Skip to main content

Sinds een paar maanden heb ik box 12 ter vervanging van box 9 bij verlenging abbo. Ging in begin prima maar sinds ongeveer 1,5 maand valt ongeveer wekelijks de internet verbinding weg. Ik moet dan modem aan en uit zetten en dan gaat het weer ongeveer een week goed.

Hoe kan dit permanent worden hersteld? Met eerdere box 9 jarenlang geen probleem gehad. 

Hallo @vanderwallus en welkom op het forum! Goed dat je contact opneemt, want een wegvallende verbinding is zeker vervelend!

Merk je zowel via de wifi als via bekabeld internet dat de verbinding wegvalt? Mocht het specifiek om de wifi gaan dan kan het topic Slechte wifi: oplossingen voor trage en wegvallende wifi je goed helpen om dit op te lossen. Merk je dat de hele verbinding wegvalt, wil je dan je profiel invullen, dan kan ik je verbinding doormeten. Als je na het invullen in dit topic een berichtje achterlaat, dan kom ik weer bij je terug. 


Hallo Liesbeth, ik gebruik de wifi van de experia box niet. De hele connectie valt weg als her probleem optreedt. 


Ah dat is wel heel irritant! Ik wil graag je verbinding controleren, wil je je profiel invullen en daarna weer een berichtje plaatsen in dit topic? 


Ik heb mijn profiel aangevuld


Dankjewel, ik zie geen regelmatige verbrekingen terug. Hoe vaak komt het voor dat je merkt dat de hele verbinding wegvalt? De laatste verbreking waarbij de verbinding met de Experia Box is verbroken is van 19 januari en daarvoor van 15 januari. 

Mocht het weer voorkomen, wil je dan het glasvezelkastje twee minuten stroomloos maken. In de tussentijd kan je dan de kabel tussen het glasvezelkastje en de Experia Box controleren. Belangrijk, om te zorgen dat het signaal goed doorkomt, is dat de kabel niet is opgerold, geknikt of beschadigd is. Je kan, om zeker te weten dat de kabel nog steeds goed is bevestigd, de kabel even losklikken en daarna weer vastmaken. Mocht het daarna weer voorkomen, dan mag je een reset uitvoeren op de Experia Box.