Skip to main content

Het lichtje van Internet op mijn pas ingestelde nieuwe modem KPN Box 12 blijft knipperen, terwijl mijn Wifi lichtje af en toe knippert.  Ik kan echter wel internet op computer gebruiken, zo ook printer.  Ik heb het Wifi Password van het nieuwe modem aangepast via het wifi tekentje rechtsonder op computer.  

Toch schijnt er iets niets in orde te zijn, want ik begrijp dat lichtjes niet mogen knipperen. Rara…..

Hallo @Carladeut 

 

Als het WiFi lichtje knippert betekent dat dat er data wordt verzonden via WiFi, dat is dus normaal.

Een knipperend Internet lichtje is i.d.d. niet goed, maar dan zou je internet eigenlijk ook niet moeten werken en dat werkt bij jou blijkbaar wel dus voor mij is dat ook een raadsel.

Dat je printer werkt is ook normaal, die werkt via het lokale netwerk (of wellicht USB), dat is niet afhankelijk van het hebben van een Internet verbinding.

Het enige vreemde bij jou is dus dat knipperende internet lichtje, hopelijk heeft een ander forumlid of een KPN medewerker/moderator daar een verklaring voor of kan een KPN medewerker jouw internet verbinding bekijken, vul dan alvast je forumprofiel in zodat ze daar gelijk mee aan de slag kunnen als je topic aan de beurt is.

 

Lampjes op de KPN Box 12

Internet

Groen: verbonden met internet

Groen, knipperend, langzaam: detecteren van het signaal

Groen, knipperend, snel: synchroniseren, ophalen IP adres

Uit: Box 12 staat uit, of er is geen signaal

Wifi

Groen: wifi staat aan

Groen, knipperend: er wordt via wifi data verzonden

Oranje, knipperend, langzaam: WPS knop is ingedrukt, de Box wacht tot een ander apparaat verbinding maakt

Rood, knipperend, snel: fout bij het verbinden via WPS, probeer het opnieuw

Rood, knipperend: meerdere apparaten proberen tegelijk via WPS te verbinden, probeer opnieuw maar dan 1 voor 1. Of, een fout met de veilige wifiverbinding.

Uit: wifi staat uit, zet het aan via de knop aan de zijkant

Power

Groen: Box is aan

Groen, knipperend: software update is bezig

Oranje: Box is in boot modus

Rood: opstarten is mislukt, herstart of reset de Box

Uit: Box is uit

TV

Groen: interactieve tv is beschikbaar

Uit: geen interactieve tv in het abonnement

Phone

Groen:  telefonie is beschikbaar

Uit: geen telefonie in het abonnement

 

Bron:


Hallo @Carladeut, een knipperend internetlampje zou duiden op een probleem met jouw verbinding. Ondervind jij ook problemen met je internet en/of tv? 


Hallo Jeroen, het probleem is ondertussen door de telefonische kpn hulp opgelost! Kwestie van wat stekkers uit het stop kontakt halen en opnieuw opstarten…. Wat kpn verder heeft gedaan: geen idee, maar alles werkt nu naar behoren!