Skip to main content
Update

KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.26.04.02

Categorie:KPN Box 12
  • June 10, 2026
  • 265 reacties
  • 10129 keer bekeken
Toon eerste bericht

265 reacties

JanD
Wijsgeer
  • August 22, 2026

Beste ​@Jasper van KPN in de incognitomodus werkt het ook niet.

Het werkt niet meer goed sinds de laatste update van de router afgelopen week.

Ik heb ook nog een Chromebook en ga het daar eens proberen.

In de Chromebrowser van de Chromebook wordt wel alles getoond.

Het moet aan een instelling in Chrome op de Windows-pc liggen, maar ik weet natuurlijk niet welke, de KPN-techneuten weten waarschijnlijk wel welk onderdeel van Chrome daar verantwoordelijk voor is.

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 22, 2026

Beste ​@Jasper van KPN in de incognitomodus werkt het ook niet.

Het werkt niet meer goed sinds de laatste update van de router afgelopen week.

Ik heb ook nog een Chromebook en ga het daar eens proberen.

In de Chromebrowser van de Chromebook wordt wel alles getoond.

Het moet aan een instelling in Chrome op de Windows-pc liggen, maar ik weet natuurlijk niet welke, de KPN-techneuten weten waarschijnlijk wel welk onderdeel van Chrome daar verantwoordelijk voor is.

Ik heb het hier voor je getest en het volgende: ik heb hier bij chrome o.a no script, eset en anti malwarebytes exetensies, maar ook als ik die uit heb staan dan kan ik geeneens hier inloggen via chrome.

Maar mijn vrouw heeft ook chrome en bij haar account lukt mij dat dus wel en alles werkt.

Wat je dus nog zou kunnen proberen is een extra account aan te maken binnen chrome en die geheel standaard te laten en dan kijken of het wel lukt , en dat zout dus wel moeten want hier werkt het dus en alles is te zien zoals bijvoorbeeld binnen edge browser

Jocola
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • August 22, 2026

@JanD  ik weet niet of het helpt en doe maar een gok, maar misschien even je rechten resetten van het modemtoegang webadres in chrome op je pc.

JanD
Wijsgeer
  • August 22, 2026

Helaas zonder resultaat ​@Jocola , bedankt voor het meedenken.

Bedankt voor het meedenken ​@ivo46 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+28

JanD, blijft bijzonder. Ik heb alles teruggelezen en misschien heb ik het gemist, heb je Chrome ook helemaal verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Zoals hier wordt aangegeven? Google Chrome verwijderen

Ook niet onbelangrijk, misschien is dit iets voor een eigen topic

JanD
Wijsgeer
  • August 22, 2026

Hallo ​@Alex van KPN , maak er maar een eigen topic van.

Ik ga chrome eens totaal verwijderen en herinstalleren.

• August 22, 2026

Ook hier via Chrome browser op zowel de tablet (iPad) als de PC (Windows) geen probleem en zijn de iconen gewoon zichtbaar.

Zie jij deze wel op de ipad. Vreemd dan werkt daar de schaling beter want via de Chrome browser op mijn Tablet zie ik die niet. Of ik nu voor desktop modus kies of gewoon. Dat is al vanaf de introductie van de nieuwe vormgeving.

Ik zie de regel van de ui versie in landschap stand in portret stand zie ik de helft of zelfs dat niet.

Vreemd genoeg zie ik op mijn smartfoon wel alles als ik Chrome instel op desktop site.

Aanvulling als ik de zoom op de tablet op 80% zet zie ik het wel, bij 67% zie ik alles.

Jocola
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • August 22, 2026

@Rowi. Op mijn iPad is in de browsers Chrome en Safari het betreffende start beeld alleen normaal in de landscape stand. In de portrait stand is er een ovaal kader rondom de afbeelding van het modem en de beide iconen zijn bijna niet zichtbaar . 
Met de browsers op mijn iPad werk bijna altijd in de landscape stand.

An191080
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • August 22, 2026

Kan het zijn dat door deze update sommige slimme apparaten die met 2.4 communiceren opnieuw moeten worden verbonden?

• August 22, 2026

Kan het zijn dat door deze update sommige slimme apparaten die met 2.4 communiceren opnieuw moeten worden verbonden?

Dat zou eigenlijk niet mogen, maar bij meerdere klanten lijkt de naam van de Extra Wifi ssid's te zijn veranderd mogelijk is dat bij jouw ook het geval.

An191080
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • August 22, 2026

Dat zou eigenlijk niet mogen, maar bij meerdere klanten lijkt de naam van de Extra Wifi ssid's te zijn veranderd mogelijk is dat bij jouw ook het geval.

