Skip to main content

Een goede avond,

Ik vroeg me af of iemand weet of dat het mogelijk is met mijn kpn glasvezel (1000mbit) waarbij ik een kpn box 12 heb in bruikleen en nog een experia box v10a heb liggen van een eerdere aanbieder, het zo in te stellen dat ik de v10a gebruik als modem in de meterkast en via een utp kabel de box 12 in de woonkamer als access point gebruik. Eventueel kan het ook andersom (box 12 in meterkast, v10a in woonkamer) maar dit lijkt me minder gunstig gezien de box 12 over wifi 6 beschikt en de v10a niet. Heeft iemand hier ervaring mee toevallig?

Hartelijke groet

 

Evert 

Dat kan niet. Onmogelijk. Dat kan je echt wel vergeten. 


Hallo @EHL94 

 

Als je het alleen om de WiFi 6 in de huiskamer te doen is kan je de Box 12 daar gewoon neerzetten en via de UTP kabel rechtstreeks vanaf de rode WAN poort op de Box 12 aansluiten op het glasvezelmodem.

 

Of heb je nog meer in de meterkast zitten wat aangesloten moet worden op de router?


Hallo @EHL94 

 

Als je het alleen om de WiFi 6 in de huiskamer te doen is kan je de Box 12 daar gewoon neerzetten en via de UTP kabel rechtstreeks vanaf de rode WAN poort op de Box 12 aansluiten op het glasvezelmodem.

 

Of heb je nog meer in de meterkast zitten wat aangesloten moet worden op de router?

Hier had ik inderdaad ook even over nagedacht, maar ik zou ook graag mijn pc van een vaste kabel voorzien, en er loopt er een vanuit de meterkast naar de pc kamer.. 


Als je een slecht WiFi signaal in je huiskamer hebt als de Box 12 in de meterkast staat zou je via de WiFi manager een SuperWiFi 2 AP kunnen bestellen, stuk goedkoper als via de webwinkel. (als het niet lukt in de huiskamer dan gewoon ergens in huis gaan staan waar het WiFi signaal echt slecht is).

Die SuperWiFi 2 AP's ondersteunen ook WiFi 6, zie:

https://forum.kpn.com/wifi-versterkers-124/superwifi-2-de-vernieuwde-superwifi-punten-554768


En wat als ik wifi 6 even vergeet, en wifi 5 ook prima vind. Kan de v10a dan wel achter de box 12 geplaatst worden? 

 

 

 

 

 


Helaas niet, zie ook antwoord van Nick83 waar hij dat al aangeeft.

Je kan ook een SuperWiFi 1 AP overwegen, die gaat tot WiFi 5 en kan je al voor €20 op marktplaats vinden.


Hallo @GeSp en @EHL94 en nieuw in de opruiming voor €34,95 in de webshop van KPN.

 

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1363408/kpn-superwifi-punt/?pos=0


Goedenavond @EHL94!

Je hebt een kort, maar krachtig antwoord gekregen:

Dat kan niet. Onmogelijk. Dat kan je echt wel vergeten. 


Hopelijk kom je verder met de andere tips die gegeven zijn!