Skip to main content

We updaten de KPN Box 12 naar de nieuwste software. Deze software heeft een compleet nieuw uiterlijk in de webinterface. Ook komen er nieuwe mogelijkheden bij.

We willen jou graag de mogelijkheid geven om alvast over te gaan. In dit topic lees je er alles over.

We zetten dezelfde software op de V10, V10A, KPN Box 12 en de Experia Wifi- en SuperWifi punten. Hierdoor werken deze onder water op dezelfde manier. En ziet ook op alle modems, in de toekomst, de webinterface er hetzelfde uit. 

We kunnen dit niet op alle soorten apparaten tegelijk doen, dus we beginnen met de KPN Box 12. 
De update bevat nieuwe software en een volledig nieuwe webinterface. Daarom willen we de software niet te snel bij alle klanten updaten. 

Omdat in sommige gevallen de nieuwe software uitkomst kan bieden voor specifieke wensen, willen we klanten de mogelijkheid geven om zich aan te melden om met voorrang over te gaan op de nieuwe software. Je kunt, bijvoorbeeld, denken aan de volgende functies/issues met de huidige firmware:

• Het niet kunnen wijzigen van het LAN IP
  • Problemen met het instellen van port forwards
  • Niet kunnen inloggen op de Box 12, waarbij de bekende tips niet helpen

Inhoud van de update

Voor meer info over de inhoud van deze update, zie ons artikel in de Product updates. Je kunt je daar ook abonneren zodat je altijd op de hoogte blijft van nieuwe updates van onze producten.

Let op: de nieuwe software heeft alle functies die de huidige Box 12 ook heeft, behalve (op dit moment) MAC filtering.

Ook raden we op dit moment nog niet aan om de overstap naar de nieuwe firmware te maken als je meer dan één vast telefoonnummer via ons hebt. Dit zal met de eerstvolgende versie van de nieuwe software geen probleem meer zijn.

Er zijn nog wat (kleinere) beperkingen en andere zaken waar je rekening mee moet houden. Zie voor een compleet overzicht de bijlage onderaan. Lees het even goed door als je interesse hebt.

Voorwaarden voor aanmelding

• Je hebt een Forumaccount aangemaakt. Doe dit voordat je je aanmeldt!
  • Je hebt alleen een KPN Box 12 aangesloten en geen KPN wifiversterkers
  • Ook geen tijdschakelaars op het modem of iets dergelijks omdat de Box 12 aan moet staan zodat de update kan worden ontvangen
  • Zodra je de nieuwe software hebt, kun je niet meer terug

Aanmelden

Meld je aan via onderstaande formulier. Je zult daar een aantal gegevens met ons moeten delen zodat we je modem kunnen updaten.

Aanmelden is tijdelijk niet mogelijk. Dit blijft ook zo tot nader order. Als er verandering in de situatie komt, zullen we dat hier melden.

We zien dat het op het gebied van jullie diensten goed gaat, maar dat ons beheersysteem vaker dan gewenst problemen heeft met het benaderen van jullie modems. Dat gaan we nu eerst herstellen voor we door gaan met het pro-actief mensen overzetten op de nieuwe Software. . 

Iedereen die zich tot het moment van sluiten hebben omgezet zullen we nog upgraden.

Feedback geven over de software

Feedback wordt gewaardeerd en is makkelijk aan ons door te geven. Op elk scherm is linksonder in de hoek de feedbackknop te zien. Daarmee kun je aangeven wat je van de nieuwe webinterface vindt, of het gelukt is wat je wilde doen, én of je tips of opmerkingen voor ons hebt over de webinterface.

Veelgestelde vragen

Hoe lang duurt het na aanmelden tot ik de nieuwe software heb?

We streven er naar om je binnen een week om te zetten naar de nieuwe software.

Wat merk ik van de update?

Meestal merk je niks van zo’n update en kun je gewoon blijven internetten, bellen en tv-kijken. Soms valt de verbinding een paar minuten weg. De update zal in dit geval waarschijnlijk overdag gebeuren.

Na de upgrade kan het wel zijn dat je apparatuur achter ethernetswitches even handmatig moet herstarten of de wifi even uit/aan moet zetten.

Heb je na de update toch een probleem met tv, bellen, internet of wifi? Herstart of reset dan je modem. Kijk op kpn.com/reset voor meer uitleg.

Blijven mijn instellingen zoals port forwards bewaard na de update?

Ja, in de basis gaan alle instellingen over naar de nieuwe firmware met uitzondering van eventuele MAC-filtering. 

