Skip to main content
Beantwoord

Is mijn Experia Box V10 verouderd?

• October 15, 2025
  • 18 reacties
  • 622 keer bekeken

nieuw modem aanvragen de ossen is verouder  Experia box 10   

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@B.C.P. de vries en welkom op de community! 😊

Ik snap heel goed dat je je afvraagt of je ExperiaBox V10 misschien vervangen moet worden. Zeker als je hoort dat er nieuwere modems zijn, kan ik mij voorstellen dat je denkt dat een ouder model niet meer goed genoeg is. Gelukkig kan ik je geruststellen. De ExperiaBox V10 is nog steeds een goed modem dat prima werkt voor de meeste internetverbindingen. Zolang het modem goed functioneert en je geen problemen hebt met je internet, is het niet nodig om het te vervangen. We sturen pas een nieuw modem als het huidige niet meer goed werkt of als er een technische reden is om dat te doen.

Merk je dat je internet traag of instabiel is, of werkt er iets niet goed? Laat het dan vooral weten. We kijken graag met je mee om te zien wat er aan de hand is.

Hoe werkt je verbinding nu? Ervaar je problemen met de verbinding of vraag je dit meer uit voorzorg?

18 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 15, 2025

Beste ​@B.C.P. de vries de V10 is niet verouderd en wordt dus niet vervangen, alleen als deze defect is.

Wat zijn je klachten over het modem?

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 16, 2025

Hoi ​@B.C.P. de vries en welkom op de community! 😊

Ik snap heel goed dat je je afvraagt of je ExperiaBox V10 misschien vervangen moet worden. Zeker als je hoort dat er nieuwere modems zijn, kan ik mij voorstellen dat je denkt dat een ouder model niet meer goed genoeg is. Gelukkig kan ik je geruststellen. De ExperiaBox V10 is nog steeds een goed modem dat prima werkt voor de meeste internetverbindingen. Zolang het modem goed functioneert en je geen problemen hebt met je internet, is het niet nodig om het te vervangen. We sturen pas een nieuw modem als het huidige niet meer goed werkt of als er een technische reden is om dat te doen.

Merk je dat je internet traag of instabiel is, of werkt er iets niet goed? Laat het dan vooral weten. We kijken graag met je mee om te zien wat er aan de hand is.

Hoe werkt je verbinding nu? Ervaar je problemen met de verbinding of vraag je dit meer uit voorzorg?

• Topper
  • March 9, 2026

Ik ben ten einde raad, ik heb een KPN experiabox v10 en sinds afgelopen weekend valt de wifi heel de tijd weg. Ik heb alle tips gevolgd die KPN aangeeft stroom eraf (inmiddels heel veel keer gedaan). Resetten met een paperclip bij de reset knop. Wifimanager doorlopen, ik kom er niet uit. Iedere keer is de wifi goed en na een tijdje soms na 15 minuten soms na twee uur weer helemaal geen wifi. Ik heb inmiddels twee keer gebeld met de klantenservice, en alle tests en resetten uitgevoerd maar geen effect. Mijn laatste telefoongesprek met de klantenservice was nogal onbevredigend, er werd voorgesteld anders een betaalde monteur langs te sturen. Hier was ik nogal verbaasd over omdat mijn wifi van KPN niet werkt. Ik gebruik alleen maar KPN apparatuur en voor het eerst werkt het niet naar behoren en moet ik daarvoor zelf de rekening betalen? Ik ben ten einde raad wie kan mij helpen aan normale goed werkende wifi zodat ik mijn werk kan doen?? Alle hulp en tips zijn welkom!

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • March 9, 2026

Maar waarom zou je geen betaalde monteur laten komen? Als het een probleem in het kpndomein is betaal je niets. Wel als het door iets wordt veroorzaakt door iets op jouw netwerk. Maar gaat er een storingslampje branden op het modem? Is het alleen de WiFi die uitvalt of een bekabelde pc of laptop ook? Heb je tv van kpn en zoja wat gebeurt daarmee?

• Topper
  • March 9, 2026

Hoi Joep,

het is alleen de wifi die telkens weg valt. Internet bekabeld werkt wel gewoon. Misschien heb je gelijk en moet ik een monteur laten komen. Ik ben altijd bang dat ze dan toch de rekening bij mij neerleggen omdat je een instelling niet goed hebt gezet of iets dergelijks. Maar ik kom er niet uit en via de klantenservice komen ze ook niet verder.

groeten,

maarten

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 9, 2026

Op alle apparaten via wifi ineens geen wifi meer? ​@boom1983 

Als je wifi gebruikt via het modem en het zit dáárin is de monteur gratis. Maar dat weet je pas zeker met de monteur over de vloer natuurlijk.

Heb je SuperWifi's?

• Topper
  • March 9, 2026

Ja twee super wifi punten. Ik laat ze wel komen en ik ga niet betalen ;-)

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 9, 2026

Beste ​@boom1983 maak s,v,p, een eigen topic aan voor je vragen en opmerkingen.

Je breekt nu in het het topic van iemand anders, is tegen de huisregels en kan verwarring geven bij het beantwoorden.

• Topper
  • March 9, 2026

Dit is precies het punt, wordt nergens geholpen. Bekende kastje naar de muur maar geen oplossing. Dank, zal niet meer reageren (ps bericht verstuurd met 5G).

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • March 9, 2026

Nou ​@boom1983 ik ga jou gewoon helpen hoor als je dat nog wil 😉. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 9, 2026

Hoi, ​@boom1983 . Heb je misschien veel problemen met diverse apps op een Samsung telefoon?

• Topper
  • March 9, 2026

Nee, ik heb een IPhone.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 9, 2026

Dan lijkt het mij niet het probleem met IPv6 met Samsung. Daarbij lijkt het of je geen wifi hebt.

Werkt je laptop op zo'n moment ook niet?

• Topper
  • March 9, 2026

Helemaal niks werkt, alle wifi ligt eruit.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 9, 2026

Helemaal niks werkt, alle wifi ligt eruit.

Bovenop de v10 zit een knopje om wifi aan en uit te zetten. Mogelijk moet je hem daar weer aanzetten. 

• Topper
  • March 9, 2026

Hoi Peter,

Dank, die knop heb ik al meerdere keren geprobeerd, 6 seconden inhouden zegt de klantenservice.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 9, 2026

Ingedrukt houden totdat het wireless lampje gaat branden. 

Wel raar omschreven. Bij mij zitten die knoppen aan de bovenkant. 

• Topper
  • March 9, 2026

Ja, dat heb allemaal gedaan. Werkt even en dan niks meer. Monteur komt morgen, ik weet het niet meer.