Skip to main content

De afgelopen dagen  gaat onze modem een behoorlijk aantal keren uit en start zichzelf weer opnieuw.

Wat kan de oorzaak hiervan zijn?

 

Vaak wordt dat toch veroorzaakt door uets achter het modem. Wat heb je er zoal op aangesloten?


Internet, Experia WiFi en tv zijn er op aangesloten.


Heb je dit soort dingen in huis?

 


Nee, hebben we niet.

We hebben deze modem sinds we ons abonnement hebben aangepast, dat is 5 maanden geleden.

Ook toen viel met grote regelmaat de modem uit de eerste week en ging vanzelf weer aan. De maanden daarna ging problemen meer, tot nu.....

 


Dat is vreemd. Heb je glasvezel of koper?


Glasvezel


Veranderen er lampjes van kleur als je uitval hebt? Heb je de bekabeling gecontroleerd? Een aderbreuk kan al problemen geven. Heb je het glasvezelkastje al 2 minuten van de stroom gehaald?


Geen idee of lampjes veranderen van kleur. Op het moment dat ik ga kijken, knippert het  powerlampje en zijn de andere lampjes uit.

Bekabeling lijkt in orde, voor zover ik het kan zien.


Een moderater gaat hier reageren en kijken of de verbinding goed us. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze voor je aan de slag.  De wachttijd is een dag of. 


Hoi @FMR, goed om te zien dat je al op weg geholpen bent door @Joep1965

Ik begrijp dat jouw KPN Box 12 spontaan opnieuw opstart, dat is niet de bedoeling. Heb je 'm al gereset (volgens stap 2) sinds je dit merkt? Dat helpt in veel gevallen goed als het modem van slag is. En vul je daarnaast ook je forumprofiel zo volledig mogelijk in, zoals Joep al tipte? Dan kan ik je gegevens erbij pakken en de verbinding nakijken. Als je intussen een oplossing gevonden hebt, lezen we dat natuurlijk ook graag!