Skip to main content

Goedenavond, wij hebben vandaag onze nieuwe modem (experia box v12) aangesloten en op het oog leek alles goed te werken. 

Later in de middag wou ik inloggen op het dashboard van de modem met het wachtwoord wat op de achterkant was aangegeven. Om zo de wifinamen/wachtwoorden aan te passen en het gasten netwerk en dergelijke aan te zetten. Wat bleek het wachtwoord dat was meegeven werkt niet om in te loggen. Ook ons oude (zelfverzonnen) wachtwoord van de oude modem (V10) werkt niet. Ik heb via de service tool uiteindelijk de namen aangepast, maar voor mij is dit een tijdelijke oplossing en ik zou toch graag in het dashboard willen. 

Wat ik al geprobeerd heb: 

  • Hard reset;
  • Reset via de servicetool (ook via de klantenservice); 
  • Van het stroom gehaald; 
  • NT-kast van de stroom gehaald; 

Voor nu nog geen oplossing gevonden voor het probleem en de klantenservice wist mij telefonisch ook niet verder te helpen. 

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? 

Daarnaast was ik bezig met de wifi manager, deze geeft aan dat de verbinding tussen KPN en onze modem erg slecht is, uiteindelijk krijg ik het volgende te zien. (Zie onderstaande afbeelding). Ik kom niet eens tot de wifi manager, want de verbinding blijkt te slecht te zijn. 

Als ik deze afbeelding bekijk dan lijkt het alsof het probleem in de wijkcentrale ligt en niet bij mij thuis. Ik heb eerder nooit geen problemen gehad. Ook is het bereik van de wifi ontzettend slecht, vandaar dat ik ook wou kijken of ik het kon verbeteren met de manager. 

Ik heb wel gewoon verbinding met de wifi en ook bekabeld werkt alles goed, maar toch zijn dit zaken die niet helemaal lopen zoals ik het graag zou willen zien. 

Abonnement type is alles in één mobiel, internet, tv etc. (1/Gbps)

 

Oplossingen en suggesties zijn natuurlijk van harte welkom.

Waarom is de v10 toch vervangen?? In principe neemt het nieuwe modem de gegevens wat wifi betreft over van het vorige modem. Het inloggen op de box 12 is nog weleens een dingetje. Wellicht dat een ander forumlid je daarbij kan helpen. Wellicht is hier de oplossing te vinden. 


INLOGGEN EXPERIABOX V10A EN BOX12

Heb je een Xperiabox V10A of Box 12 van KPN? Dan ga je als volgt te werk.

Zorg ervoor dat de modem correct geïnstalleerd is en werkt.

Zitten alle kabels erin en heb je gewoon internet? Dan kunnen we naar stap twee.

Open een browser naar keuze en ga naar het adres 192.168.2.254. Voor Box 12 kun je ook naar mijnmodem.kpn/ gaan.

Je kunt zelf weten welke browser je gebruikt: Chrome, Edge, Firefox, et cetera.

Op de geopende pagina zie je een invulveld staan.

Als het goed is, is de gebruikersnaam reeds ingevuld. Dit kan Admin of KPN zijn. Die naam kun je niet aanpassen.

Gebruik het wachtwoord dat achterop de modem staat.

Je vindt het wachtwoord op een sticker die achter het kaartje met wifi-gegevens zit. Heb je al eens vaker ingelogd en het wachtwoord veranderd, dan gebruik je het nieuwe wachtwoord.


Hoi @Stefan Hoek, welkom op het forum! Als je een nieuw modem van ons krijgt, dan hoort deze alle instellingen qua wifi over te nemen van de oude. Wat hij niet overneemt zijn inloggegevens. Dus je zou moeten kunnen inloggen op de Box 12 met de gegevens van de sticker. Als dat niet lukt, ook niet na een volledige reset, kun je aangeven wat er precies misgaat? Kijk voor de zekerheid even extra goed naar wat op de sticker staat. Soms is het verschil tussen (bijvoorbeeld) 0 en o onduidelijk, of tussen l en |. Als je twijfelt kun je ook een foto van alleen het wachtwoord hier plaatsen, dan kunnen we meekijken. 

 

Dan, je verbinding die niet helemaal ok lijkt, daar kan ik ook naar meekijken. Zou je daarvoor dan je forumprofiel willen invullen?