Skip to main content
Update

KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.26.04.02

Categorie:KPN Box 12
  • June 10, 2026
  • 318 reacties
  • 11174 keer bekeken
Toon eerste bericht

318 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • August 12, 2026

Het blijft klote met de 26.04.00, de V12 laat weer eens niets zien bij het thuisnetwerk en als je gaat kijken welke devices er verbonden zijn, dan is die ook leeg.

Het stukje niet verbonden klopt ook voor geen meter, dat wat er tussen staat is gewoon verbonden…

Waar blijft die update, word het nu wel zat om zo lang te wachten.. Wat een gekloot…. Problemen met de Wifi, dat hij af en toe het internet niet kan benaderen zit er ook nog steeds in en die word alleen erger. 😡

En ondanks een update van de MijnKPN app, wil die de V12 ook nog steeds niet vinden..

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 12, 2026

Het blijft klote met de 26.04.00, de V12 laat weer eens niets zien bij het thuisnetwerk en als je gaat kijken welke devices er verbonden zijn, dan is die ook leeg.

Het stukje niet verbonden klopt ook voor geen meter, dat wat er tussen staat is gewoon verbonden…

Waar blijft die update, word het nu wel zat om zo lang te wachten.. Wat een gekloot…. Problemen met de Wifi, dat hij af en toe het internet niet kan benaderen zit er ook nog steeds in en die word alleen erger. 😡

En ondanks een update van de MijnKPN app, wil die de V12 ook nog steeds niet vinden..

Tja leuk is anders, maar ja ESPN wordt nu  in “beter” beeld weergegeven,.  Iedere vrijdag een iets leuks voor je waar je totaal niks aan hebt.

Je mag wel iedere 6 dagen je thuisnetwerk een herstart geven (sommige hier vinden dat heel normaal en geven advies om geduldig op een patch te wachten).

Sw1 wordt per 1-1-2027 gestopt met ondersteuning , terwijl een V10 al 5 jaar langer op de markt is .

Nee gaat echt top .

Als iets goed gaat geef ik hier dat ook door, maar ja ik wil wel maar wat?

Ja op dit moment is echt alles wel in orde , zowel weergave als werking van het netwerk, maar morgen mag ik het geheel weer opnieuw opstarten , want anders ligt zooitje er weer eruit.

Begin van de week is hier wel groot onderhoud gepleegd in de week van 01.00 tot 07.00 daar netjes melding van gekregen, maar wat er nu beter is geworden? 

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • August 12, 2026

Nee inderdaad, leuk is anders, het slaat echt nergens op. En dan ESPN in “beter” beeld weer gegeven. Ben blij dat ze het niet door je strot duwen zoals Ziggo. Heb helemaal niets met voetbal… Dus ESPN weg er mee 😜

Maar dat ga je op deze manier ook tegen de SW2 en V12 zeggen… Heb helaas het geld niet liggen en vrouw zou dan ook moeilijk doen, anders zou ik het wel weten. 

Admin: quotes verwijderd i.v.m. leesbaarheid

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 12, 2026

Hier zou de investering wel kunnen, maar daar gaat het niet om

Het hoort gewoon “normaal” te werken en dat heeft het in het verleden ook altijd gedaan.

Ben beginnen met een telefoonlijn en steeds met KPN mee gegroeid, maar ja nu is het niet meer de kwaliteit en service van paar jaren terug

Admin: quotes verwijderd i.v.m. leesbaarheid

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • August 12, 2026

Dat klopt, sinds ze eigen firmware zijn gaan maken word het alleen maar erger, Zit ook heel lang bij KPN en wat ik het afgelopen jaar aan problemen heb, heb ik daarvoor nooit gehad. Zelfs de V8,V9,V10 deden het beter…
Heb nog een FritzBox 7590 liggen, maar hoe die goed met de SW2 samen werken, als standalone mesh systeem, dat weet ik dus niet.

Admin: quotes verwijderd i.v.m. leesbaarheid

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • August 12, 2026

@supernova Je kunt de SW2 niet in MESH laten werken met de Fritz dit omdat kpn voor een niet met Fritz compatible MESH heeft gekozen. Maar je zou wel eigenlijk net als vroeger op de V10, toen de software nog niet van kpn was en je netwerk stabiel was, of toen de mannen nog van staal waren en de schepen van hout, WiFi op de Fritz uit en de SW2 alle draadloos laten doen, moet je wel voldoende bereik hebben daarmee in huis. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • August 12, 2026

@TDN de Box 12 schakelen met een smart-plug is niet hetzelfde als een 'herstart van thuisnetwerk' waarbjj ook alle SW2's herstart worden.

