Skip to main content
Beantwoord

Je modem krijgt de nieuwste KPN software maar geen update ontvangen

• 12 maart 2025
  • 9 reacties
  • 442 keer bekeken

ik kreeg eergisteren een email, en een SMS met de volgende aankondiging

Je modem krijgt de nieuwste KPN software.

We voeren de update door in de nacht van 10 maart 2025 en 11 maart 2025 tussen 0.00 en 7.00 uur.

het is nu 12 maart maar de update is dus niet uitgevoerd?

waarom sturen ze dan en email en SMS als het toch niet gedaan word….

heb het modem en het SuperWifi 2 punt een reset gegeven, dus nu maar weer afwachten wanneer het wel gaat gebeuren.

Beste antwoord door Erwin van KPN

Hoi ​@RvE73 . Het zou inderdaad kunnen dat onze servers geen goed contact hebben kunnen maken met jouw router. Mag ik vragen hoe je zelf checkt of je de nieuwe firmware binnen hebt? 

Bekijk origineel

9 reacties

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 12 maart 2025

soms kan het modem niet bereikt worden bij een update, waardoor die niet uitgevoerd kan worden. Het doen van een reset, wat je gedaan hebt, kan dan helpen. Niet om de update direct te krijgen, maar zodat het modem zich opnieuw aanmeldt bij de updateserver. Je zult opnieuw een aankondiging krijgen en dan zal de update opnieuw geprobeerd worden. Je kunt 'm in afwachting daarvan niet forceren, dat is nog even afwachten.

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2353 reacties
  • 12 maart 2025
RvE73 schreef:

ik kreeg eergisteren een email, en een SMS met de volgende aankondiging

Je modem krijgt de nieuwste KPN software.

We voeren de update door in de nacht van 10 maart 2025 en 11 maart 2025 tussen 0.00 en 7.00 uur.

het is nu 12 maart maar de update is dus niet uitgevoerd?

waarom sturen ze dan en email en SMS als het toch niet gedaan word….

heb het modem en het SuperWifi 2 punt een reset gegeven, dus nu maar weer afwachten wanneer het wel gaat gebeuren.

Heb je de DNS servers aangepast in het modem ?

• Auteur
  • Topper
  • 18 reacties
  • 12 maart 2025

​@bnh 

nee ik heb geen DNS servers aangepast 

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27536 reacties
  • Antwoord
  • 14 maart 2025

Hoi ​@RvE73 . Het zou inderdaad kunnen dat onze servers geen goed contact hebben kunnen maken met jouw router. Mag ik vragen hoe je zelf checkt of je de nieuwe firmware binnen hebt? 

• Auteur
  • Topper
  • 18 reacties
  • 15 maart 2025

Hallo ​@Erwin van KPN 

Als ik inlogde in het modem (Box12), zag ik nog altijd het oude inlogscherm dus ook ook 12 maart na de geplande update datum, maar toen ik vanmorgen weer inlogde in het modem om te kijken, zag ik het nieuwe inlogscherm, dus het modem heeft de update alsnog ontvangen in de afgelopen dagen.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27536 reacties
  • 17 maart 2025
RvE73 schreef:

Hallo ​@Erwin van KPN 

Als ik inlogde in het modem (Box12), zag ik nog altijd het oude inlogscherm dus ook ook 12 maart na de geplande update datum, maar toen ik vanmorgen weer inlogde in het modem om te kijken, zag ik het nieuwe inlogscherm, dus het modem heeft de update alsnog ontvangen in de afgelopen dagen.

Mooi zo!

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 26 maart 2025

Hoe kan ik zien of de geplande update gelukt is vannacht? 

OOOOO en meld de volgende keer even dat je het alarm wat bij ons ook via het systeem loopt beter niet aan kunt zetten. Dus een nachtje zonder alarm.  Het systeem is om 00.15 ofline gegaan en om 4.33 uur weer online. 

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27536 reacties
  • 26 maart 2025
GJ57 schreef:

OOOOO en meld de volgende keer even dat je het alarm wat bij ons ook via het systeem loopt beter niet aan kunt zetten. Dus een nachtje zonder alarm.  Het systeem is om 00.15 ofline gegaan en om 4.33 uur weer online. 

oef. ja, dat is wel een beetje pijnlijk. Excuus daarvoor.

Je zou even kunnen inloggen via de webinterface.  Welk type modem heb je?

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 26 maart 2025
Erwin van KPN schreef:
GJ57 schreef:

oef. ja, dat is wel een beetje pijnlijk. Excuus daarvoor.

Je zou even kunnen inloggen via de webinterface.  Welk type modem heb je?

experia box v10a

Reageer