Omdat er veel combinaties van instellingen kunnen voorkomen is er altijd een kans in dat er toch iets niet goed overgaat bij de update. Dit is echter eenvoudig te herstellen omdat de nieuwe webinterface voor instellingen zo logisch mogelijk is opgezet. Ook starten met een schone lei via een reset kan een oplossing zijn. Maar dan moet alles opnieuw ingesteld worden.

Kan ik ook terug als ik me bedenk?

Nee, dit is niet mogelijk.

Waar vind ik meer informatie over de nieuwe software?

Zie onze Product update over deze Box 12 update

Heb je vragen? Laat het hieronder weten.

Sinds kort ik de software heb gekregen zag ik alleen maar een pagina met wi-fi instellingen en voor de rest kon ik nergens heen en ik heb problemen met de tv het beeld blijft stilstaan . Ook de instellingen kon ik ook niet vinden van de box 12 vreemd genoeg 

Voor tv zijn er geen instellingen. Als u dat bedoelt tenminste. Nooit geweest ook.

@pps78 voor deze dingen wil ik je vragen een eigen topic aan te maken. Doe eerst nog even een reset van je modem. En probeer een andere browser voor het niet kunnen zien van de andere instellingen. 

Bij het inloggen is er alleen maar een veld voor het wachtwoord. Geen veld meer voor de gebruikersnaam. Prima ... maar nu onthoud de standaard Samsung browser het wachtwoord niet meer. En dat is wel zeer irritant. Hebben meer mensen dit? Kan daar nog eens over nagedacht worden?

Mijn standaard Samsung internet browser wilt wel opslaan en heeft er geen moeite mee 

Welke versie heeft u?

Bij mij herkent die het niet als inlogformulier. Net als bij Eneco. Daar moet je eerst je gebruikersnaam invullen. Vervolgens ga je naar een andere pagina, daar moet je het wachtwoord invullen. Dat werkt niet. Dat onhoud die niet.

Google Chrome wel. Maar Samsung Internet 20.0.7.1 niet.

@pps78 voor deze dingen wil ik je vragen een eigen topic aan te maken. Doe eerst nog even een reset van je modem. En probeer een andere browser voor het niet kunnen zien van de andere instellingen. 

Okee doe ik.

Bij het inloggen is er alleen maar een veld voor het wachtwoord. Geen veld meer voor de gebruikersnaam. Prima ... maar nu onthoud de standaard Samsung browser het wachtwoord niet meer. En dat is wel zeer irritant. Hebben meer mensen dit? Kan daar nog eens over nagedacht worden?

Mijn standaard Samsung internet browser wilt wel opslaan en heeft er geen moeite mee 

Welke versie heeft u?

Bij mij herkent die het niet als inlogformulier. Net als bij Eneco. Daar moet je eerst je gebruikersnaam invullen. Vervolgens ga je naar een andere pagina, daar moet je het wachtwoord invullen. Dat werkt niet. Dat onhoud die niet.

Google Chrome wel. Maar Samsung Internet 20.0.7.1 niet.

Ik heb ook versie 20.0.7.1

Wellicht speelt hier een probleem met dingen die niet zichtbaar zijn sites met donker en licht thema 

zie het verschil 

U werkt op de tablet. Dat is toch weer anders dan op de mobiel misschien. 

U werkt op de tablet. Dat is toch weer anders dan op de mobiel misschien. 

Ja dat kunnen Idd 

Wellicht speelt hier een probleem met dingen die niet zichtbaar zijn sites met donker en licht thema 

zie het verschil 

Interface lijkt nog niet echt geoptimaliseerd te zijn voor gebruik met mobiele browsers. Is dit een android tablet met een mobiele browser. Staat de browser in desktop mode?

zie het verschil 

Interface lijkt nog niet echt geoptimaliseerd te zijn voor gebruik met mobiele browsers. Is dit een android tablet met een mobiele browser. Staat de browser in desktop mode?

Ja dit is een Samsung tab s8 ultra met de Samsung browser in desktop mode 

Klopt. In desktop mode werkt het wel op de smartfoon. Maar je kunt niet inzoomen. Dat hebben ze geblokkeerd. Ook weer zoiets... heel irritant. 

Klopt. In desktop mode werkt het wel op de smartfoon. Maar je kunt niet inzoomen. Dat hebben ze geblokkeerd. Ook weer zoiets... heel irritant. 

Dat de GUI niet geoptimaliseerd is voor mobiele browsers vind ik anno 2023 toch echt een tekortkoming, hoeveel mensen gebruiken wel niet een telefoon of tablet.

Inzoomen op een site die dat niet accepteert kan je waarschijnlijk wel forceren via instellingen van de browser. Onderstaand een de plek in Edge waar je dat kunt instellen.

