Skip to main content

KPN Box 12 – Instellingen webinterface

KPN Box 12 –  Instellingen webinterface
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

391 reacties

Nick83 schreef:

Als u een MAC filter wilt, net zoals u bij Trined had, dan kunt u kiezen voor een fritzbox van KPN:

https://www.kpn.com/internet/fritzbox.htm

Of er zelf 1 aanschaffen.

Het was geen mac filter maar algemene uitsluiting van alle apparaten die niet in de white list stonden

JanIvor
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 270 reacties
  • 21 november 2021
Alpha89 schreef:

Even een update: De KPN Box 12 draait nu al enkele dagen. Ik moet zeggen als een zonnetje.

Misschien nog goed om te weten:

Zelf gebruik ik de KPN Box 12 nog i.c.m. de “KPN WiFi versterker” (de witte). Dat gaat ook prima samen!

Hele handige en duidelijke review, respect!

Had ook nog een vraagje, na een jaar hahaha, maar nieuw hier op dit forum, hoe is de wifi zónder de extra superwifi punten??

Ik weet het, verschilt per woning, maar ter referentie, ik heb nu een V8 die ik mag omruilen voor een box 12 maar heb nu door mijn hele huis (begane grond waar ook de V8 in de huiskamer staat) 1e verdieping, plus zolder, goede wifi. Op zolder het minst, wat logisch is, 1e verdieping goed genoeg voor gebruik mobiele telefoon(s) en tablet van mijn zoon. En begane grond dus prima. Heb overigens glasvezel verbinding. 

Waarom deze vraag? Heb eigenlijk niet zoveel zin om wifi super punten te moeten kopen en te installeren om dan vergelijkbaar wifi signaal te hebben. 

Alvast bedankt voor uw reactie. 

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 21 november 2021
HansGroen1963 schreef:
Nick83 schreef:

Als u een MAC filter wilt, net zoals u bij Trined had, dan kunt u kiezen voor een fritzbox van KPN:

https://www.kpn.com/internet/fritzbox.htm

Of er zelf 1 aanschaffen.

Het was geen mac filter maar algemene uitsluiting van alle apparaten die niet in de white list stonden

En wat is een mac filter dan?

• Topper
  • 14 reacties
  • 8 december 2021

Hallo ALpha89,

mooi stukje.

Ik zie dat jij port 443 en 80 in portforwarding aan hebt staan.

Mij lukt dat niet, maar overige poorten wel.

Hoe heb jij dit werkend gekregen of werkt het bij jou ook niet?

Met vriendelijke groet,

Leonard

wjb
Superuser
  • 74629 reacties
  • 8 december 2021
sheena1325 schreef:

Ik zie dat jij port 443 en 80 in portforwarding aan hebt staan.

Mij lukt dat niet, maar overige poorten wel.

Wat voor een melding krijg je dan?

Plaats anders eens een screenshot van jouw port-forwardings.

• Topper
  • 14 reacties
  • 8 december 2021

Hallo wjb,

ik krijg geen melding maar met een poort scan tool (Open Port Check Tool - Test Port Forwarding on Your Router (yougetsignal.com))  kan ik zien dat de port niet open staat. 

• Topper
  • 14 reacties
  • 8 december 2021

Dit geeft de poortscanner weer:

• Topper
  • 14 reacties
  • 8 december 2021

Alle overige poorten naar een NAS, webcam etc. werken wel.

wjb
Superuser
  • 74629 reacties
  • 8 december 2021

Draait er een webserver op de 192.168.2.37?

Staat de firewall op de 192.168.2.37 inkomend open voor TCP poort 80 en TCP poort 443?

Kan je vanaf jouw thuisnetwertk in de browser naar http://192.168.2.37?

• Topper
  • 14 reacties
  • 8 december 2021

Draait er een webserver op de 192.168.2.37?

Staat de firewall op de 192.168.2.37 inkomend open voor TCP poort 80 en TCP poort 443?

