Skip to main content
Update

KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.26.04.02

Categorie:KPN Box 12
  • June 10, 2026
  • 181 reacties
  • 8113 keer bekeken
Toon eerste bericht

181 reacties

Ja dat had ik al gelezen, maar heb gewoon problemen met de huidige versie 26.04.00, dus echt wachten tot eindelijk hij geupdate word, is klote….  Als ik nog 3 weken moet wachten, dan krijg de V12 vliegles vanaf de 21ste verdieping. 😡

Ik begrijp dan dat het ook niet lukt met bellen naar KPN om iets van hun kant te zien of evt een monteurs afspraak te maken. Dat is toch wel triest als dat zo is…. Je moet toch een “werkende” wifi hebben, anders compensatie. Heb ik ook vorig jaar gehad toen er iets “fout” ging met mijn V10 na een update.

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 14, 2026

Ja dat had ik al gelezen, maar heb gewoon problemen met de huidige versie 26.04.00, dus echt wachten tot eindelijk hij geupdate word, is klote….  Als ik nog 3 weken moet wachten, dan krijg de V12 vliegles vanaf de 21ste verdieping. 😡

Ik begrijp dan dat het ook niet lukt met bellen naar KPN om iets van hun kant te zien of evt een monteurs afspraak te maken. Dat is toch wel triest als dat zo is…. Je moet toch een “werkende” wifi hebben, anders compensatie. Heb ik ook vorig jaar gehad toen er iets “fout” ging met mijn V10 na een update.

Geloof me, het interesseert KPN echt allemaal geen drol.

Jasper van KPN
Moderator

Ik snap nooit waarom dit altijd zolang moet duren als ik bijvoorbeeld een nieuwe dienst aanvraag is dit altijd zo gebeurd dan kan met dit dan toch ook

Ik snap dat het vanuit jouw oogpunt vergelijkbaar lijkt, maar achter de schermen zijn het heel verschillende dingen die niet te vergelijken zijn. Zo'n update als dit heeft veel meer voeten in de aarde. De uitrol gaat geleidelijk zodat het netwerk niet alle updates tegelijkertijd hoeft te verwerken. 

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 14, 2026

Ik snap nooit waarom dit altijd zolang moet duren als ik bijvoorbeeld een nieuwe dienst aanvraag is dit altijd zo gebeurd dan kan met dit dan toch ook

Ik snap dat het vanuit jouw oogpunt vergelijkbaar lijkt, maar achter de schermen zijn het heel verschillende dingen die niet te vergelijken zijn. Zo'n update als dit heeft veel meer voeten in de aarde. De uitrol gaat geleidelijk zodat het netwerk niet alle updates tegelijkertijd hoeft te verwerken. 

Vraag ik mij toch af hoe internationale software bedrijven het voor elkaar kunnen krijgen met een nog groter klanten bestand.

Verder ik “zie” het misschien verkeerd, maar er hoeft toch alleen maar firmware verstuurd te worden?

Rest van de installatie gebeurd toch bij de klant?

• August 14, 2026

Als ik dit zo lees dan ben ik heel erg blij dat ik mijn Box 12 netjes op zolder heb gestald en al heel lang gebruik maak van een Fritzbox met repeaters (ook Fritzbox) in een mesh netwerk scheelt me heel veel frustratie. 

Wel vind ik dat de prestaties van KPN met betrekking tot de eigen modems ver onder de maat is en dat als je iets levert het ook (met uitzondering van een eventueel oplosbaar kleinigheidje) goed moet functioneren daar lijkt het vooralsnog niet op.

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • August 15, 2026

Geloof me, het interesseert KPN echt allemaal geen drol.

Dat klopt, heb ook beroepsmatig met hun te maken en dat is ook vaak vervelend, al zitten er mensen tussen die hun best doen. Maar ook zij lopen tegen de KPN cultuur aan, of moet ik zeggen muur.

Admin: taalgebruik