Ja dat klopt. Ik had de ssid van de 2.4 een logische (voor mij) naam gegeven, die is kwijt en is inderdaad 'extra...' gaan heten 

Mijn thermostaat en twee andere apparaten zijn nu even niet zo slim om het maar zo te noemen. Thermostaat is een dramaqueen, maar moet ik nu gewoon echt gelijk geven.

TomRoozendaal
Helper
Forum|alt.badge.img+2

Goedemorgen, 

begin deze week de update ontvangen. Al hebben we hier veel op- aanmerkingen, deze keer een positieve bericht. 

Al 4 dagen, zonder problemen, update is goed gegaan, alles werkt.

@KPN  dank je wel 😀

• Update goed gegaan
  • iOs app werkt prima.
  • okay 1 min puntje → Beheerpagina werkt niet op iOs of IPadOs (beide laatste versie apple via safari) we blijven wel Nederlanders

Ik heb nog een een paar vragen hier:

@iedereen → Ik had gelezen dat na deze update, sommige mensen het WiFi uitzetten op BOX12 en alleen de SW2’s gebruiken. Zijn er meer die dit doen?  Wij hebben eigenlijk op elke vloer een SW2 staan (bedraad), is het WiFi BOX12 in de meterkast dan nog nodig?

==================================================================

@Erik van KPN → 22 dagen geleden had jij in het “SW2 update draadje” aangegeven dat KPN weer verder zou gaan met het updaten van de SW2, na de uitrol van van BOX12 software. 

Huidige SW2 software: 25.05.08

Versie waar men op wacht: 25.16.06

Wanneer gaat die update gepushed worden, of beter zelfs, wanneer kunnen wij op het knopje update drukken? 

Ben benieuwd. 

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 23, 2026

Goedemorgen, 

begin deze week de update ontvangen. Al hebben we hier veel op- aanmerkingen, deze keer een positieve bericht. 

Al 4 dagen, zonder problemen, update is goed gegaan, alles werkt.

@KPN  dank je wel 😀

• Update goed gegaan
  • iOs app werkt prima.
  • okay 1 min puntje → Beheerpagina werkt niet op iOs of IPadOs (beide laatste versie apple via safari) we blijven wel Nederlanders

Ik heb nog een een paar vragen hier:

@iedereen → Ik had gelezen dat na deze update, sommige mensen het WiFi uitzetten op BOX12 en alleen de SW2’s gebruiken. Zijn er meer die dit doen?  Wij hebben eigenlijk op elke vloer een SW2 staan (bedraad), is het WiFi BOX12 in de meterkast dan nog nodig?

==================================================================

@Erik van KPN → 22 dagen geleden had jij in het “SW2 update draadje” aangegeven dat KPN weer verder zou gaan met het updaten van de SW2, na de uitrol van van BOX12 software. 

Huidige SW2 software: 25.05.08

Versie waar men op wacht: 25.16.06

Wanneer gaat die update gepushed worden, of beter zelfs, wanneer kunnen wij op het knopje update drukken? 

Ben benieuwd. 

Nu nog 2 dagen afwachten 🙃

• August 23, 2026

Ja dat klopt. Ik had de ssid van de 2.4 een logische (voor mij) naam gegeven, die is kwijt en is inderdaad 'extra...' gaan heten 

Mijn thermostaat en twee andere apparaten zijn nu even niet zo slim om het maar zo te noemen. Thermostaat is een dramaqueen, maar moet ik nu gewoon echt gelijk geven.

De aanduiding Extra was er zover ik weet al langer vanaf de eerste versie van deze software er was het standaard SSiD  en met de introductie van de nieuwe software werd voor de zelf ingestelde SSiD Extra bijgevoegd.

De huidige software wil blijkbaar dat je altijd die aanduidingen gebruikt dus _Gast _Extrawifi2G en _Extrawifi5G wie dat aanpast zal mogelijk na elke update de boel weer moeten terug zetten wat eigenlijk onwenselijk is. 

Dat het weinig tijd kost om te herstellen doet er niet toe, zelf ingestelde wifi namen mogen niet overgeschreven worden hooguit bij een fabrieks reset.

@TomRoozendaal de wifi van jouw box 12 is alleen nodig als er zich nabij een apparaat bevind die wifi gebruikt anders gewoon uitzetten met bekabeld verbonden wifipunten is er wezenlijk geen sprake meer van wat Mesh feitelijk inhoudt.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+28
  • Moderator
  • August 23, 2026

Hi iedereen, zoals jullie zien heb ik een aantal reacties hier verwijderd. De discussie over wat een mesh-netwerk is en hoe het werkt is boeiend en volg ik ook graag. Ik wil het echter hier on-topic houden over de product update. 

Uiteraard mag hiervoor een nieuw topic worden aangemaakt om de discussie voort te zetten.