Skip to main content
Vraag

Kan ik mijn V10 laten vervangen voor een Box12 met Wifi6?

• 25 maart 2025
  • 7 reacties
  • 90 keer bekeken

Kan deze worden vervangen voor een V12 die wel wifi6 heeft?

Het wifi is traag en op mijn werk hebben we wifi6 en die gaat heel snel.

7 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8440 reacties
  • 25 maart 2025

Beste ​@renkui , nee dat kan niet, KPN vervangt alleen defecte modems.

Je kunt eventueel een wifipunt kopen of huren van KPN met wifi6ax

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@renkui, ik zie dat JanD je al op weg geholpen heeft!

Wat hij aangeeft klopt: als er iets met je modem aan de hand is, kunnen we onderzoeken wat er aan de hand is en wordt hij indien nodig vervangen. Op verzoek wisselen naar een ander type is helaas niet mogelijk. Je kunt onze Wifi Manager eens volgen: dit is een handige servicetool die je helpt om je verbinding na te kijken en wifi optimaal in te stellen. Er komt ook altijd een resultaat of advies uit.

En inderdaad, wil je graag je wifi verder verbeteren, dan kan je eventueel nadenken over wifi versterkers. Vanuit KPN bieden we SuperWifi aan, die je ook kunt huren, zoals Jan al tipte.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 1 april 2025

Een wifi versterker……………..betaal al genoeg voor mijn internet, Zit niet op zolder ik zit er gewoon naast. Ik dacht dat als je al jaren klant bent bij KPN dat ze wel het beste voor je willen. Misschien dan toch maar naar een andere provider gaan kijken. 

Beetje jammer KPN was zo tevreden over jullie. Moet dus op 5G gaan zitten omdat het niet doet wat het doen moet en het wel altijd gedaan heeft.

PeterG
Superuser
  • 61270 reacties
  • 1 april 2025

Is de circa 500 Mbps van wifi5 onvoldoende???

Ondersteunt je apparaat wel wifi6???

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 5 april 2025

Ja dat ondersteunt mijn telefoon.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8440 reacties
  • 5 april 2025

Beste ​@renkui alles hierboven is al gezegd en geschreven. KPN gaat je dus géén andere router geven.

Dat is technisch gezien ook niet noodzakelijk.

Wat voor abosnelheid heb je bij KPN, 50, 100, 200, 500 of 1.000 Mbit/s?

Zelf heb ik een 100/100Mbit/s-abo en daarbij is het N-protocol, wifi4 al voldoende, heb ik wifi5 ac niet eens nodig laat staat wifi6(e) ax.

PeterG
Superuser
  • 61270 reacties
  • 5 april 2025

Voor een telefoon is 30 Mbps al ruim voldoende.