Skip to main content

Ik ben afgelopen week klant geworden bij KPN. De monteur zou de tv aansluiten en de 2de tv boven. Beneden is gelukt maar voor boven moest er een WiFi versterker komen. Die aangeschaft te hebben werd er iets verteld over de tv. Die zou een smart tv moeten worden met WiFi, dan zou er geen ontvanger nodig zijn. Betekent dit dat ik het 2de modem of tv ontvanger niet nodig heb? Dus alleen een WiFi smart tv aansluiten op de WiFi. Van, KPN?

 

Hallo @Micran  hier kan je er alles over lezen.


Hi @Micran! Heb je met de handige link van @Joep1965 de informatie gevonden die je zocht?


Hallo Bram, 

Ik heb zeker de juiste info gevonden met dank aan @Joep1965 . Echter zit ik nog wel met hetgeen je op 1 toestel tegelijk kan kijken. Wat is de andere optie? Het 2de tv ontvanger kastje aansluiten om de tv daarmee te bedienen. Maar volgens de monteur moest er dan nog een kabel getrokken worden van meterkast naar slaapkamer?

Nog een heel ander dingetje. Ik zag in de meterkast een witte kabel van ontvanger KPN naar versterker van Ziggo🤔 die snap ik niet helemaal. Heeft de monteur zo gedaan, hoort dat zo? Mvg 


@Micran je kan op 1 tv tegelijkertijd kijken. Maar je kan de app wel op meerdere tv's tegelijkertijd installeren. Zolang je dus niet in meerdere kamers op die manier wilt kijken hoef je verder geen kabels te trekken. 

Verder heeft een tv ontvanger altijd een internetkabel nodig. Je kan eventueel apparatuur aanschaffen waarmee zo'n verbinding over het stroom loopt. Een DVS. Maar dat is altijd gevoeliger voor storingen. 

Verder weet ik niet wat voor versterker van Ziggo het betreft. Zou je een foto kunnen maken van hoe het is aangesloten?


 


 


Hallo @Micran en @Bram_ , dat is geen versterker, maar de hoofdunit van een Ziggo DVS die bij het modem zit en de andere moet dan ergens anders in huis geplaatst zijn. Deze zorgt voor het internetsignaal via je stroomlijning thuis ter vervanging van een netwerkkabel.

Die DVS gaat ook nooit goed werken, want die zit niet in een vrij stopcontact.

 


Die DVS gaat ook nooit goed werken, want die zit niet in een vrij stopcontact.

Dat het dan gegarandeerd niet goed werkt is te simpel gezegt. Het kan prima werken.


@Micran dit moet betekenen dat je ergens anders in huis een 2e, soortgelijke stekker hebt. Kan je dit bevestigen?


Goeiemiddag Bram,

Nee dat kan ik helaas niet  bevestigen. Ik heb alleen op deze plek in de meterkast dit kastje van Ziggo staan. 


Hoi @Micran 
En waar gaat die grijze netwerkkabel heen op de foto?
Lijkt mij dat die draden niet goed aangesloten zitten.
Is in elk geval erg slordig inelkaar gezet.


Nee dat kan ik helaas niet  bevestigen.
Ik heb alleen op deze plek in de meterkast dit kastje van Ziggo staan. 

Als je niet weet wat het is of wat het doet, kun je die beter ontkoppelen / weghalen.
Kun je er ook geen hinder van ondervinden.

(En merk je vanzelf wel of het enig nut heeft dat ding wel aangesloten te hebben?)


En waar gaat die grijze netwerkkabel heen op de foto?
Lijkt mij dat die draden niet goed aangesloten zitten.
Is in elk geval erg slordig inelkaar gezet.

Inderdaad op die wijze uitgevoerd, grote kans op slechte connecties en mogelijke storingen.
IMO gewoon een zootje ongeregeld.


@Micran je kan op 1 tv tegelijkertijd kijken. Maar je kan de app wel op meerdere tv's tegelijkertijd installeren.

Apart dat je met geïnstalleerde apps slechts bij één TV actief naar programma's zou kunnen kijken?

Afhankelijk van het Smart TV OS - als het een op Android TV gebaseerd OS betreft (Philips en Sony), zou je via sideload ook Microsoft Edge kunnen installeren en TV kunnen kijken via:

https://tv.kpn.com

Dan heb je in ieder geval niet met die restrictie te maken van één TV tegelijkertijd.


@Babylonia je moet het op 1 TV kijken een beetje zien als met bijvoorbeeld Netflix. Je kan op veel plaatsen ingelogd zijn. Maar je kan slechts op zoveel apparaten kijken als binnen je abonnement valt. Bij KPN is dit voor de Smart TV app 1 apparaat. Zoals je aangaf kan via de gebruikelijke iTV online of app omgeving met 3 mensen totaal kijken. En op het aantal tv-onvangers dat je hebt. Maar die moeten met de kabel.


Zoals je aangaf kan via de gebruikelijke iTV online of app omgeving met 3 mensen totaal kijken..

Dat was ook precies het aantal wat ik zelf even uitprobeerde via verschillende apparaten onder een webbrowser (en kijkend naar verschillende programma's). 😁😎