Skip to main content

Hoi,


Het valt mij op dat met de KPN Box 14 de power led op rood blijft branden als er in de instellingen IPv6 uitgezet wordt. Zou verwachten dat de led groen gaat branden als er normaal een IPv4 adres aanwezig is en de rest normaal werkt.


Is dit een bugje?


Mark​​​​​​​ ​​​​​​​

Ik verwacht dat dit juist is, hij mist immers een instelling en gaat daarom op rood.


Ik verwacht dat dit juist is, hij mist immers een instelling en gaat daarom op rood.

Dat zou niet best zijn immers in het algemeen geeft "rood" aan dat er iets fout is en het uitzetten van IPv6 is dat uiteraard niet.


Ik verwacht dat dit juist is, hij mist immers een instelling en gaat daarom op rood.

Dat zou niet best zijn immers in het algemeen geeft "rood" aan dat er iets fout is en het uitzetten van IPv6 is dat uiteraard niet.

Dit is hoe de box 14 reageert, was toen ook als je geen telefoonlijn had. Dat hebben ze in een update aangepast. Maar aangezien dit door kpn bewust is ingesteld, dat het lampje rood gaat bij missende functies zal dit zo bedoelt zijn ?


Ik verwacht dat dit juist is, hij mist immers een instelling en gaat daarom op rood.

Dat zou niet best zijn immers in het algemeen geeft "rood" aan dat er iets fout is en het uitzetten van IPv6 is dat uiteraard niet.

Dit is hoe de box 14 reageert, was toen ook als je geen telefoonlijn had. Dat hebben ze in een update aangepast. Maar aangezien dit door kpn bewust is ingesteld, dat het lampje rood gaat bij missende functies zal dit zo bedoelt zijn ?

Dan zou dat niet best zijn immers in het algemeen geeft "rood" aan dat er iets fout is en het uitzetten van IPv6 is dat uiteraard niet.


Ja ik ken de mening van KPN niet of hun dat fout vinden of niet. Er komt een tijd dat je zonder ipv6 bepaalde diensten of websites niet kan bezoeken. Dus in dat opzicht zou ik het begrijpen als waarschuwing.


Dus in dat opzicht zou ik het begrijpen als waarschuwing.

Een waarschuwing hoort mijns inziens niet met "rood" aangegeven te worden maar met "oranje".


De gebruiker zet de IPv6 zelf uit voor een reden en hoort dus niet meer met de controle meegenomen te worden. Dus rood of oranje is gewoon logisch gezien onjuist als verder alles goed is.


De gebruiker zet de IPv6 zelf uit voor een reden en hoort dus niet meer met de controle meegenomen te worden. Dus rood of oranje is gewoon logisch gezien onjuist als verder alles goed is.

Ja elk bedrijf is vrij om zijn eigen beleid te voeren op hun producten.
 

Als dit daadwerkelijk het geval is, zal een moderator dit mogelijk bevestigen of tegenspreken.

 

Het zou inderdaad ook een bug kunnen zijn uiteraard, dan zal het opgelost worden na deze melding van @Gandarf gok ik.


Hallo allen en in het bijzonder @Gandarf

Het ledje moet rood gaan branden bij een aantal voor gedefinieerde situaties. Het doelbewust uitzetten van een functie, zoals in dit geval IPV6, hoort daar natuurlijk niet bij. We zien dat dit helaas nog niet in alle situaties goed gaat, De technici zijn hier mee aan de slag en er komt binnenkort een oplossing voor. 


Reageer