Skip to main content
Update

KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.26.04.02

Categorie:KPN Box 12
  • June 10, 2026
  • 287 reacties
  • 10674 keer bekeken
Toon eerste bericht

287 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • August 26, 2026

Helaas ook met deze update toch na een week weer een instabiel netwerk, SW2’s hun naam kwijt en offline (terwijl ze volgens mij nog wel gewoon werken) en de via de SW2’s verbonden apparaten niet zichtbaar in de app… Is nu de tweede of derde keer sinds de update, dus geen incident.

Dit kan nog een foutieve melding zijn, heb je het al een keer bekeken via de Webgui? 

Verder wat als je de cache leegt van de app?

Maar hier moet ik zelf zowieso om de 6 dagen preventief een herstart geven , want anders loopt de boel echt in de soep

Jazeker. Ook daar zijn ze niet zichtbaar.

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 26, 2026

Helaas ook met deze update toch na een week weer een instabiel netwerk, SW2’s hun naam kwijt en offline (terwijl ze volgens mij nog wel gewoon werken) en de via de SW2’s verbonden apparaten niet zichtbaar in de app… Is nu de tweede of derde keer sinds de update, dus geen incident.

Dit kan nog een foutieve melding zijn, heb je het al een keer bekeken via de Webgui? 

Verder wat als je de cache leegt van de app?

Maar hier moet ik zelf zowieso om de 6 dagen preventief een herstart geven , want anders loopt de boel echt in de soep

Jazeker. Ook daar zijn ze niet zichtbaar.

Tja dat is balen, maar dat is dus de reden dat ik preventief om de 6 dagen een herstart thuisnetwerk doe.

Ik heb bij het forum al eens om uitleg gevraagd waarom het steeds rond de 7 dagen eruit vliegt, maar normaal een antwoord heb ik daar nog niet op gekregen, of ik moet iets hebben gemist.

Ik merk wel op dat de moderators hier meer bezig zijn om te kijken of iets op goede plaats wordt gepost , en verder wacht ik privé nog op antwoord van een moderator , maar goed die kan ook niet alla minuut mij een antwoord geven en dat snap ik, maar ik wacht wel op een nette reactie terug

• Helper
  • August 26, 2026

Gelet op de lengte van dit alles (12 pagina’s vol): is het ook mogelijk om deze update NIET te krijgen?

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 26, 2026

Gelet op de lengte van dit alles (12 pagina’s vol): is het ook mogelijk om deze update NIET te krijgen?

Ik ben bang van niet

• Helper
  • August 26, 2026

Ik moet zeggen dat ik het wel knap vind. Ik ben sinds kort KPN klant; ik heb hiervoor 4 of 5 jaar een Asus router + mesh gebruikt en minstens 20 keer een update van de firmware gehad van dat ding. Nooit een centje pijn. 

Ik hou mijn hart vast; heb de bestelling van een Fritzbox klaar staan ...

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 26, 2026

Ik moet zeggen dat ik het wel knap vind. Ik ben sinds kort KPN klant; ik heb hiervoor 4 of 5 jaar een Asus router + mesh gebruikt en minstens 20 keer een update van de firmware gehad van dat ding. Nooit een centje pijn. 

Ik hou mijn hart vast; heb de bestelling van een Fritzbox klaar staan ...

Het geheel is ontstaan door de kpn software, daar is hier genoeg overgeschreven. Voor de kpn software liep het prima , ook met alle modems ik van kpn heb gehad 

• Helper
  • August 26, 2026

Ik durf het bijna niet te vragen: dan is er dus ook originele software van de maker van de box12? Kan die dan niet geinstalleerd worden. Scheelt een hoop gedoe lijkt me zo.

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 26, 2026

Ik durf het bijna niet te vragen: dan is er dus ook originele software van de maker van de box12? Kan die dan niet geinstalleerd worden. Scheelt een hoop gedoe lijkt me zo.

Zeer legitieme vraag, dat willen alle klanten hier die problemen hebben met de kpn software, maar helaas antwoord is nee.

Het is net als in de serie Little Britain, the computer says no

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • August 26, 2026

Had vandaag ook hetzélfde probleem, fabrieksreset gedaan en meteen problemen met het koppelen van de sw2’sen de vaste telefoon wilde niet registeren. De V12 was niet te benaderen, servicedesk gebeld, moest toen weer een reset doen en ook de Nt1 van de spanning er af. Toen kon hij het modem na het resetten van de lijn uiteindelijk benaderen en de telefoon activeren. Daarna nog heel veel moeite gehad om de sw2 goed te krijgen. 
nu draait het weer, maar hou me hart vast.

Heb een fritzbox liggen, maar in combinatie met de SW2 en de laatste software versie, krijg je ze niet aan de gang. Van de drie die ik er heb, maken ze wel een mest netwerk, maar van beide slave’s komt de wifi niet online, dus maar weer de V12 er tussen. 

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 26, 2026

Had vandaag ook hetzélfde probleem, fabrieksreset gedaan en meteen problemen met het koppelen van de sw2’sen de vaste telefoon wilde niet registeren. De V12 was niet te benaderen, servicedesk gebeld, moest toen weer een reset doen en ook de Nt1 van de spanning er af. Toen kon hij het modem na het resetten van de lijn uiteindelijk benaderen en de telefoon activeren. Daarna nog heel veel moeite gehad om de sw2 goed te krijgen. 
nu draait het weer, maar hou me hart vast.

Heb een fritzbox liggen, maar in combinatie met de SW2 en de laatste software versie, krijg je ze niet aan de gang. Van de drie die ik er heb, maken ze wel een mest netwerk, maar van beide slave’s komt de wifi niet online, dus maar weer de V12 er tussen. 

Ik heb vandaag weer preventief de herstart uitgevoerd en nu wel gelijk dat vaste telefonie het wel deed, dat was niet zo 6 dagen geleden , daar kwam ik iets later achter , k.. lampje brandde ook niet bij modem en binnen webgui gaf ie iets in trend aan niet actief of iets dergelijks.

Dus toen maar weer een herstart gegeven en toen werkte vaste telefonie weer wel.

Het is toch G geklaag dat je nu ook al moet kijken of vaste telefonie het doet na een herstart.

En ja ik weet het ik kan zelf een modem kopen  , maar waarom????  Ik heb die elllende niet veroorzaakt.

Ja ik ben aan het kijken naar een andere provider maar ik heb zo n spijt dat ik veel dingen heb geregistreerd met mijn kpn mail, want als ik weg ga bij KPN dan verlies ik ook die mail en ik ben aan het inventariseren hoe ik bepaalde registraties moet veranderen.

Want bijvoorbeeld leverancier van thuisbatterij of zonnepanelen kan je dat niet zelf , pfffff lang leven de vooruitgang en de drang van KPN om eigen software te introduceren , die er trouwens ook erg teletubie achtig is, maar goed dat is weer een ander verhaal.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+28
  • Moderator
  • August 26, 2026

Hi all, ik zie dat er vandaag veel reacties gekomen zijn over de update. Fijn dat iedereen het hier zijn ervaring deelt. Weet dus dat we meelezen en dit ook meenemen om aan de verbeteringen te werken. 

Dank dusver voor de genomen moeite, hier hebben we veel aan. 

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 26, 2026

Hi all, ik zie dat er vandaag veel reacties gekomen zijn over de update. Fijn dat iedereen het hier zijn ervaring deelt. Weet dus dat we meelezen en dit ook meenemen om aan de verbeteringen te werken. 

Dank dusver voor de genomen moeite, hier hebben we veel aan. 

Charme offensief?  

Maar goed bedankt voor de terugkoppeling