Kan je vanaf jouw thuisnetwertk in de browser naar http://192.168.2.37?

nee het is een reverse proxy van een externe domeinserver naar een interne nginx.

maar volgens mij al zou er niets aan de binnenkant draaien zou de poortscanner aan geven dat de poort bereikbaar is als hij door de modem open gezet werdt.

Dit doet de modem echter niet dus vandaar mijn vraag iemand anders of alfha89 dat wel werkend heeft gekregen?

wjb
Superuser
  • 74629 reacties
  • 8 december 2021
sheena1325 schreef:

Kan je vanaf jouw thuisnetwertk in de browser naar http://192.168.2.37?

Ja er draait een webserver en intern kan ik er naar toe ...

Dan weten we dat we de oorzaak dus blijkbaar niet op dat apparaat hoeven te zoeken.

sheena1325 schreef:

...naar toe maar dat staat los van het feit dat de poort scanner aangeeft dat de poort dicht staat.

Al zou er niets aan de binnenkant draaien zou de poortscanner aan geven dat de poort bereikbaar is als hij door de modem open gezet werdt.

Zeer zeker niet, zo'n poortscanner geeft pas "open" aan als hij antwoord heeft gekregen van het schterliggende apparaat, in jouw geval de 192.168.2.37 dus.

Op basis van jouw antwoorden zou en screenshot kom ik tot de conclusie dat het gewoon zou moeten werken.

Ik heb zelf geen enkel probleem met het forwarden van TCP poort 80 op mijn V12.

Edit: Blijkbaar heb je jouw vorige bericht aangepast en nu geef je aan dat je in de browser niet naar http://192.168.2.37 kunt. Dan heb je daar dus de oorzaak. Zolang dat niet lukt hoef je ook niet te proberen omdat van buitenaf te doen. 

• Topper
  • 14 reacties
  • 8 december 2021

Hallo wjb,

bedankt voor het meedenken maar het blijft dus een raadsel waarom het bij mij niet werkt en alle overige poorten wel.

Als iemand nog tips heeft hoor ik het graag.

wjb
Superuser
  • 74629 reacties
  • 8 december 2021
sheena1325 schreef:

Hallo wjb,

bedankt voor het meedenken maar het blijft dus een raadsel waarom het bij mij niet werkt en alle overige poorten wel.

Als iemand nog tips heeft hoor ik het graag.

Blijkbaar heb je jouw vorige bericht aangepast en nu geef je aan dat je in de browser niet naar http://192.168.2.37 kunt. Dan heb je daar dus de oorzaak. Zolang het lokaal niet lukt hoef je ook niet te proberen om dat van buitenaf te doen. 

• Topper
  • 14 reacties
  • 8 december 2021

Sorry voor de verwarring, had mijn zoon verkeerd begrepen en inderdaad het bericht gewijzigd naar de juiste staat.

De reverse proxy zoals in het vorige plaatje getoond zend de informatie naar de interne applicatie die deze daar sorteerd voor een webserver response.

DIe externe domeinserver beheert dus de domeinnaam en stuurt de gevraagde gegevens door naar de interne nginx applicatie die weer in docker draait.

Knap ingewikkeld allemaal, zie screendump 

wjb
Superuser
  • 74629 reacties
  • 8 december 2021

Helder, kan jij van buitenaf wel gewoon die site benaderen?

• Topper
  • 14 reacties
  • 8 december 2021

Nee, want de site draait zoals je op het plaatje kan zien intern

wjb
Superuser
  • 74629 reacties
  • 8 december 2021
sheena1325 schreef:

Nee, want de site draait zoals je op het plaatje kan zien intern

Duh ... maar daar heb je die port-forwarding voor.

Dat die scanner geen "open" aangeeft is omdat jouw reverse proxy niet weet waar hij requests richting jouw publieke IP adres moet doorzetten immers die werkt a.d.h.v. het opgevraagde domein.

