Skip to main content

We updaten de KPN Box 12 naar de nieuwste software. Deze software heeft een compleet nieuw uiterlijk in de webinterface. Ook komen er nieuwe mogelijkheden bij.

We willen jou graag de mogelijkheid geven om alvast over te gaan. In dit topic lees je er alles over.

 

We zetten dezelfde software op de V10, V10A, KPN Box 12 en de Experia Wifi- en SuperWifi punten. Hierdoor werken deze onder water op dezelfde manier. En ziet ook op alle modems, in de toekomst, de webinterface er hetzelfde uit. 

We kunnen dit niet op alle soorten apparaten tegelijk doen, dus we beginnen met de KPN Box 12. 
De update bevat nieuwe software en een volledig nieuwe webinterface. Daarom willen we de software niet te snel bij alle klanten updaten. 

Omdat in sommige gevallen de nieuwe software uitkomst kan bieden voor specifieke wensen, willen we klanten de mogelijkheid geven om zich aan te melden om met voorrang over te gaan op de nieuwe software. Je kunt, bijvoorbeeld, denken aan de volgende functies/issues met de huidige firmware:

  • Het niet kunnen wijzigen van het LAN IP
  • Problemen met het instellen van port forwards
  • Niet kunnen inloggen op de Box 12, waarbij de bekende tips niet helpen

 

Inhoud van de update

Voor meer info over de inhoud van deze update, zie ons artikel in de Product updates. Je kunt je daar ook abonneren zodat je altijd op de hoogte blijft van nieuwe updates van onze producten.

Let op: de nieuwe software heeft alle functies die de huidige Box 12 ook heeft, behalve (op dit moment) MAC filtering.

Ook raden we op dit moment nog niet aan om de overstap naar de nieuwe firmware te maken als je meer dan één vast telefoonnummer via ons hebt. Dit zal met de eerstvolgende versie van de nieuwe software geen probleem meer zijn.

Er zijn nog wat (kleinere) beperkingen en andere zaken waar je rekening mee moet houden. Zie voor een compleet overzicht de bijlage onderaan. Lees het even goed door als je interesse hebt.

 

Voorwaarden voor aanmelding

  • Je hebt een Forumaccount aangemaakt. Doe dit voordat je je aanmeldt!
  • Je hebt alleen een KPN Box 12 aangesloten en geen KPN wifiversterkers
  • Ook geen tijdschakelaars op het modem of iets dergelijks omdat de Box 12 aan moet staan zodat de update kan worden ontvangen
  • Zodra je de nieuwe software hebt, kun je niet meer terug

 

Aanmelden

Meld je aan via onderstaande formulier. Je zult daar een aantal gegevens met ons moeten delen zodat we je modem kunnen updaten.
 

Aanmelden is tijdelijk niet mogelijk. Dit blijft ook zo tot nader order. Als er verandering in de situatie komt, zullen we dat hier melden.

We zien dat het op het gebied van jullie diensten goed gaat, maar dat ons beheersysteem vaker dan gewenst problemen heeft met het benaderen van jullie modems. Dat gaan we nu eerst herstellen voor we door gaan met het pro-actief mensen overzetten op de nieuwe Software. . 

Iedereen die zich tot het moment van sluiten hebben omgezet zullen we nog upgraden.

 

Feedback geven over de software

Feedback wordt gewaardeerd en is makkelijk aan ons door te geven. Op elk scherm is linksonder in de hoek de feedbackknop te zien. Daarmee kun je aangeven wat je van de nieuwe webinterface vindt, of het gelukt is wat je wilde doen, én of je tips of opmerkingen voor ons hebt over de webinterface.

 

Veelgestelde vragen

 

Hoe lang duurt het na aanmelden tot ik de nieuwe software heb?

We streven er naar om je binnen een week om te zetten naar de nieuwe software.

 

Wat merk ik van de update?

Meestal merk je niks van zo’n update en kun je gewoon blijven internetten, bellen en tv-kijken. Soms valt de verbinding een paar minuten weg. De update zal in dit geval waarschijnlijk overdag gebeuren.

Na de upgrade kan het wel zijn dat je apparatuur achter ethernetswitches even handmatig moet herstarten of de wifi even uit/aan moet zetten.

