Skip to main content
Beantwoord

Inloggen op Box 12 lukt niet

  • 30 december 2023
  • 16 reacties
  • 249 keer bekeken

Beste,

Ik heb de forums al afgezocht en verschillende methodes geprobeerd om in mijn modem in te loggen, maar het blijft falen. De modem is al gereset geweest door mijn eigen en via kpn, heb verschillende internet browsers geprobeerd zoals firefox, chrome, edge, opera, brave maar niks helpt. Cookies verwijderd. Wachtwoord copy past zodat dat ook niet fout kan gaan. Via de telefoon helpt ook niet.

Het is toch te gek voor woorden dat je zoveel moeite moet doen om in een modem te kunnen inloggen, dit zou vanzelfsprekend moeten zijn. 

 

Met vriendelijke groet,

Wendy

Beste antwoord door Wen1986

Hoi Ries,

Het staat hier 

https://forum.kpn.com/modems-123/inloggen-kpn-box-12-lukt-niet-586086

 

Groetjes 

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7469 reacties
  • 31 december 2023

Hi @Wen1986 en welkom op het forum!

Zoveel moeite zou dat zeker niet moeten kosten. 😕 Als laatste check, je hebt het ook al eens geprobeerd via de QR code die op de sticker van je modem staat? 

Zo ja, wil je dan je forumprofiel zo volledig mogelijk aanvullen en hier een seintje geven als je dit hebt gedaan?
Ook ben ik benieuwd of je wifi versterkers in gebruik hebt en zo ja, welke dit precies zijn. 


huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 14185 reacties
  • 1 januari 2024

Hoi @Wen1986 
Ik heb ook in het begin er moeite mee gehad.
Wat ​​​​@Sanne_M zegt is een goed idee, je krijgt dan het wachtwoord te zien.
Het makkelijkste is dan om het wachtwoord even te kopieëren en te plakken, dan kan er niets fout gaan.
Dan zou ik gelijk een nieuw en gemakkelijker wachtwoord aanmaken als ik je was.
Zo heb ik het gedaan en de moeilijkheden wat inloggen betreft zijn sindsdien voorbij.


TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3396 reacties
  • 1 januari 2024

@Sanne_M @huistijger 

@Sanne_M had al paste & copy gebruikt, dus het wachtwoord klopt. Omdat je al vele browsers gebruikt heb, aub. mijn instructie hier volgen

 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 1 januari 2024

Bedankt voor de tips maar ze hebben niet geholpen, ondertussen is mijn profiel bewerkt. Het scannen van de QR code en copy paste had ik dus al gedaan en nu weer met de andere tips die u aangeeft maar helaas ik kom er nog steeds niet in. 

Ik heb 2 wifi versterkers dit zijn de witte super wifi punten van kpn.

 

Met vriendelijke groet,

Wendy


Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7469 reacties
  • 3 januari 2024

Dankje @Wen1986

Ik heb de verbinding doorgemeten en kan daar tot nu toe niks vreemds in vinden, dus ik ben benieuwd of je deze tips ook geprobeerd hebt: 

TDN schreef:

Specifiek:

  • Ga naar chrome://net-internals/#hst
  • Onder "Delete Domain Security” tik in "mijnmodem.kpn” en klik op Delete
  • Herhaal het met "192.168.2.254”
  • Controleer nogmaals onder "Query” de 2 domains boven, als jullie "not found” krijg, dan is alles goed
  • Ga naar chrome://settings/clearBrowserData, klik op "Cached images and files” "Clear data”
  • Ga na onveilige site http://192.168.2.254/ en loggen in met admin en het admin wachtwoord
  • Indien jullie net het modem op fabrieksinstelling gereset, gebruik een QR-code scanner om het wachtwoord foutloos te halen en plakken op het wachtwoord veld.

Vervang chrome:// door jouw browser naam, bv. opera://

 

Maakt dit helemaal geen verschil uit? Of krijg je foutmeldingen in beeld? Ik ben benieuwd naar wat er precies gebeurt als je dit hebt getest.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 3 januari 2024

Hoi,

 

Ik heb denk de meeste tips al gehad op het forum, wat u nu aangeeft heb ik ook al geprobeerd maar ook helaas tevergeefs krijg ik dezelfde melding met wrong login information. En ja het wachtwoord is via de qr code overgenomen (copy paste). 

