Skip to main content
Beantwoord

Kan ik Eset VPN voor router installeren op KPN Box 12?

• March 19, 2026
  • 4 reacties
  • 87 keer bekeken

Ik wil Eset VPN voor router installeren op de Box 12. Weet iemand of dit mogelijk is? en zo ja hoe ik dit kan doen?

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hey ​@Swain. Welkom op de KPN Community! Leuk dat je hier komt informeren wat de mogelijkheden zijn van een VPN te installeren op de KPN Box 12. 

Die zit echter wel redelijk dichtgetimmerd zoals JanD al aangeeft. Maar ik denk dat Chrizziey weer met een heel goed alternatief komt. Is dat nog een optie voor jou? Je kan ook een eigen router gebruiken op je KPN verbinding en zo zelf bepalen wat je allemaal installeert. 

Laat maar weten of je nog wat hulp nodig hebt. Op deze Community zit veel kennis wat betreft het gebruik van een FRITZ!Box of een eigen router. 

4 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 19, 2026

Beste 

@Swain , nee dat kan niet. alléén KPN kan de software in de modem/router aanpassen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 19, 2026

Ok bedankt voor de reactie.

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • March 19, 2026

Bij een Fritzbox zou je dat wel kunnen doen ​@Swain, je zou bij KPN een fritzbox kunnen huren of zelf een fritzbox kunnen aanschaffen. Dan heb je ook nog is een uitgebreider en vrijer instelbaar modem. 

Ik vraag mij alleen wel af of ESET de wireguard config bestanden levert, dit weet ik alleen zeker bij ProtonVPN/NordVPN/Mullvad VPN.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 22, 2026

Hey ​@Swain. Welkom op de KPN Community! Leuk dat je hier komt informeren wat de mogelijkheden zijn van een VPN te installeren op de KPN Box 12. 

Die zit echter wel redelijk dichtgetimmerd zoals JanD al aangeeft. Maar ik denk dat Chrizziey weer met een heel goed alternatief komt. Is dat nog een optie voor jou? Je kan ook een eigen router gebruiken op je KPN verbinding en zo zelf bepalen wat je allemaal installeert. 

Laat maar weten of je nog wat hulp nodig hebt. Op deze Community zit veel kennis wat betreft het gebruik van een FRITZ!Box of een eigen router.