Heb je na de update toch een probleem met tv, bellen, internet of wifi? Herstart of reset dan je modem. Kijk op kpn.com/reset voor meer uitleg.

 

Blijven mijn instellingen zoals port forwards bewaard na de update?

Ja, in de basis gaan alle instellingen over naar de nieuwe firmware met uitzondering van eventuele MAC-filtering. 

Omdat er veel combinaties van instellingen kunnen voorkomen is er altijd een kans in dat er toch iets niet goed overgaat bij de update. Dit is echter eenvoudig te herstellen omdat de nieuwe webinterface voor instellingen zo logisch mogelijk is opgezet. Ook starten met een schone lei via een reset kan een oplossing zijn. Maar dan moet alles opnieuw ingesteld worden.

 

Kan ik ook terug als ik me bedenk?

Nee, dit is niet mogelijk.

 

Waar vind ik meer informatie over de nieuwe software?

Zie onze Product update over deze Box 12 update

 

Heb je vragen? Laat het hieronder weten.

Ondanks dat @Bram_ schreef dat de V12 vanaf aanmelden voor de nieuwe software aan moet blijven staan (klik) en dat dit door zowel @Paul_ als @Erik_ bevestigd is lijkt het er toch op dat deze update ook geïnitieerd kan worden door het herstarten van de V12. 

Met die wetenschap heb ik mijn V12 dan toch maar aangemeld voor de volgende ronde immers dan zou ik op vrijdagochtend mijn V12 even een kwartiertje aan de NTU kunnen koppelen om hem na de upgrade weer achter mijn EdgeRouter te plaatsen.

 

En mocht het onverhoopt toch niet werken dan blijft hij gewoon nog even op 60E draaien.


Kan verwijderd worden excuus.

Update is binnen.

 


De feedback functie lijkt niet te werken. 

Zie screenshot 

 


Hier ook na herstart van modem, naar paar minuten update binnen. Ip range aangepast en kpn modem vervangen voor de 4g verbinding. We zijn over !


Mooie update, systeem werkt nu wel lekker vlotjes. 

Jammer dat de update rond 9 uur begon en ik tijdens het werken ineens geen verbinding meer had. Gelukkig was alles weer up and running binnen 15 minuten. 

 

Kleine eerste bug: 

Ook bij mij staat het WiFi lampje en het TV lampje ineens aan. TV zit uberhaupt niet in mijn abo, en de WiFi staat uitgeschaked (ook gecheckt in de webgui)


Mooie update, systeem werkt nu wel lekker vlotjes. 

Jammer dat de update rond 9 uur begon en ik tijdens het werken ineens geen verbinding meer had. Gelukkig was alles weer up and running binnen 15 minuten. 

 

Kleine eerste bug: 

Ook bij mij staat het WiFi lampje en het TV lampje ineens aan. TV zit uberhaupt niet in mijn abo, en de WiFi staat uitgeschaked (ook gecheckt in de webgui)

Bij mij werkte het om het knopje op het modem zelf even in te houden ( WiFi )

 


@Mike2165, maakt het nog uit welke browser je gebruikt? Lijkt namelijk wel of er een plugin is gecrashed in de brower of iets dergelijks. 

 

 


@Mike2165, maakt het nog uit welke browser je gebruikt? Lijkt namelijk wel of er een plugin is gecrashed in de brower of iets dergelijks. 

 

 

Zojuist samsung internet browser en Google Chrome getest op beide werkt de feedback niet zoals de screenshot laat zien 

Cashe en brower ook voor de zekerheid gereset en geleegd 

Gedaan op een samsung tab s8 ultra 


Check, je bent niet de enige die het aangeeft. Ga ik meenemen. Bedankt. 


Tot nu toe hier geen update ontvangen...Box al gereset en opnieuw opgestart…

Nog op “oude” software 


Heb de update ontvangen.

Ziet er netjes uit en belangrijker, de webinterface werkt erg vlot.

 

Alleen moest ik wel beide tv ontvangers even resetten, want die bleven hangen..

 

Mooie verbetering, goed gelukt 👍


Ach, verrek, ik ben blijkbaar vanmorgen over gegaan, had geen idee maar de internet radio stream was wel even een minuutje stil….

