Skip to main content

Hallo,

Bij een probleem met de TV box besloot KPN dat de experiabox (V8)ook vervangen moest worden.

V 12 box kwam aan volgens afspraak. experia box vervangen volgens handleiding.

Wifi naam en ww kwamen vanzelf terug op de V12 box

Inloggen op de webpagina (192.168.2.254) lukt niet. Niet met het oude WW en ook niet met het WW op de sticker.

Helpdesk kwam met: Probeer eens “admin”, Probleem ook “1234” maar dat ging zoals verwacht niet werken.

Reset naar factory settings hielp ook niet. Na wat een en weer gebel mocht ik de V12 omruilen bij een KPN service punt in de buurt.

Het V8 modem meegenomen. Helaas geen V12 aanwezig zoals belooft. Wel een V10.

V10 thuis aangesloten met hetzelfde resultaat. modem werkt naar inloggen lukt niet.

Weer de helpdesk. weer een vriendelijke mevrouw met vlaams accent die hetzelfde belscript voor zich had.  Probeer eens “admin”, Probeer ook “1234” maar dat ging Zoals verwacht niet werken.

Weer gebeld. Ze gaan een monteur sturen,  ehhh toch niet er gaat nu maandag iemand bellen om me verder te helpen.

 

Ik heb daarop het v12 modem losgehaald en rechtstreeks op mijn laptop met een utp kabel aangesloten. Na een reset kon ik wel inloggen met het ww van de stikker. WW aangepast modem weer aangesloten zoals het hoort. Inloggen lukt niet. niet met het ww op de sticker. Niet met het WW dat ik gezet heb. ook niet met het WW van het V8 modem.

 

gelukkig werkt de TV wel

heeft iemand nog een idee?

Heeft u nu een v10 en een KPN Box 12 in huis?

Bij de Experiabox v10(zonder a) moet u de eerste keer inloggen zonder wachtwoord. Leeg laten dus.


Hi @henk195812! Zuur dat het zo'n moeite kost om in je modem te komen. Nick's reactie klopt, voor de V10 heb je geen wachtwoord op een sticker staan. De eerste keer laat je het wachtwoordveld leeg. Als hij al wel eens is ingesteld, dan kun je je modem resetten (stap 2) en daarna het wachtwoordveld leeglaten. In dit topic kun je een wat vollediger antwoord vinden. Hopelijk lukt het zo!