Skip to main content

Ik verhuis binnenkort terug naar mijn ouders wegens omstandigheden. Zij hebben al een andere provider. Ik ben echter zeer gehecht aan mijn KPN abbonement en zou graag mijn eigen modem aansluiten, naast degene die mijnĀ ouders al hebben. Is dit mogelijk en zo ja, hoe doe ik dit?

Dat kan meestal niet.

Alleen als je ouders bijv Ziggo hebben via de kabel, dan zou daar nog een glasverbinding of vdsl verbinding naast kunnen. in uitzonderlijke situatiesĀ liggen erĀ twee glasvezels, ook dan kan het.


Dat kan meestal niet.

Alleen als je ouders bijv Ziggo hebben via de kabel, dan zou daar nog een glasverbinding of vdsl verbinding naast kunnen. in uitzonderlijke situatiesĀ liggen erĀ twee glasvezels, ook dan kan het.

Hoi @Selassir7Ā .Ā  Welke provider hebben je ouders nu? En leveren die via koper/glas of is het een kabelprovider?Ā 


Blijkbaar hebben zij Ziggo TV via de kabel en KPN internet over koper. 1 medewerker heeft mij toegezegd dat met een aanpassing aan het ptt punt de aderparen gesplit kunnen worden en dat het dan zou koeten kunnen. De medewerkers die ik daarna sprak zeggen allen dat het niet kan helaas.


Laten we daar eens duidelijkheid over krijgen.Ā  Ik kan dat wel voor je controleren.

Zou je het adres van je ouders in je profiel willen zetten en mij daarna hier een seintje geven?Ā 


@Erwin_Ā  bedankt, gedaan!


Okay.Ā  Er is daar maar Ć©Ć©n koperlijn.Ā  Dus geen pairbonding.Ā  Die optie is er ook niet.

Dus als je ouders nu die koperlijn gebruiken voor hun diensten kan jij daar niet bij op. Er zijn ook plannen om glasvezel aan te leggen maar dat kan nog maanden (of jaren) duren.

En zelfs al ligt er glasvezel dan is dat ook maar Ć©Ć©n verbinding die gebruikt kan worden door Ć©Ć©n huishouden.Ā  Dus ik heb niet direct een oplossing voor jou. Behalve meeliften op je ouders. Want bandbreedte is er nu voldoende over die koperlijn, lijkt het.Ā 


@Erwin_Ā Thanks voor het uitzoeken in ieder geval! We zijn nu in overleg wie zijn abbo gaat opzeggen. Op het moment lift ik mee op de wifi, maar aangezien ik op zolder zit is de snelheid niet best. Games downloaden bijvoorbeeld kost uren. Ik heb zojuist een DVS set aangesloten, maar helaas krijg ik deze niet werkend. Alles is verbonden (witte lampjes branden constant), maar internet krijg ik niet. Alle stappen zoals geadviseerd al doorlopen, maar helaas nog steeds 0 op rekest...


Als jij probleemloos wil gamen dan zal je een kabel moeten trekken vanaf het modem naar zolder.Ā  Games dmv een dvs ga jij niet fijn vinden.Ā  Tevens storingen!


Als jij probleemloos wil gamen dan zal je een kabel moeten trekken vanaf het modem naar zolder.Ā  Games dmv een dvs ga jij niet fijn vinden.Ā  Tevens storingen!

Dat ben ik voor 95% met @Joep1965Ā  eens. Een DVS kan handig zijn voor ā€˜normaalā€™ internet gebruik. Als er dan een keer een verstoring op de lijn zit heb je dat maar amper door. Maar als jij online gamedĀ en ping etc. is belangrijk dan altijd een kabel trekken.

Als je ouders ook tevreden zijn met een soort alles-in-een van ZiggoĀ  kun jij het koper ā€˜overnemenā€™ natuurlijk.Ā