Skip to main content

Goedendag,

Ik heb in mijn meterkast een kpn box 12 als modem, nu heb ik nog een box 12 die ik als access point in de woonkamer wil plaatsen. 

Ik zou een utp kabel uit de meterkast trekken naar de woonkamer en daar dan de 2e box 12 op aansluiten. Deze werkt dan als switch en wifiversterker.

Kan dit of moet ik dan de box 12 in de meterkast in bridge modus zetten ?

Hoor graag 

Jorrin

Kort antwoord dit kan niet! 

Box 12 kan niet in bridge modus. En de kpn boxen kunnen niet achter een andere router aangesloten worden.


Ok dank je, ook niet als het 2 dezelfde routers zijn dus idd 2 kpn box 12 modems ?

Dus dan is een superwifi punt extra mijn enige optie voor de woonkamer? En een extra switch gewoon bedraad naar de woonkamer voor de tv/spelcomputers/etc


Die extra box moet je gewoon retour sturen aan kpn.


Ok dank je, ook niet als het 2 dezelfde routers zijn dus idd 2 kpn box 12 modems ?

Dus dan is een superwifi punt extra mijn enige optie voor de woonkamer? En een extra switch gewoon bedraad naar de woonkamer voor de tv/spelcomputers/etc

Nee de modems/routers van kpn werken niet achter een ander modem/router maakt niet uit welk type of merk. 

Een switch kun je wel gewoon gebruiken. Let wel op als je ook tv van kpn hebt dat deze switch igmp snooping ondersteund. 

Superwifi is een goede manier om beter wifi bereik te krijgen maar niet de enigste manier.