Dat de GUI niet geoptimaliseerd is voor mobiele browsers vind ik anno 2023 toch echt een tekortkoming, hoeveel mensen gebruiken wel niet een telefoon of tablet.

Bekende tekortkoming op dit moment. Wordt aan gewerkt.

ik wil ook graag aanmelden. kan dat? ik ben 2 weken op vakantie geweest, in die tijd is de update alsnog niet automatisch geïnstalleerd. ik vind dat het nu wel tijd wordt...

ik wil ook graag aanmelden. kan dat? ik ben 2 weken op vakantie geweest, in die tijd is de update alsnog niet automatisch geïnstalleerd. ik vind dat het nu wel tijd wordt...

Nee, dat kan op dit moment niet. Zie ook het openingsbericht. Hopelijk binnenkort weer. Lees dan wel even de voorwaarden ook goed door.

De algemene uitrol loopt ook nog niet voor klanten dus het klopt wel dat ‘ie in de tussentijd niet automatisch is geïnstalleerd.

ik vind dat het nu wel tijd wordt...

Ik denk dat het belangrijk is dat eerst zo goed als alle bugs zijn opgelost, features zijn geïmplementeerd etc. etc. 

Ik had wel een box 12 willen hebben maar ik krijg ‘m niet van KPN😥😥

Nee, dat kan op dit moment niet. Zie ook het openingsbericht. Hopelijk binnenkort weer. Lees dan wel even de voorwaarden ook goed door.

De algemene uitrol loopt ook nog niet voor klanten dus het klopt wel dat ‘ie in de tussentijd niet automatisch is geïnstalleerd.

ik vind dat het nu wel tijd wordt...

Ik denk dat het belangrijk is dat eerst zo goed als alle bugs zijn opgelost, features zijn geïmplementeerd etc. etc. 

totaal mee eens kan het  niet beter zeggen dan dat beter een uitgebreide en stress tested firmware (hoe lang dat ook tijd neemt) waar meeste dan niet alle bugs uit zijn die tegen een stootje kan en stabiel draait dan achteraf een zee aan klachten omdat software te snel is uitgerold

Ik had wel een box 12 willen hebben maar ik krijg ‘m niet van KPN😥😥

Hallo @Mario27 , jouw opmerking heeft niets met dit topic te maken en KPN ruilt alléén defecte modems om en modems die niet meer aan de eisen van KPN voldoen, zoals bijvoorbeeld de Experia V7/V8-modems, die kunnen omgeruild worden voor een nieuwer type, de V10, V10a of de KPN Box12.

Ik wil jullie ook vragen het on-topic te houden hier, alvast bedankt!

@Thomas 

Contact gehad met jullie klantenservice en moest hier vragen er een indecatie is
waarneer update aanvragen weer mogelijkt is. De klantenservice zou hiervoor
ook een ticket openen omdat ik problemen evaar

@Thomas

Contact gehad met jullie klantenservice en moest hier vragen er een indecatie is
waarneer update aanvragen weer mogelijkt is. De klantenservice zou hiervoor
ook een ticket openen omdat ik problemen evaar

Staat in de openingstekst van het topic. Dat is echter geen harde datum dus kan zijn dat het nog wat opschuift.

@Marcomestreech In het start topic staat uitgelegd dat ze hopen vanaf week 19 update aanvragen weer mogelijk gaat zijn MAAR dat ze dat tegen die tijd nog laten weten.
Het is dus nog niet zeker vanaf wannee.

Lees ook goed door dat je voldoet aan de voorwaarden om teleurstelling of andere problemen te voorkomen, update kan NIET terugggedraaid worden en diverse mensen hebben informatie niet goed gelezen waardoor ze nu bepaalde dingen niet of niet goed meer kunnen gebruiken.

Dus serieus lees het echt helemaal goed door voor je wanneer het weer gaat de update aanvraag doet.

Ja begrijpend lezen kan soms moeilijk zijn 

al is het nog zo netjes en goed verwoord sommige mensen lezen maar half waardoor ze later de schuld bij kpn leggen en dingen beginnen te eisen beetje jammer 

Hi @Marcomestreech, moderator @Paul_ heeft jou al eerder in dit topic uitgelegd (zie hier) dat je zal moeten wachten op de algemene uitrol aangezien jij met SuperWiFi’s niet aan de voorwaarden van deze pro-actieve update voldoet. Anders ruil je het ene probleem in voor het andere.

Ik heb daar niets mee te maken dan moet kpn een update van de oude interface uitbrengen als ik nu niet kom ingelogd of het laad half is kpn hun hardware niet mijne.