Skip to main content
Vraag

Inloggen op nieuw geïnstalleerde KPN Box 12 werkt niet

• December 2, 2025
  • 7 reacties
  • 47 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoe is het mogelijk dat ik topics lees van een jaar geleden dat niemand kan inloggen op het modem 12. Vandaag een hele nieuwe installatie gekregen, en wil inloggen op het modem, en krijg dezelfde foutmelden als personen die het een jaar geleden ook al hebben gemeld.

Admin met wachtwoord op sticker, krijg je wrong login information.

KPN doe hier wat aan!!!!!

7 reacties

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Siempiw, welkom op de community. Je hoort inderdaad wel in te kunnen loggen op jouw modem. Welke software staat er precies op jouw Box 12? Krijg je een foto van het modem te zien als je probeert in te loggen of dat niet? En wat is de precieze foutmelding die je krijgt?

Wij zien niet wat jij ziet, wij weten alleen wat je vertelt. Hoe meer je kunt vertelle, hoe meer we met je mee kunnen denken.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 4, 2025

Beste Jasper,

als ik probeer in te loggen op mijn modem met het wachtwoord op het modem dan krijg ik het volgende te zien “ Communication error with the gateway” 

Welke software het heeft weet ik niet want ik kan niet in het modem komen met 192.168.2.254

Jasper van KPN
Moderator

Als je de nieuwe versie hebt zou je het versienummer al zien voordat je inlogt. Krijg je die foutmelding al voordat je überhaupt een wachtwoord kunt invullen? Of daarna pas? Dat kan ik nog niet uit je berichten halen.

rvk01
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • December 5, 2025

Ik ben ook een nieuwe gebruiker maar heb wel het IP van de router aangepast naar 192.168.2.1.
Inloggen is hier geen probleem met KPN Box 12.

Wordt je toevallig omgeleid naar mijnmodem.kpn?
En gaat ie naar HTTP of HTTPS?
(Mijn firmware op het loginscherm is V12.C.25.06.06)

De foutmelding kom je inderdaad wel tegen in het verleden met verschillende oplossingen.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • December 5, 2025

Kan je anders een screenshot maken van je login scherm ?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 5, 2025

Alle community vrienden bedankt na één uur met de klantenservice in de weer te zijn geweest heb ik de volgende link gekregen:  http:// 192,168.2.254/2.0/gui/#/logon. dingen aangepast zoals de sidd en wachtwoord. daarna geprobeerd opnieuw in te loggen met bovenstaande link, werkte niet meer. Weer gebeld, hierna moest ik mijn modem voor 15 minuten stroomloos maken, daarna 10 seconden de reset knop indrukken en daarna weer de stroom inschakelen (stekker uit/in de stroom) Daarna inloggen met admin en het modemwachtwoord (achter op de sticker) Tot nu toe werkt alles zoals het moet.

Jasper van KPN
Moderator

Goed om te lezen dat het inloggen via die weg gelukt is! Ik ben nog wel benieuwd hoe het inlogscherm eruit ziet, of dat de nieuwe software is of nog niet. Alle modems gaan over naar de nieuwe software, en als jij die nog niet hebt moet je die nog krijgen.