Plaats anders als test dat domein eens in de hosts file met IP adres 192.168.2.37. Kan je dan wel jouw site benaderen?

• Topper
  • 14 reacties
  • 8 december 2021

We gaan eens wat proberen, ik kom er op terug, alvast bedankt voor het meedenken

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 8 december 2021
sheena1325 schreef:

DIe externe domeinserver beheert dus de domeinnaam en stuurt de gevraagde gegevens door naar de interne nginx applicatie die weer in docker draait.

Knap ingewikkeld allemaal, zie screendump 

Zo moeilijk is dat niet. Maar het plaatje klopt niet. Een DNS server staat er nooit "tussen", maar staat altijd apart. En de DNS server communiceert ook niet met de nginx applicatie. 

Op de laptop tikt iemand in de browser "heimdall.xyz.nl" in. Vervolgens vraagt de laptop aan de DNS server wat het ip van "heimdall.xyz.nl" is. De DNS server antwoord: het ip is 12.345.67 (wat overigens geen geldig ip is, maar goed...).

Vervolgens gaat de laptop zelfstandig, zonder dat daar de DNS server tussen zit, naar 12.345.67. En meld zich daar met de vraag: mag ik de content van "heimdall.xyz.nl". De reverse proxy geeft vervolgens de content die op 192.168.2.37 poort 9003 te vinden is.

Lokaal kun je dit niet zo makkelijk testen of dit goed werkt. Want gewoon 192.168.2.37 openen levert misschien niets op. Er moet op dat ip nadrukkelijk de domeinnaam "heimdall.xyz.nl" of "mywebsite.jeremiedevos.dev" opgevraagd worden. Op een portscan zal de proxy server mogelijk niet antwoorden. 

Om te testen zou het wel logisch zijn als de reverse proxy met een default pagina antwoord als er geen of een ongeldige domeinnaam opgevraagd word. Dan zou een poortscan ook werken.

Dus zorg daar eerst voor. Zorg er voor dat de reverse proxy altijd antwoord. Niet alleen als er "heimdall.xyz.nl" of "mywebsite.jeremiedevos.dev" opgevraagd word.

Je kan het lokaal wel testen. Maar dan moet je dus "heimdall.xyz.nl" met ip 192.168.2.37 in het hosts bestand van de pc zetten 😊

• Topper
  • 14 reacties
  • 8 december 2021

iedereen bedankt voor de reacties het is inmiddels gelukt en het was toch een interne firewall regel op de server die de zaak blokte. De KPN router functioneerde dus naar behoren en de poorten waren bereikbaar maar zoals wjb al suggereerde was er aan de binnenzijde een probleem.

En Nick 83 je hebt gelijk mijn zoon heeft de dns server er tussen getekend om snel dingen te verduidelijken maar die hoort daar niet. Ik heb daar in de snelheid overheen gekeken :)

Melanky
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 17 reacties
  • 11 december 2021

ik kan niet meer inloggen op mijn modem kpnnbox12, dan krijg ik dit te zien:

ik heb het modem al gereset, ingelogd met ww wat op achterkant staat, ingelogd met nieuw ww wat ik eerder had aangemaakt, ingelogd zonder ww, niks helpt, ik kom er niet meer in!!!wat nu?

• 0 reacties
  • 11 december 2021

Is het zelfs met de qr code niet gelukt?

Melanky
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 17 reacties
  • 11 december 2021

@martijn197108 nee zelfs met de qr code niet gelukt

• 0 reacties
  • 11 december 2021

Misschien even naar een kpn winkel gaan?Daar kunnen ze hem meestal wel snel omwisselen.Misschien is een flash wachtwoord herstelt?Heel raar dit..

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 28 december 2021

Zo bij met de parende control :heart_eyes:  ik zie echter de iPhones van de gezinsleden niet in de lijst. is dit een bekend iets? Wellicht iets met Apple beveiliging :thinking: