Skip to main content
Updates

KPN Box 12 software update aanvragen

KPN Box 12 software update aanvragen
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

264 reacties

wjb
Superuser
  • 73523 reacties
  • 21 april 2023

Ondanks dat @Bram_ schreef dat de V12 vanaf aanmelden voor de nieuwe software aan moet blijven staan (klik) en dat dit door zowel @Paul_ als @Erik_ bevestigd is lijkt het er toch op dat deze update ook geïnitieerd kan worden door het herstarten van de V12. 

Met die wetenschap heb ik mijn V12 dan toch maar aangemeld voor de volgende ronde immers dan zou ik op vrijdagochtend mijn V12 even een kwartiertje aan de NTU kunnen koppelen om hem na de upgrade weer achter mijn EdgeRouter te plaatsen.

En mocht het onverhoopt toch niet werken dan blijft hij gewoon nog even op 60E draaien.

Zeeuwse
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 159 reacties
  • 21 april 2023

Kan verwijderd worden excuus.

Update is binnen.

Mike2165
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 167 reacties
  • 21 april 2023

De feedback functie lijkt niet te werken. 

Zie screenshot 

Hier ook na herstart van modem, naar paar minuten update binnen. Ip range aangepast en kpn modem vervangen voor de 4g verbinding. We zijn over !

Martijn van Oijen - Sophie
Topper

Mooie update, systeem werkt nu wel lekker vlotjes. 

Jammer dat de update rond 9 uur begon en ik tijdens het werken ineens geen verbinding meer had. Gelukkig was alles weer up and running binnen 15 minuten. 

Kleine eerste bug: 

Ook bij mij staat het WiFi lampje en het TV lampje ineens aan. TV zit uberhaupt niet in mijn abo, en de WiFi staat uitgeschaked (ook gecheckt in de webgui)

Zeeuwse
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 159 reacties
  • 21 april 2023
Martijn van Oijen - Sophie schreef:

Jammer dat de update rond 9 uur begon en ik tijdens het werken ineens geen verbinding meer had. Gelukkig was alles weer up and running binnen 15 minuten. 

Kleine eerste bug: 

Ook bij mij staat het WiFi lampje en het TV lampje ineens aan. TV zit uberhaupt niet in mijn abo, en de WiFi staat uitgeschaked (ook gecheckt in de webgui)

Bij mij werkte het om het knopje op het modem zelf even in te houden ( WiFi )

Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • 12863 reacties
  • 21 april 2023

@Mike2165, maakt het nog uit welke browser je gebruikt? Lijkt namelijk wel of er een plugin is gecrashed in de brower of iets dergelijks. 

Mike2165
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 167 reacties
  • 21 april 2023
Bart_Z schreef:

@Mike2165, maakt het nog uit welke browser je gebruikt? Lijkt namelijk wel of er een plugin is gecrashed in de brower of iets dergelijks. 

Zojuist samsung internet browser en Google Chrome getest op beide werkt de feedback niet zoals de screenshot laat zien 

Cashe en brower ook voor de zekerheid gereset en geleegd 

Gedaan op een samsung tab s8 ultra 

Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • 12863 reacties
  • 21 april 2023

Check, je bent niet de enige die het aangeeft. Ga ik meenemen. Bedankt. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 102 reacties
  • 21 april 2023

Tot nu toe hier geen update ontvangen...Box al gereset en opnieuw opgestart…

Nog op “oude” software 

Heb de update ontvangen.

Ziet er netjes uit en belangrijker, de webinterface werkt erg vlot.

Alleen moest ik wel beide tv ontvangers even resetten, want die bleven hangen..

Mooie verbetering, goed gelukt 👍

• Helper
  • 49 reacties
  • 21 april 2023

Ach, verrek, ik ben blijkbaar vanmorgen over gegaan, had geen idee maar de internet radio stream was wel even een minuutje stil….

