Skip to main content
Vraag

iPhone en iPad verbinden niet meer met wifi na update op modem

• November 18, 2025
  • 3 reacties
  • 52 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Sinds de update van mijn modem (11 november volgens de mail) willen mijn Iphone en Ipad niet meer op mijn wifi netwerk komen. De mijnKPN app op beide apparaten verbinden ook niet met het thuisnetwerk. Hiermee kan ik het probleem dus ook niet oplossen. Mijn laptop en en de Android produkten doen het wel. Ook zie ik een nieuw wifi netwerk met _ExtraWiFi5G waarvan ik het wachtwoord niet ken. 

De meest voor de hand liggende oplossingen als apparaten opnieuw opstarten, netwerk vergeten e.d. heb ik al geprobeerd. Voor mij stopt het hier in het vinden van oplossingen. Wie weet raad?

3 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • November 18, 2025

Ik heb precies hetzelfde probleem. Sinds de KPN modem update afgelopen nacht 17/11/2025 functioneert geen enkel Apple apparaat meer. Ook de printer (niet Apple) ontvangt nog printopdrachten

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Robert_M . Welkom hier.

Dank je wel voor je duidelijke omschrijving. Vervelend dat je iPhone en iPad sinds de update geen verbinding meer maken met je wifi netwerk. Dat hoort natuurlijk gewoon te werken.

Om goed mee te kunnen kijken heb ik een paar vragen. Kun je aangeven welk modem je op dit moment hebt? En zijn er ook wifi versterkers of superwifi punten aangesloten in huis? Daarnaast hoor ik graag wat er precies gebeurt op je iPhone of iPad op het moment dat je probeert te verbinden. Krijg je een foutmelding, blijft hij hangen op verbinden of gebeurt er iets anders? Je geeft aan dat je een netwerk ziet met de naam ExtraWiFi5G waarvan je het wachtwoord niet kent. Dat klinkt alsof er ergens een wifi punt actief is dat een eigen netwerknaam uitzendt, maar dat kunnen we controleren zodra we weten welke apparatuur je hebt.

Met deze info kan ik gerichter met je meekijken.

• Topper
  • December 2, 2025

Ik heb hetzelfde probleem. Vannacht update kpn router de experia V10 en ipad verbindt niet meer met wifi. Heb al ipad herstart en netwerkverbindingen hersteld. Dat helpt allemaal niet. Android telefoon heeft geen probleem.Â