Skip to main content
Vraag

Juniper SRX320 firewall met BOX 12b met 8 publieke IP-Adressen maakt geen verbinding

Anroy Vlug
Topper

Ik heb een KPN BOX 12b en een blok van 8 publieke IP addressen, hierop aangesloten een Juniper SRX320 firewal in layer 3 mode, waarbij het WAN Adres is ingesteld op 31.149.130.243/29 en gewenst is ook het adres 31.149.130.244/29 aan de zelfde interface toe te kennen. de default gateway staat in gesteld op: 0.0.0.0/0 next hop > 31.149.130.241 (default gateway van de box 12). Echter geen internet verbinding. Als ik een laptop aan de BOX 12b koppel met 1 van de 5 bruikbare ip-adressen heb ik op de laptop wel internet verkeer. (Voorheen had ik Ziggo zaken met een blok van 8 IP-adressen, via een moden in Bridged mode en werkte de configuratie uitstekend), echtet nu met met de BOX 12b welke geen Briged MOde heeft maar een routed subnet werkt het niet. 

De vraag wat doe ik fout, wie heeft de oplossing zodat ik mijn publieke adressen op de srx beschikbaar heb.

10 reacties

• 5954 reacties
  • 27 juli 2025

Waarom heb jij die KPN Box er tussen? Waarom koppel je die Juniper niet gewoon rechtstreeks aan het glasvezelkastje? 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 10526 reacties
  • 27 juli 2025

Beste ​@Anroy Vlug hiervoor kun je morgen het beste even met de zakelijke helpdesk bellen via 0800 0403.

Dit forum is voor en door (particuliere) klanten en geen helpdesk van KPN.

• 5954 reacties
  • 27 juli 2025
JanD schreef:

Beste ​@Anroy Vlug hiervoor kun je morgen het beste even met de zakelijke helpdesk bellen via 0800 0403.

Dit forum is voor en door (particuliere) klanten en geen helpdesk van KPN.

Volgens mij is het zakelijke forum indertijd samengevoegd met dit forum.

https://community.kpn.com/uitleg-over-de-kpn-community-3/het-zakelijk-forum-van-kpn-stopt-612227

Citaat:

Op 1 juni 2024 gaat het Zakelijk Forum van KPN offline en we verwelkomen onze zakelijke klanten daarom graag in de KPN Community!

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+5

Ik zou de experiabox weg laten. En de juniper direct op de glasvezel.

wan PPPOE

vlan:6

user:kpn of gelijk aan pass

pass:kpn of gelijk aan user

experiabox is veelste beperkt voor dit soort dingen 

Anroy Vlug
Topper
  • Auteur
  • Topper
  • 25 reacties
  • 27 juli 2025

Ik inderdaad een poging gedaan om de SRX rechtstreeks aan te sluiten echter lukhet me niet om ppoe goed te configureren. VLAN 6 aangemaakt Interface ge-0/0/0 VLAN tagging enabled p0.0 aangemaakt echter blijf hierbij de melding krijgen dat het onderliggende interface ge-0/0/0.0 niet goed is geconfigureerd. KPN is ook langs geweesst, omdat ze het hebben verkocht als Bridged mode, wat niet mogelijk blijkt bij KPN

• 5954 reacties
  • 27 juli 2025

Als bridge-modus wel mogelijk had geweest, dan had je precies hetzelfde moeten doen. Dus dat bridge-modus niet kan is niet relevant. 

In dit topic is iemand met een Juniper rechtstreeks op het glasvezelkastje:

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+5

Ik vond deze misschien heb je hier wat aan. 

https://ulimit.nl/wp-content/uploads/2020/09/SRX-to-KPN.pdf

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+5

​@Ik_Combineer weet jij misschien hoe dit ingesteld kan worden. Zou hier niet een fritzbox tussen moeten ipv een experia 🫣 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+14
  • KPN Monteur
  • 5022 reacties
  • 27 juli 2025
Maikel Drost schreef:

​@Ik_Combineer weet jij misschien hoe dit ingesteld kan worden. Zou hier niet een fritzbox tussen moeten ipv een experia 🫣 

Nee, dit betreft een kpn een lijn waarbij we ook gewoon v10's en box12'en leveren. Wel gaan deze niet over op de KPN software en zijn er wat meer opties dan de consumenten modems hebben. Advies om modem er tussenuit te halen kan ik niet beamen, zakelijk werken we met een routed subnet en met box12 werkt dit prima. Indien je hulp nodig hebt kan je bellen met 0800-0403.

Anroy Vlug
Topper
  • Auteur
  • Topper
  • 25 reacties
  • 27 juli 2025

Het betreft een KPN 1 MKB versie van de BOX 12b in combinatie met de SRX320 (routed subnet)

Reageer