Maar wat een verbetering qua interface en snelheid daarvan. Zag overigens wel iets geks, ik had op mijn Box 12 de wifi uit staan, lijkt erop dat ik nu automatisch toch wifi van kpn aan heb. En er is geen optie om het uit te zetten (alleen zichtbaarheid lijkt uit te kunnen)….?

Zeeuwse
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 159 reacties
  • 21 april 2023
Falco75 schreef:

Ach, verrek, ik ben blijkbaar vanmorgen over gegaan, had geen idee maar de internet radio stream was wel even een minuutje stil….

Maar wat een verbetering qua interface en snelheid daarvan. Zag overigens wel iets geks, ik had op mijn Box 12 de wifi uit staan, lijkt erop dat ik nu automatisch toch wifi van kpn aan heb. En er is geen optie om het uit te zetten (alleen zichtbaarheid lijkt uit te kunnen)….?

Bij mij hielp het om het knopje op het modem uit te schakelen. 

( eventjes inhouden )

• Helper
  • 49 reacties
  • 21 april 2023
Zeeuwse schreef:
Falco75 schreef:

Bij mij hielp het om het knopje op het modem uit te schakelen. 

( eventjes inhouden )

Het kan ook in de interface zag ik net, even op de tab wifi signaal onder wifi netwerk schuifje uit.

pps78
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 59 reacties
  • 21 april 2023

Ik heb vandaag heb ik de modem gereset en opnieuw ingelogd maar geen verbetering en geen update maar ik kom er gewoon niet in dus het lijkt erop dat bij mij de software niet is geupdate maar ik heb er wel op ingeschreven maar helaas beetje teleurstellen dit......!!!!!!!. Mooi praatjes maar je kunt niks controleren

Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • 12863 reacties
  • 21 april 2023

Ik heb zo geen inzicht, wie wel en wie niet zijn omgezet. Maar heb je je ingeschreven, dan komt deze nog. Wanneer precies durf ik niet te zeggen. 

Martijn van Oijen - Sophie
Topper
Zeeuwse schreef:
Martijn van Oijen - Sophie schreef:

Kleine eerste bug: 

Bij mij werkte het om het knopje op het modem zelf even in te houden ( WiFi )

Wachten hielp schijnbaar ook, ik ging net kijken toen ik jouw opmerking zag. Maar het lampje was al netjes uit :-)

pps78
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 59 reacties
  • 21 april 2023
Bart_Z schreef:

Ik heb zo geen inzicht, wie wel en wie niet zijn omgezet. Maar heb je je ingeschreven, dan komt deze nog. Wanneer precies durf ik niet te zeggen.   

Beste Bart z

Ik snap ook helemaal niet dat ze dat niet in één keer doen gewoon alles in één klap wat ik ook vind dat de informatie ontzettende onduidelijk is ik ga vanavond eens even bellen met KPN kijken dat ik daar een goede antwoord oftewel de antwoorden kan krijgen hoe dit zit.

Met vriendelijke groeten Patrick

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Auteur
  • Oud-Moderator
  • 15905 reacties
  • 21 april 2023
pps78 schreef:
Bart_Z schreef:

Beste Bart z

Ik snap ook helemaal niet dat ze dat niet in één keer doen gewoon alles in één klap wat ik ook vind dat de informatie ontzettende onduidelijk is ik ga vanavond eens even bellen met KPN kijken dat ik daar een goede antwoord oftewel de antwoorden kan krijgen hoe dit zit.

Ze hebben wel alles in 1 keer gedaan zoals ik eerder al meldde. Waarom het bij jou niet is gelukt weet ik niet, maar er zal een reden zijn. Misschien konden ze jouw modem niet benaderen of iets dergelijks. Zal een technische reden hebben. Gaan we uitzoeken en komen we op terug. 

Bellen hiervoor heeft geen zin dus bespaar jezelf die moeite. Dit gaat alleen via het forum en de klantenservice heeft hier geen idee van.

