Skip to main content

Geachte mede kpn-ers,

Ik verbaas mij zelf als ik in mijn "KPN thuis app" lees dat mijn V12 modem box ook geschikt is als eerste SuperWifi punt. 

Wil dat heten dat ik mijn eerste SuperWifi die ik bedraad heb met het modem kan verwijderen en als 2de SuperWifi punt elders in het huis kan plaatsen?

@Verbeten dat klopt helemaal. 


@Joep1965 

Als dat dus klopt waarom werkt het dan niet?

Want zodra ik het bedrade SuperWifi punt van mijn V12 Box ontkoppel valt de verbinding weg over mijn SuperWifi punten en kleuren de lampjes van beide (ik heb maar 2 extra punten) rood en maken ook niet meer verbinding met het modem.


Staat de wifi van het modem wel aan?


@Joep1965 

Op mijn V12 Box knippert het wifi lampje. Ik neem aan dat de wifi dan werkt?


@Joep1965

Op mijn V12 Box knippert het wifi lampje. Ik neem aan dat de wifi dan werkt?

@Verbeten 

Losgekoppeld laten en even alles opnieuw opstarten. Duurt vaak even voordat die wisselt van aansluiting. 

Heb je toevallig ook een DVS in huis? Want er zijn momenteel wat issues als deze ook aanwezig zijn. Haal deze ook uit het stopcontact en reset deze ook even. 


@Joep1965

Op mijn V12 Box knippert het wifi lampje. Ik neem aan dat de wifi dan werkt?

@Verbeten

Losgekoppeld laten en even alles opnieuw opstarten. Duurt vaak even voordat die wisselt van aansluiting. 

Heb je toevallig ook een DVS in huis? Want er zijn momenteel wat issues als deze ook aanwezig zijn. Haal deze ook uit het stopcontact en reset deze ook even. 

@Chrizziey 

Ook had ik een probleem met mijn 2de SuperWifi punt die niet wou koppelen met mijn eerste. 

Mijn 1ste punt heb ik naar jou advies ontkoppeld van de V12 Box en de DVS eveneens ontkoppeld van de V12 Box en blijkt ineens dat punt 1 en 2 direct koppelen met elkaar als zowel met de V12 Box.

Dus ja de DVS is in deze het probleem, maar dan alleen bij het koppelen tussen de SuperWifi punten en de Box erna kan de DVS ook weer gekoppeld worden met de V12 Box als de verbindingen onderling SuperWifi klaar is.

 

Hartelijk bedankt voor de tips. Ik zal deze eveneens noteren om niet te vergeten als eventueel mijn verbinding slecht of verbreken om de DVS te ontkoppelen.