Waar leest je over 'herstart van thuisnetwerk', ​@TomRoozendaal sprak over scheduled reboot, dit is een herstarten van het modem, geen enkel verschil met een power cycle waar ook de oplader herstart.

een mogelijkheid om automatisch het thuisnetwerk te laten herstarten op een zelf te kiezen dag(en) en tijd gaat veel ellende verhelpen

Een herstartende modem maakt opnieuw verbinding met SW's, en als KPN zijn werk doet, krijgen de SW's ook nieuwe parameters. Maar ik heb geen SW's, een heel veel vertrouwen in KPN programmeerkunst heb ik niet. Juist daarom ben ik tegen onnodige toevoegen van onbelangrijke features.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 13, 2026

We beginnen dus deze week met de uitrol van ons uit van deze versie, dus ergens in de komende drie weken,

Ik begrijp (ook uit het startbericht) dat ik ook weer een update kan verwachten vanuit de huidige versie 26.04.00.

Hopelijk hoef ik daarna niet weer opnieuw een nieuwe reset te doen van de SuperWiFi 1. Dat moest na de update naar 26.04.00 namelijk wel. 

Nog een bevinding uit versie 26.04.00:

Ruim een week geleden was mijn zoon hier op bezoek en zijn telefoon maakt dan automatisch contact met ons WiFi-netwerk. Alleen sindsdien staat zijn telefoon nog steeds in het overzicht weergegeven. 

Waarom verdwijnt die melding niet? 

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 13, 2026

Nog een bevinding uit versie 26.04.00:

Ruim een week geleden was mijn zoon hier op bezoek en zijn telefoon maakt dan automatisch contact met ons WiFi-netwerk. Alleen sindsdien staat zijn telefoon nog steeds in het overzicht weergegeven. 

Waarom verdwijnt die melding niet? 

En je zoon ging 5 augustus om 17:26:19 weer weg?

Misschien hoort het wel zo en gaat het pas weg als je het bij niet meer verbonden apparaten verwijderd? En dat als je zoon er weer is telefoon gelijk weer op je wifi zit?

Maar is van mijn kant puur een gok

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 13, 2026

Ja klopt, en hij nam zijn telefoon natuurlijk mee. 

Ik vind het wel vreemd, want het is nu geen actueel overzicht wat ik te zien krijg als ik kijk bij apparaten. 

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 13, 2026

Ja klopt, en hij nam zijn telefoon natuurlijk mee. 

Ik vind het wel vreemd, want het is nu geen actueel overzicht wat ik te zien krijg als ik kijk bij apparaten. 

Dat met het laatste heb je gelijk, maar ja misschien dat een van de KPN guru's hier het uitkunnen leggen

• Deelnemer
  • August 13, 2026

Warempel vannacht de 26.04.02 ontvangen.

Nou heb ik geen SW-dingen maar bekabeld een mannelijke router in AP-modus.

Mag ook wel eens gezegd: Tot nu toe werkt alles hier perfect ! 

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 13, 2026

Ook hier geldt, meld je je ook even na dag 7 of 8 of alles nog naar behoren werkt?

• Nieuwkomer
  • August 13, 2026

Sinds vanmorgen lukt het niet om DNSv6 adressen te zetten. Er zit een bericht in developer tools:

Line: 1 in YAML and Line: 1 within the code block. Error Message: RangeError (index): Index out of range: index should be less than 1: 1Code: if (response.body.data.DNSServers == '' || response.body.data.DNSServers == response.body.data.Address) {
dnsProxyCheckbox.value = true;
dnsV4PrimaryInput.value = getDnsRoutes.body.status.dataV4_1.DNS;
dnsV4SecondaryInput.value = getDnsRoutes.body.status.dataV4_2.DNS;
dnsV6PrimaryInput.value = getDnsRoutes.body.status.dataV6_1.DNS;
dnsV6SecondaryInput.value = getDnsRoutes.body.status.dataV6_2.DNS;
} else {
dnsProxyCheckbox.value = false;
dnsV4PrimaryInput.value = response.body.data.DNSServers.split(',')[0];
dnsV4SecondaryInput.value = response.body.data.DNSServers.split(',')[1];
dnsV6PrimaryInput.value = getDhcpIpv6Settings.body.data.DNSServers.split(',')[0];
dnsV6SecondaryInput.value = getDhcpIpv6Settings.body.data.DNSServers.split(',')[1];
}

