Skip to main content
Vraag

Kan niet streamen vanaf telefoon en kan niet bij Wifi instellingen komen in modem

• March 2, 2026
  • 3 reacties
  • 15 keer bekeken

Ik kan niet meer streamen vanuit mijn telefoon naar de tv. Is jarenlang goed gegaan, maar nu niet meer. Probleem zit hem waarschijnlijk in het feit dat beide apparaten dezelfde WIFI verbinding moeten hebben en dan geen 5 Ghz. Ik heb momenteel twee WIFI adressen: fictieve namen: “gijs” en “gijs 5 Ghz”. Deze worden beide op zowel mobiel als tv vermeld. Ik dacht dat de verbinding met de naam “gijs” wel 2,4 Ghz zou zijn, maar dat is niet zo. Die verbinding is ook 5 Ghz!! Om die wel op 2,4 Ghz te zetten moet ik blijkbaar in de instellingen van het modem (Box 12 KPN) duiken. Dat doe je door in te loggen op admin met het wachtwoord. Het wachtwoord wat ik daar altijd voor gebruikt heb, werkt nu ineens niet meer!? 

Geen probleem want met een korte procedure kun je dat wachtwoord resetten: (1) aangeven dat de wilt gaan resetten (geeft keurig een vinkje als ik dat doe) (2) druk kort op WIFI knopje op het modem: krijg weer keurig een vinkje en (3) vul dan het admin-wachtwoord in dat op de achterzijde staat: geen vinkje maar wel de mededeling dat mijn wachtwoord niet goed is.

Een keten van tegenvallers dus, maar hoe kom ik her uit?

3 reacties

rvk01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • March 2, 2026

Ik kan niet meer streamen vanuit mijn telefoon naar de tv. Is jarenlang goed gegaan, maar nu niet meer. Probleem zit hem waarschijnlijk in het feit dat beide apparaten dezelfde WIFI verbinding moeten hebben en dan geen 5 Ghz.

Op zich kunnen apparaten op 2,4Ghz en 5Ghz elkaar wel gewoon zien.

Maar weet je zeker dat het niet bij een van deze netwerken gaat om het gasten netwerk (of extra netwerk). Want daar is het verkeer (logischerwijs) geblokkeerd onderling.

Breng dus even duidelijk in beeld welke wifi netwerken je allemaal hebt en welk type deze zijn.

Als je niet meer in de router komt zou je deze ook een fabrieksreset kunnen geven. Je raakt dan wel de instellingen kwijt (ik denk niet dat die automatisch weer van Mijn KPN komen maar weet dat niet zeker).

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 2, 2026

Maar weet je zeker dat het niet bij een van deze netwerken gaat om het gasten netwerk (of extra netwerk). Want daar is het verkeer (logischerwijs) geblokkeerd onderling.

Beste ​@rvk01 dat geldt uitsluitend voor het gastnetwerk, niet voor het extra netwerl, dat maakt deel uit van het hoofdnetwerk.

• Auteur
  • Helper
  • March 2, 2026

Breng dus even duidelijk in beeld welke wifi netwerken je allemaal hebt en welk type deze zijn.

Ik heb er twee, maar of dat gastennetwerken zijn, weet ik niet. Hoe kan ik dat zien?