 

Maar wat een verbetering qua interface en snelheid daarvan. Zag overigens wel iets geks, ik had op mijn Box 12 de wifi uit staan, lijkt erop dat ik nu automatisch toch wifi van kpn aan heb. En er is geen optie om het uit te zetten (alleen zichtbaarheid lijkt uit te kunnen)….?

 


Ach, verrek, ik ben blijkbaar vanmorgen over gegaan, had geen idee maar de internet radio stream was wel even een minuutje stil….

 

Maar wat een verbetering qua interface en snelheid daarvan. Zag overigens wel iets geks, ik had op mijn Box 12 de wifi uit staan, lijkt erop dat ik nu automatisch toch wifi van kpn aan heb. En er is geen optie om het uit te zetten (alleen zichtbaarheid lijkt uit te kunnen)….?

 

Bij mij hielp het om het knopje op het modem uit te schakelen. 

( eventjes inhouden )


Ach, verrek, ik ben blijkbaar vanmorgen over gegaan, had geen idee maar de internet radio stream was wel even een minuutje stil….

 

Maar wat een verbetering qua interface en snelheid daarvan. Zag overigens wel iets geks, ik had op mijn Box 12 de wifi uit staan, lijkt erop dat ik nu automatisch toch wifi van kpn aan heb. En er is geen optie om het uit te zetten (alleen zichtbaarheid lijkt uit te kunnen)….?

 

Bij mij hielp het om het knopje op het modem uit te schakelen. 

( eventjes inhouden )

Het kan ook in de interface zag ik net, even op de tab wifi signaal onder wifi netwerk schuifje uit.
 

 


Ik heb vandaag heb ik de modem gereset en opnieuw ingelogd maar geen verbetering en geen update maar ik kom er gewoon niet in dus het lijkt erop dat bij mij de software niet is geupdate maar ik heb er wel op ingeschreven maar helaas beetje teleurstellen dit......!!!!!!!. Mooi praatjes maar je kunt niks controleren


Ik heb zo geen inzicht, wie wel en wie niet zijn omgezet. Maar heb je je ingeschreven, dan komt deze nog. Wanneer precies durf ik niet te zeggen. 


Mooie update, systeem werkt nu wel lekker vlotjes. 

Jammer dat de update rond 9 uur begon en ik tijdens het werken ineens geen verbinding meer had. Gelukkig was alles weer up and running binnen 15 minuten. 

 

Kleine eerste bug: 

Ook bij mij staat het WiFi lampje en het TV lampje ineens aan. TV zit uberhaupt niet in mijn abo, en de WiFi staat uitgeschaked (ook gecheckt in de webgui)

Bij mij werkte het om het knopje op het modem zelf even in te houden ( WiFi )

 

Wachten hielp schijnbaar ook, ik ging net kijken toen ik jouw opmerking zag. Maar het lampje was al netjes uit :-)


Ik heb zo geen inzicht, wie wel en wie niet zijn omgezet. Maar heb je je ingeschreven, dan komt deze nog. Wanneer precies durf ik niet te zeggen.   

 

 

Beste Bart z

Ik snap ook helemaal niet dat ze dat niet in één keer doen gewoon alles in één klap wat ik ook vind dat de informatie ontzettende onduidelijk is ik ga vanavond eens even bellen met KPN kijken dat ik daar een goede antwoord oftewel de antwoorden kan krijgen hoe dit zit.

 

Met vriendelijke groeten Patrick

 


Ik heb zo geen inzicht, wie wel en wie niet zijn omgezet. Maar heb je je ingeschreven, dan komt deze nog. Wanneer precies durf ik niet te zeggen.   

 

 

Beste Bart z

Ik snap ook helemaal niet dat ze dat niet in één keer doen gewoon alles in één klap wat ik ook vind dat de informatie ontzettende onduidelijk is ik ga vanavond eens even bellen met KPN kijken dat ik daar een goede antwoord oftewel de antwoorden kan krijgen hoe dit zit.

 

Met vriendelijke groeten Patrick

 

Ze hebben wel alles in 1 keer gedaan zoals ik eerder al meldde. Waarom het bij jou niet is gelukt weet ik niet, maar er zal een reden zijn. Misschien konden ze jouw modem niet benaderen of iets dergelijks. Zal een technische reden hebben. Gaan we uitzoeken en komen we op terug. 
 

