Ik probeer d.m.v. nginx proxy manager de web GUI van mijn Box 12 tijdelijk publiekelijk beschikbaar te maken, zodat ik port forwarding voor SSH (ook tijdelijk) kan aanzetten, omdat ik perongeluk mijn VPN heb uitgezet terwijl ik op vakantie ben.
Wat ik eigenlijk wil is van buitenaf poort 22 forwarden naar de server waar normaal mijn VPN software draait, maar de enige toegang die ik momenteel heb is mijn nginx proxy manager web UI en de andere webservices die via die proxy beschikbaar zijn.
Ik heb geprobeerd om simpelweg een subdomein naar mijn modem/router’s interne IP te proxyen, maar dat werkt blijkbaar niet. Ik krijg namelijk een 502 bad gateway te zien. Ik denk dat dit komt doordat de router alleen traffic vanuit het lokale netwerk accepteert, terwijl de “source IP” via mijn nginx proxy manager op een Docker subnet zit. Helaas kan ik de logs niet zien, omdat ik niet bij de server kan.
Mijn vraag is dus: is er een manier om hier omheen te werken zodat ik mijn modem/router wel van buitenaf kan bereiken? Alternatief: kan iemand van KPN dit voor mij doen, zodat ik weer toegang heb? Zodra mijn VPN weer draait, zet ik die forwarding direct weer uit.
Bij voorbaat dank.