Skip to main content

Goededag allemaal, ik heb sinds afgelopen vrijdag weer kpn tv en internet thuis. Nu is het geval dat zeker 3 a 4 keer per dag de box 12 eruit vliegt dan valt de verbinding van de tv weg en op de box alle lampjes uitgaan. Het enigste lampje wat blijft branden dan het rode powerlampje, dit is mateloos irritant en mijn thuis beveiligings camera moet ik dan ook weer overnieuw aan melden. Is hier een tip of trick voor dat de modem er niet constant uit vliegt?

Hallo @MattijsH bij uitval modem bellen met 0800 0402, voor geen diensten/storingen 24/7 bereikbaar.


Hey @MattijsH, welkom op het forum! Het is in een geval als dit belangrijk om erachter te komen of de uitval in je modem zit, of in je verbinding an sich. Snelste manier om daar hulp bij te krijgen is, zoals Jan al aangeeft, even bellen. De collega kan dan direct met je meekijken en troubleshooten.

We kunnen dat ook via het forum doen, maar dan gaat het over het algemeen iets langzamer. Als dat geen bezwaar is, vul dan je forumprofiel in, dan kijk ik mee.

Wat je zelf in de tussentijd nog kunt doen, als je een glasvezelverbinding hebt, is even kijken naar de lampjes op het glasvezelkastje tijdens een uitval. Als er daar ook lampjes uitgaan of rood worden, dan zit het probleem hem eerder in je verbinding, In dat geval raad ik aan om het glasvezelkastje eens 2 minuten stroomloos te maken. Kijk daarna of de uitval nog voorkomt. Zo ja, dan is het tijd voor verdere stappen.


Hey @MattijsH, welkom op het forum! Het is in een geval als dit belangrijk om erachter te komen of de uitval in je modem zit, of in je verbinding an sich. Snelste manier om daar hulp bij te krijgen is, zoals Jan al aangeeft, even bellen. De collega kan dan direct met je meekijken en troubleshooten.

 

Wat je zelf in de tussentijd nog kunt doen, als je een glasvezelverbinding hebt, is even kijken naar de lampjes op het glasvezelkastje tijdens een uitval. Als er daar ook lampjes uitgaan of rood worden, dan zit het probleem hem eerder in je verbinding, In dat geval raad ik aan om het glasvezelkastje eens 2 minuten stroomloos te maken. Kijk daarna of de uitval nog voorkomt. Zo ja, dan is het tijd voor verdere stappen.

 

Hoi Erik_ 

 

Ik heb vanmorgen contact gehad met kpn. Zit een defect in de modem. Ik kan vanmiddag een andere modem gaan ophalen bij de kpn winkel hier in de stad.

Toch bedankt voor de moeite