Skip to main content

Beste KPN,

Ik ben van plan om over te stappen naar een andere provider. Vraag is, wat moet ik terugsturen en is er een mogelijkheid om het modem (Fritz!box7590) te houden dan wel over te nemen.

Met vriendelijke groet,

David

Nee, daar doet KPN niet aan. KPN wil dat modem weer terug. KPN geeft dat modem dan weer aan een andere klant. 

Als jij hem niet terug stuurt, dan moet KPN voor een andere klant een nieuw modem kopen. Dus dat modem wat jij nu heeft, dat is voor KPN eigenlijk gewoon de nieuw waarde waard. Als jij hem dus over wilt nemen van KPN tegen betaling, dan zou je dus eigenlijk gewoon de nieuw waarde moeten betalen zodat KPN voor dat bedrag een nieuw modem voor een andere klant kan kopen. 

Maar dat lijkt me voor jouw financieel niet interessant denk ik...

Ik heb even nagekeken wat het kost als ik hem plaats bij een klant ivm opzettelijke vernieling van het oude modem en dat is €239. Dit zal ook de eindafrekening zijn voor het modem als je hem niet terug stuurt. Advies; koop er zelf 1 online.

Hallo @DavidBO , je kan beter via Marktplaats een Fritzbox kopen. Er staan er genoeg rond de 100 euro. Dan koop je er daar een en lever je je KPN-Fritzbox weer in.

Dank voor alle reacties!
Het is mij duidelijk wat ik nu het beste kan gaan doen.

groet,

David

@DavidBO Toch zou ik even contact met KPN zoeken om te informeren of je de 7590 mag overnemen. KPN levert de 7590 namelijk niet meer aan klanten, maar in plaats daarvan de 7590 AX. De 7590 gaat in ieder geval niet meer naar een andere klant.

Piet.

Psja, het zal mijn benieuwen.

Indien nodig kan je de instellingen opslaan en weer in een andere FB zetten.

Ik gebruik ook FB-en, maar ik ben niet bepaald kritisch voor welk type, alles werkt wel eigenlijk.

Ik heb even contact opgenomen met KPN en het modem is niet meer op voorraad/leverbaar. Ik kan hem daarom niet overnemen maar moet het inleveren als ik overstap.

Bedankt voor alle tips.

Reageer