Skip to main content
Vraag

Geen wifi na vervanging modem met Box 12

• April 5, 2026
  • 4 reacties
  • 34 keer bekeken

Ik heb vandaag bij mijn oma de oude KPN Experia Box V8 vervangen door een nieuwe KPN Box V12. Na het nieuwe modem te hebben aangesloten kan ik geen verbinding meer maken met het WiFi netwerk.

Wanneer ik probeer in te loggen met het wachtwoord dat achterop het modem staat, geeft hij aan dat deze incorrect is. Wat mij vooral opvalt is dat de WiFi naam die achterop het modem staat niet correspondeert met de naam die in de lijst met WiFi netwerken verschijnt. Toch weet ik zeker dat dit het juiste netwerk is, omdat deze niet meer beschikbaar is zodra ik het modem volledig uitschakel. 

Even ter informatie:  

• Het modem is per DSL aangesloten op het internet
  • De vaste telefoon is ook aangesloten op het modem en werkt gewoon
  • Ik kan per ethernet kabel wel verbinding maken met het internet
  • Alle lampjes staan verder op groen

Ik heb tevergeefs geprobeerd om de WiFi te resetten via http://192.168.2.254/ en mijnmodem.kpn, maar ik krijg hierbij de melding dat de site niet bereikbaar is. Ook heb ik het geprobeerd via de MijnKPN app, maar helaas zonder resultaat..

Heeft er iemand enig idee wat het probleem kan zijn en wat ik er aan kan doen?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Danny

4 reacties

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • April 5, 2026

welke wifi naam komt er naar boven in de beschikbare netwerken?

komt deze overeen met de wifi gegevens van de oude Experiabox V8? heb je het wachtwoord geprobeerd welke ook in de V8 was ingesteld?

Hij geeft de WiFi naam KPNDC83D6 aan als beschikbaar netwerk. De WiFi naam die op het modem staat is KPN3EBAB6. 

De oude Experiabox V8 had VGV7519BCA422 als WiFi naam, dus deze komt niet overeen. Ik heb het wachtwoord hiervan ook geprobeerd, maar helaas zonder resultaat.

lenb
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • April 5, 2026

Ik heb vandaag bij mijn oma de oude KPN Experia Box V8 vervangen door een nieuwe KPN Box V12. Na het nieuwe modem te hebben aangesloten kan ik geen verbinding meer maken met het WiFi netwerk.

Ik heb een aantal maanden geleden ook een nieuwe BOX 12 geplaatst en had toen ook geen werkend WIFI-signaal.

Ik heb toen de KPN klantenservice gebeld en die hebben mijn BOX 12 , zo zeiden zij het , een schop onder zijn kont gegeven want dat kwam wel eens meer voor en toen werkte de WIFI wel.

Wie weet.

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • April 5, 2026

heb je het modem ook al een keer een reset gegeven d.m.v. het reset knopje achterop de Box12?