Als ik een adres daar in zetten en opslaan drukken, dan zegt ie wijziging opgeslagen, maar dan als je die instellingen opnieuw opent, is het niet herinnerd. Ook krijgt mijn apparaten verkeerde DNSv6 instellingen.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Is dit sinds de update van de Box 12 het geval ​@looooogan? Zo ja, druk je dan ook op de blauwe ‘Opslaan’ knop nadat de DNS instellingen aangepast zijn? 

Voor de handigheid stuur ik ook de instructies voor het aanpassen van DNS instellingen mee. Wellicht zit daar nog een stap tussen die nu ontbreekt en is het dan opgelost. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • August 13, 2026

Is dit sinds de update van de Box 12 het geval

Sinds tenminste 2 jaren

Zie ook dit topic

Aangepaste IPv6 DNS wordt niet opgeslagen

• Nieuwkomer
  • August 13, 2026

Is dit sinds de update van de Box 12 het geval ​@looooogan? Zo ja, druk je dan ook op de blauwe ‘Opslaan’ knop nadat de DNS instellingen aangepast zijn? 

Voor de handigheid stuur ik ook de instructies voor het aanpassen van DNS instellingen mee. Wellicht zit daar nog een stap tussen die nu ontbreekt en is het dan opgelost. 

Volgens mij wel. Ik had dit eerder wel aangepast.

Stappen:
1. Zet mijn eigen adressen

2. Druk op Save/opslaan

3. Een success bericht toont

4. Navigeer naar een andere tab dan terug

Het is nu onmogelijk om DNSv6 aantepassen.

De enige optie is DNSv6 uit zetten. Dan is het gelukt.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Check en check, ik geef het door! 

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • August 14, 2026

Zit er nog met smart op te wachten… Op dit moment is het gewoon klote.

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • August 14, 2026

Nou heb die klote V12 weer een herstart thuisnetwerk moeten geven, omdat er geen data naar internet ging.. En dan komt weer de derde SW2 er niet bij…. En wat denk je, de mijnKPN app doet het nog steeds niet…. 😡
De aangepaste namen van de SW2 die ik heb, staan ook weer op default… Op de SW2 die ik zie, daar kan ik geen IPV4 zien en kan ze ook niet benaderen op IPV4, dat was sowieso al een probleem met 1 van de drie SW2’s die ik heb draaien.

Wat een gekloot met deze firmware 26.04.00.

Het word alleen maar erger…. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • August 14, 2026

Ik heb de update nog steeds niet en het WK is nu toch wel een tijdje geleden ??????

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • August 14, 2026

Ik heb de update nog steeds niet en het WK is nu toch wel een tijdje geleden ??????

Laten ze het zelf kunnen updaten maar open zetten. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • August 14, 2026

Zoals te lezen is in het openingsbericht:

Update 2: Komende week, vanaf maandag 10 augustus, is het week 33 en gaan we verder met de uitrol van deze update van ons uit. Dit zal naar verwachting ongeveer drie weken duren. In die periode krijgen ook degenen die eerder al de update naar 26.04.00 gekregen hebben, deze 26.04.02 versie.

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • August 14, 2026

Zoals te lezen is in het openingsbericht:

Update 2: Komende week, vanaf maandag 10 augustus, is het week 33 en gaan we verder met de uitrol van deze update van ons uit. Dit zal naar verwachting ongeveer drie weken duren. In die periode krijgen ook degenen die eerder al de update naar 26.04.00 gekregen hebben, deze 26.04.02 versie.

Ja dat had ik al gelezen, maar heb gewoon problemen met de huidige versie 26.04.00, dus echt wachten tot eindelijk hij geupdate word, is klote….  Als ik nog 3 weken moet wachten, dan krijg de V12 vliegles vanaf de 21ste verdieping. 😡

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • August 14, 2026

Ik snap nooit waarom dit altijd zolang moet duren als ik bijvoorbeeld een nieuwe dienst aanvraag is dit altijd zo gebeurd dan kan met dit dan toch ook