Skip to main content

Ik gebruik een Fritzbox,de Experiabox houd ik als reserve voor als KPN de lijn wil controleren. 
Kan ik zonder bezwaar de Experiabox uitlenen aan iemand anders zonder dat die gebruik kan maken van mijn abonnement?

Ja, dan kan. Wel zorgen dat die weer terug komt. Net zoals ... met alles wat je uitleent eigenlijk 😄

Maar als uw buren op zaterdagmiddag een kapotte Experiabox hebben, dan kunt u hem best een paar dagen uitlenen.


Hallo @JRe volgens de voorwaarden van KPN mag dat niet, wat jij wilt, zie onderstaand citaat uit de voorwaarden:

22.1 Gebruik van gehuurde of geleende apparatuur Apparaten die we aan u verhuren of te leen geven, blijven ons eigendom. Bijvoorbeeld een modem of een tv-ontvanger. U mag deze alleen gebruiken voor het gebruik van de dienst. We gaan ervan uit dat u zorgvuldig omgaat met de apparaten die we u lenen of aan u verhuren. Dat betekent onder andere dat u ervoor zorgt dat de apparaten niet worden beschadigd en dat u geen wijzigingen aanbrengt aan apparaten. Ook mag u ze niet laten gebruiken door iemand anders buiten uw huishouden. Als er iets met een apparaat gebeurt, bent u daarvoor verantwoordelijk.

CC: @Nick83 


@JRe vroeg of het kon. Niet of het mocht 😉


@JRe vroeg of het kon. Niet of het mocht 😉

Alles kan, je kunt ook door een rood licht rijden,maar daarom mag het nog niet.😉


Oei, maar goed dat ik overstap naar Ziggo, mijn bezoek mag dus ook geen gebruik maken van de verbinding met KPN bruikleen apparaten, alleen je eigen huishouden mag er gebruik van maken, en je mag ook geeneens een instelling veranderen of het wachtwoord.😰😰😰


Ik denk dat deze voorwaarde iets te streng verwoord is @Doornekamp33 😁KPN heeft immers zelf in de kennisbank gezet hoe je inlogt om wifi 6 uit te zetten....


@Nick83 Het terugkrijgen gaat wel lukken. 
Maar weet je ook wat er gebeurt met de vaste telefoonlijn. 
Ik heb begrepen dat mijn telefoongegevens zijn opgeslagen in mijn Experiabox, en misschien ook nog een en ander van TV. 
Het is in elk geval niet de bedoeling dat mijn telefoonoproepen elders terechtkomen.

 


Als je de experia box reset voordat je hem weggeeft is er niks aan de hand.Maar tijdens het resetten in dit geval alleen de stroomkabel erin, verder niks.

Resetten doe je door een paperclip in reset de steken tot power uitgaat/rood word.


@Nick83 Het terugkrijgen gaat wel lukken. 
Maar weet je ook wat er gebeurt met de vaste telefoonlijn. 
Ik heb begrepen dat mijn telefoongegevens zijn opgeslagen in mijn Experiabox, en misschien ook nog een en ander van TV. 
Het is in elk geval niet de bedoeling dat mijn telefoonoproepen elders terechtkomen.

 

Hallo @JRe , gewoon niet uitlenen, dan is er niets aan de hand en houd je je keurig aan de voorwaarden, zoals door KPN gesteld en door mij in een eerdere reactie als citaat weergegeven.

 


Ik denk dat deze voorwaarde iets te streng verwoord is @Doornekamp33 😁KPN heeft immers zelf in de kennisbank gezet hoe je inlogt om wifi 6 uit te zetten....

Zo zie je hoe voorwaarden kunnen zijn als je ze te leterlijk neemt, dus iets bruins aan die regels en als je iemand kunt helpen door even een ongebruikte experiabox of box 12 uit te lenen zodat ze even de winter doorgeholpen worden zie ik er geen probleem in en KPN maakt er ook geen punt van.


Hoi @JRe. Welkom op het KPN Forum. Je kan het beste jouw eigen ExperiaBox als reserve houden en de andere persoon aangeven dat ze het beste telefonisch contact kunnen opnemen met onze klantenservice (0800 0402). Dan hebben ze waarschijnlijk morgen al een nieuwe ExperiaBox in huis.😊