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Auteur
  • Oud-Moderator
  • 15905 reacties
  • 21 april 2023
wjb schreef:

Ondanks dat @Bram_ schreef dat de V12 vanaf aanmelden voor de nieuwe software aan moet blijven staan (klik) en dat dit door zowel @Paul_ als @Erik_ bevestigd is lijkt het er toch op dat deze update ook geïnitieerd kan worden door het herstarten van de V12. 

Met die wetenschap heb ik mijn V12 dan toch maar aangemeld voor de volgende ronde immers dan zou ik op vrijdagochtend mijn V12 even een kwartiertje aan de NTU kunnen koppelen om hem na de upgrade weer achter mijn EdgeRouter te plaatsen.

En mocht het onverhoopt toch niet werken dan blijft hij gewoon nog even op 60E draaien.

Ik heb het niet expliciet nagevraagd, maar aangezien we toch voor de ‘s nachts hebben gekozen voor de migratie denk ik dat je gelijk hebt. En zoals je zelf ook al aangeeft, als t niet lukt is het geen man overboord…

pps78
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 59 reacties
  • 21 april 2023
Paul_ schreef:
pps78 schreef:
Bart_Z schreef:

Beste Bart z

Ze hebben wel alles in 1 keer gedaan zoals ik eerder al meldde. Waarom het bij jou niet is gelukt weet ik niet, maar er zal een reden zijn. Misschien konden ze jouw modem niet benaderen of iets dergelijks. Zal een technische reden hebben. Gaan we uitzoeken en komen we op terug. 

Bellen hiervoor heeft geen zin dus bespaar jezelf die moeite. Dit gaat alleen via het forum en de klantenservice heeft hier geen idee van.

Bart z

Bedankt voor je bericht dan gaan we dat ook niet doen als de klantenservice hier niks van weet dat heeft het geen nut maar het zal wel fijn zijn als jullie mij zullen helpen waar het probleem exact zit en waarom het bij mij niet is gelukt haal mij even op de hoogte

• Helper
  • 26 reacties
  • 21 april 2023

Ik heb de update ook gehad om mijn Box12, wat is de interface heerlijk snel geworden!
Eigenlijk mocht ik nog niet over omdat ik 2 Wifi2 accespoints heb maar daar kwam ik iets te laat achter en dacht ik zie wel.

Eigenlijk werkt functioneel alles prima alleen zie ik de accespoints niet terug in het menu van de Box12.

Ik kan ze wel benaderen via ip adres, iemand een idee of ik ze opnieuw moet configureren en hoe dat eventueel moet. Nogmaals, functioneel werkt het.

• 0 reacties
  • 21 april 2023

Hallo @Tjerk73 , daarom is die update ook niet voor mensen met versterkers bedoeld, dat is pas later aan de orde. Eerst moet de firmware voor de KPN Box12 zonder toeters en bellen rond zijn. De mensen met toeters en bellen komen pas later aan de beurt.

Deze firmware is dus (nog) niet voor jou geschikt, dat blijkt dus, maar is ook niet meer terug te draaien.

• Helper
  • 26 reacties
  • 21 april 2023
JanD schreef:

Hallo @Tjerk73 , daarom is die update ook niet voor mensen met versterkers bedoeld, dat is pas later aan de orde. Eerst moet de firmware voor de KPN Box12 zonder toeters en bellen rond zijn. De mensen met toeters en bellen komen pas later aan de beurt.

Deze firmware is dus (nog) niet voor jou geschikt, dat blijkt dus, maar is ook niet meer terug te draaien.

Ja, is mijn eigen schuld, gelukkig werkt het nog wel. Hou het forum wel in de gaten.

Hou wel van een beetje prutsen :)

BruisTablet
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • 1335 reacties
  • 21 april 2023

Er is geen man overboord. De superwifis vallen zonder juiste v12 software terug op de vorming van een op zichzelf staand netwerk. Voorwaarde is dat er minimaal 1 via ethernet zit aangesloten. En je moet ze via een aparte browser interface blijven benaderen.