Skip to main content

Vandaag alles geïnstalleerd van KPN. Nou, dat was even een klusje. Installatie was een eitje. Het grootste probleem zat in de extreem trage interface van het modem. Als je al bij de interface kwam. Tempert toch een beetje mijn enthousiasme. Met dit materiaal kun je echt niet meer mee aankomen. Voor de duidelijkheid. We leven in 2023!! 

 

Graag een oplossing. 

Gr. Patrick

Serial Number LK20356ME560114
Hardware Version 1.0
Software Version SGEJ1000060E
Bootloader 0.96.42-sec
GUI Version 5.48.11

Er is een nieuwe firmware versie onderweg. KPN is die al aan het uitrollen. Maar dat doet KPN maar heel langzaam. Het kan nog wel een poosje duren voordat iedereen hem heeft.


Ding had daar de zaak al niet mogen verlaten.


@Peppie68 De webinterfaces van modems zijn notoir traag omdat er geen extreem krachtige processor in zit en de fabrikant voorrang geeft aan de andere communicatie door het modem. Soms helpt een keer opnieuw opstarten, dan wordt achtergebleven installatie en configuratie rommel verwijderd en draait alles wat soepeler. Ik hoop ook dat de nieuwe firmware dit verbetert, maar ik heb niet al te hoge verwachtingen...


@Peppie68 zie voor meer informatie onze informatiepagina over de Box 12 update


Dank voor je antwoord. De interface zal wel overzichtelijker en sneller worden. Maar….

Ben alweer een dagje verder en heb ook al contact gehad met de service afdeling want er is verdomd weinig instelbaar. Een wonder dat ik mijn Qnap aan de gang kreeg. Had ik toch nog even het modempje van de concurrent nodig. Advies van de servicedesk: De Fritz huren. 7,50 per maand. Maar voor die 7,50 krijg ik wel ondersteuning. Die ik dan niet meer nodig heb. Die heb ik met dit modem nodig.

KPN weet dat dit geen gebruiksvriendelijke modem is. Had ik dan wel graag van te voren geweten.   


De modems zijn inderdaad plug and play.  Aansluiten en nooit meer naar omkijken. Dat is wat de meeste mensen doen. Voor de zgn modemprutsers zijn genoeg alternatieven.


Beste Joep. Je hebt helemaal gelijk. Maar dan had KPN dat nog steeds vooraf mogen melden. Nu staat er op de website dat je met dit modem op de toekomst bent voorbereid. Als dat alleen gaat over wifi 6 is dat wat mij betreft wat magertjes. Maar goed, ik zal mijn verwachting bij moeten stellen.  Een teleurstelling blijft het wel. 


Beste Joep. Je hebt helemaal gelijk. Maar dan had KPN dat nog steeds vooraf mogen melden. Nu staat er op de website dat je met dit modem op de toekomst bent voorbereid. Als dat alleen gaat over wifi 6 is dat wat mij betreft wat magertjes. Maar goed, ik zal mijn verwachting bij moeten stellen.  Een teleurstelling blijft het wel. 

Wat had u nog meer verwacht dan? Wat zijn (waren) uw verwachtingen? 


De nieuw software aangevraagd en gekregen. Alles werkt nu behoren nu. Thx!