Bellen hiervoor heeft geen zin dus bespaar jezelf die moeite. Dit gaat alleen via het forum en de klantenservice heeft hier geen idee van.


Ondanks dat @Bram_ schreef dat de V12 vanaf aanmelden voor de nieuwe software aan moet blijven staan (klik) en dat dit door zowel @Paul_ als @Erik_ bevestigd is lijkt het er toch op dat deze update ook geïnitieerd kan worden door het herstarten van de V12. 

Met die wetenschap heb ik mijn V12 dan toch maar aangemeld voor de volgende ronde immers dan zou ik op vrijdagochtend mijn V12 even een kwartiertje aan de NTU kunnen koppelen om hem na de upgrade weer achter mijn EdgeRouter te plaatsen.

 

En mocht het onverhoopt toch niet werken dan blijft hij gewoon nog even op 60E draaien.

Ik heb het niet expliciet nagevraagd, maar aangezien we toch voor de ‘s nachts hebben gekozen voor de migratie denk ik dat je gelijk hebt. En zoals je zelf ook al aangeeft, als t niet lukt is het geen man overboord…


Ik heb zo geen inzicht, wie wel en wie niet zijn omgezet. Maar heb je je ingeschreven, dan komt deze nog. Wanneer precies durf ik niet te zeggen.   

 

 

Beste Bart z

Ik snap ook helemaal niet dat ze dat niet in één keer doen gewoon alles in één klap wat ik ook vind dat de informatie ontzettende onduidelijk is ik ga vanavond eens even bellen met KPN kijken dat ik daar een goede antwoord oftewel de antwoorden kan krijgen hoe dit zit.

 

Met vriendelijke groeten Patrick

 

Ze hebben wel alles in 1 keer gedaan zoals ik eerder al meldde. Waarom het bij jou niet is gelukt weet ik niet, maar er zal een reden zijn. Misschien konden ze jouw modem niet benaderen of iets dergelijks. Zal een technische reden hebben. Gaan we uitzoeken en komen we op terug. 
 

Bellen hiervoor heeft geen zin dus bespaar jezelf die moeite. Dit gaat alleen via het forum en de klantenservice heeft hier geen idee van.

Bart z

 

Bedankt voor je bericht dan gaan we dat ook niet doen als de klantenservice hier niks van weet dat heeft het geen nut maar het zal wel fijn zijn als jullie mij zullen helpen waar het probleem exact zit en waarom het bij mij niet is gelukt haal mij even op de hoogte

 

Met vriendelijke groeten Patrick


Ik heb de update ook gehad om mijn Box12, wat is de interface heerlijk snel geworden!
Eigenlijk mocht ik nog niet over omdat ik 2 Wifi2 accespoints heb maar daar kwam ik iets te laat achter en dacht ik zie wel.

Eigenlijk werkt functioneel alles prima alleen zie ik de accespoints niet terug in het menu van de Box12.

Ik kan ze wel benaderen via ip adres, iemand een idee of ik ze opnieuw moet configureren en hoe dat eventueel moet. Nogmaals, functioneel werkt het.

 

 


Hallo @Tjerk73 , daarom is die update ook niet voor mensen met versterkers bedoeld, dat is pas later aan de orde. Eerst moet de firmware voor de KPN Box12 zonder toeters en bellen rond zijn. De mensen met toeters en bellen komen pas later aan de beurt.

Deze firmware is dus (nog) niet voor jou geschikt, dat blijkt dus, maar is ook niet meer terug te draaien.

 


Hallo @Tjerk73 , daarom is die update ook niet voor mensen met versterkers bedoeld, dat is pas later aan de orde. Eerst moet de firmware voor de KPN Box12 zonder toeters en bellen rond zijn. De mensen met toeters en bellen komen pas later aan de beurt.

Deze firmware is dus (nog) niet voor jou geschikt, dat blijkt dus, maar is ook niet meer terug te draaien.

 

Ja, is mijn eigen schuld, gelukkig werkt het nog wel. Hou het forum wel in de gaten.

Hou wel van een beetje prutsen :)


Er is geen man overboord. De superwifis vallen zonder juiste v12 software terug op de vorming van een op zichzelf staand netwerk. Voorwaarde is dat er minimaal 1 via ethernet zit aangesloten. En je moet ze via een aparte browser interface blijven benaderen.