 

Met vriendelijke groet,

Wendy


Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7469 reacties
  • 6 januari 2024

Hmmm, dan als laatste: Je gaf aan dat het modem ook al door KPN gereset is, maar zou je het voor de zekerheid nog eens zelf willen doen? 

Volg exact de stappen voor het resetten van de Box 12 en probeer het dan nogmaals via de QR code en via Chrome. 

Als het ook dan niet werkt, laat het hier dan weten! 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 6 januari 2024

Beste,

 

Gedaan en heeft niet geholpen, overigens word dat knopje niet binnen 3 tot 5 seconden rood maar pas naar 30 seconden. Word er ondertussen een beetje simpel van eerlijk gezegd.

 

Met vriendelijke groet,

Wendy 


Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7469 reacties
  • 6 januari 2024

Snap ik, zo moeilijk moet het ook niet zijn. Dan de tips nog uit ons Box 12 specificaties topic:

Blijf je de beveiligingswaarschuwing krijgen of meldingen over een fout wachtwoord? Controleer dan de volgende dingen:

Lukt het dan alsnog niet? Probeer een andere browser (Chrome, Firefox, Edge, Opera etc.) of gebruik http://192.168.2.254/2.0/gui/#/login

 

Hopelijk lukt het met één van deze wel. 😬


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 6 januari 2024

Beste,

Zoals ik in de eerste post al vernoemd had is dat ik alle browsers al gebruikt hebt, en de tip over de url etc is ook al geprobeerd omdat ik de tips al afgegaan was voordat ik een post maakte.

Groetjes


Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7469 reacties
  • 7 januari 2024

Check die tips dus ook al. 😕 Als laatste: één van de apparaten waar je het mee geprobeerd hebt is rechtstreeks op het modem aangesloten met een internetkabel? 
Ik weet niet precies wat je allemaal al geprobeerd hebt, dus als er naast wat hier benoemd is nog zaken zijn die je geprobeerd hebt laat het hier dan ook weten. Dan scheelt dat ook weer berichten. 🙂


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 7 januari 2024

Na 1000 pogingen is het mij eindelijk gelukt, iemand gaf een tip met host files aanpassen.

Bedankt iig voor uw hulp


  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 7 januari 2024

Wen,

 

Die host files tip kan ik zo niet vinden, heb je mogelijk een (korte) uitleg.

 

Groeten Ries.

 

 

 

Ben zelf ook al een aantal dagen met dit probleem aan het werk geweest.

Wat mij is opgevallen, is het volgende:

-Van te voren maak ik de WAN kabel los.
-Druk 1 maal snel de reset toets in en druk vervolgens de reset knop in voor +/-5 sec en dan reset de modem (anders duurt het zeker meer dan 30sec).
-Vervolgens kan ik inloggen zonder probleem (Chrome) vanaf de laptop (met en zonder kabel) of vanaf de telefoon.
-Wachtwoord aanpassen en evt. alle andere aanpassingen zonder problemen.
-Kan zelfs meermaals in- en uitloggen zonder problemen vanaf de laptop of vanaf de telefoon of omgekeerd.

 

Maar nu komt het……..

Zodra ik de WAN kabel aansluit aan de modem en de modem weer contact heeft gemaakt met het internet. Dan is het weer NIET mogelijk om in te kunnen loggen in de modem en krijg dan de beruchte fout melden.

Maak ik de WAN kabel weer los van de modem…… kan ik ook niet meer inloggen.

 

 

 

 

 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • Antwoord
  • 7 januari 2024

  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 7 januari 2024

Wen,

 

Dank je wel.

 

Groeten Ries.

 

Het is gelukt… uiteindelijk.

 

Telkens als je hebt ik gelogd…. wil de browser bij de volgende keer de adres openen met HTTPS (https://mijnmodem.kpn/2.0/gui/) en dan werkt het geheel niet meer. Je moet echt telkens opnieuw  http://192.168.2.254/2.0/gui/#/login gebruiken en dan werkt het. 

 


Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7469 reacties
  • 7 januari 2024

Fijn dat het gelukt is en bedankt voor het delen van de oplossing!