken van retourzendingen, waardoor mails en brieven elkaar kunnen kruisen.

Ik begrijp ook dat je niet opnieuw wilt bellen nu er al eerder een aantekening is gemaakt. Ons advies is normaal gesproken wel om hiervoor een belafspraak te maken, omdat wij vanaf de community hierin helaas niet meer voor je kunnen doen. Gelukkig heb je met de Track & Trace en het verzendbewijs wel bewijs dat het modem retour is gestuurd. 🙂

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 21, 2026

Dit is natuurlijk niet zoals jullie gewend zijn van KPN

@Serenay van KPN Waarom denk je dat? Zo enthousiast ben ik niet over de klantvriendelijkheid van de KPN, ik heb recentelijk nog 6 dagen zonder internet gezeten omdat er bij graafwerkzaamheden in de straat glasvezelkabels waren beschadigd, het weekend plus een feestdag was en de KPN het vervolgens druk had. En communicatie gaat via MijnKPN, chatten via een “slimme” bot en als je al een medewerker telefonisch te spreken krijgt moet je maar hopen dat je iemand aan de lijn krijgt die daar net zit en amper wat weet. Maar daar is de KPN niet uniek in, is bij veel bedrijven een probleem.

Ik heb inderdaad de track & trace-code van PostNL en bewaar ‘m goed.

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@waanders, ik begrijp goed dat dit inmiddels gewoon erg vervelend begint te worden. Na wat extra navraag en uitzoekwerk kan ik hierin mogelijk nog een laatste poging doen om dit voor je geregeld te krijgen.

Zou je daarvoor je postcode, huisnummer, geboortedatum én de Track & Trace-code van PostNL willen invullen in je communityprofiel? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor moderators.

Sinds een paar dagen hebben wij hier namelijk een nieuwe werkwijze voor, dus dit is zeker nog even de moeite waard om te proberen. 🙂

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 22, 2026

@Serenay van KPN Ik heb het ingevuld. En track & trace-code van PostNL bij “Persoonlijke opmerkingen”.