Skip to main content
Antwoord

KPN Box 12 valt met grote regelmaat uit

• February 5, 2022
  • 10 reacties
  • 907 keer bekeken

De afgelopen dagen  gaat onze modem een behoorlijk aantal keren uit en start zichzelf weer opnieuw.

Wat kan de oorzaak hiervan zijn?

Beste antwoord door Alexandra van KPN

Hoi @FMR, goed om te zien dat je al op weg geholpen bent door @Joep1965

Ik begrijp dat jouw KPN Box 12 spontaan opnieuw opstart, dat is niet de bedoeling. Heb je 'm al gereset (volgens stap 2) sinds je dit merkt? Dat helpt in veel gevallen goed als het modem van slag is. En vul je daarnaast ook je forumprofiel zo volledig mogelijk in, zoals Joep al tipte? Dan kan ik je gegevens erbij pakken en de verbinding nakijken. Als je intussen een oplossing gevonden hebt, lezen we dat natuurlijk ook graag! 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

10 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • February 5, 2022

Vaak wordt dat toch veroorzaakt door uets achter het modem. Wat heb je er zoal op aangesloten?

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 5, 2022

Internet, Experia WiFi en tv zijn er op aangesloten.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • February 5, 2022

Heb je dit soort dingen in huis?

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 5, 2022

Nee, hebben we niet.

We hebben deze modem sinds we ons abonnement hebben aangepast, dat is 5 maanden geleden.

Ook toen viel met grote regelmaat de modem uit de eerste week en ging vanzelf weer aan. De maanden daarna ging problemen meer, tot nu.....

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • February 5, 2022

Dat is vreemd. Heb je glasvezel of koper?

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 5, 2022

Glasvezel

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • February 5, 2022

Veranderen er lampjes van kleur als je uitval hebt? Heb je de bekabeling gecontroleerd? Een aderbreuk kan al problemen geven. Heb je het glasvezelkastje al 2 minuten van de stroom gehaald?

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 5, 2022

Geen idee of lampjes veranderen van kleur. Op het moment dat ik ga kijken, knippert het  powerlampje en zijn de andere lampjes uit.

Bekabeling lijkt in orde, voor zover ik het kan zien.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • February 5, 2022

Een moderater gaat hier reageren en kijken of de verbinding goed us. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze voor je aan de slag.  De wachttijd is een dag of. 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hoi @FMR, goed om te zien dat je al op weg geholpen bent door @Joep1965

Ik begrijp dat jouw KPN Box 12 spontaan opnieuw opstart, dat is niet de bedoeling. Heb je 'm al gereset (volgens stap 2) sinds je dit merkt? Dat helpt in veel gevallen goed als het modem van slag is. En vul je daarnaast ook je forumprofiel zo volledig mogelijk in, zoals Joep al tipte? Dan kan ik je gegevens erbij pakken en de verbinding nakijken. Als je intussen een oplossing gevonden hebt, lezen we dat natuurlijk ook graag!