Skip to main content

sinds kort geleverde glasvezel met box12 modem, reboot zeer regelmatig. Adapter intussen vervangen. Met de service kom ik er niet uit. Ik kan onmogelijk steeds bij het modem gaan zitten om het stappenplan uit te voeren, wat natuurlijk al gedaan is.

Hi @Glasvezel modem herstart zih en welkom op het forum! Niet ideaal als het modem steeds uitvalt en goed dat je de adapter al hebt vervangen. Hij valt dus helemaal uit? Geen enkel lampje brandt meer? 

Heb je ook al eens een ander stopcontact geprobeerd? Ik ben benieuwd of het dan nog steeds uitvalt. Als alle lampjes uitgaan is het wel duidelijk dat het met de stroomtoevoer of een probleem in het modem zelf te maken heeft dus ik ben benieuwd naar je bevindingen! 


Hi Sanne, bedankt voor de reactie. Gisteren stopcontact vervangen. We gaan afwachten en kom erop terug . Wat me opviel is dat connector van de adapter vrij losjes in het modem zit, zou dit misschien een reden kunnen zijn ?


Dat zou ook een oorzaak kunnen zijn. Mocht het nieuwe stopcontact niet werken, kijk dan of je de connector voorzichtig steviger in het modem kunt drukken. Ik hoop dat het stopcontact vervangen genoeg was en ik wacht je update af. 🙂


Ander stopcontact en opnieuw alles aansluiten heeft niet geholpen. Online werken is met dit modem niet mogelijk. 


Is er bij KPN niet een ander modem die de WAN Ethernet port ondersteund voor de glasverbinding?

 


Check @Glasvezel modem herstart zih. Er zijn andere modems, dus mocht blijken dat het aan je modem ligt dan kom ik op een omruil uit in mijn systeem. Zou je je forumprofiel zo volledig mogelijk aan willen vullen en hier een seintje willen geven wanneer je dit gedaan hebt? Dan kan ik de verbinding doormeten om te zien wat er te vinden valt.

Mocht je hier sneller contact over willen, dan kun je ons trouwens ook bellen via 0800-0402. Als je inspreekt dat je een storing hebt krijg je vanzelf iemand aan de lijn! 🙂