Skip to main content
Update

KPN Box 14: Update naar KPN Software V14.C.26.04.04

Categorie:KPN Box 14
  • June 9, 2026
  • 56 reacties
  • 1298 keer bekeken
Toon eerste bericht

56 reacties

5Guru
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • June 22, 2026

Op wifi6 met zo goed als vol bereik op de samsung s26 plus.. graag ontvang ik een nieuw modem. Ben er helemaal klaar mee! 

 

Ik zou een extra 5 GHz netwerk aanmaken en het 5 GHz signaal op 160 MHz zetten.
Dit lijkt 2.4 GHz. Het vervelende is dat je 2.4 GHz niet apart kunt uitzetten en als je dus één SSID gebruikt heb je geen idee of je 2.4 of 5 GHz gebruikt. (Via service menu of wifi apps wel te zien.)
Met 5 GHz en 160 MHz kun je ongeveer 1500-1800 / 1500-1800 Mbps halen met een S26.
(Vanaf S21 zeker ook al.)
80 Mhz is op zich ook goed, dan haal je ongeveer de helft, daarom adverteert KPN ook met 800 Mbps Wi-Fi.

Eerst zal sowieso de upload bug gefixt moeten worden voordat we weer gaan testen. Want dit is een heel rare issue. Ergens een memory leak of iets misschien?

Ik vind dat we KPN tot vrijdag de tijd kunnen geven om deze issue te fixen.
Daarna misschien allemaal een officiele klacht indienen en met terug werekende kracht een vergoeding vragen totdat het is opgelost. Geen zin om alles juridisch uit te leggen, maar hier hebben we zeker recht op. Het probleem ligt bij KPN en die biedt niet aan waar voor je betaald.
En dit is geen onmacht, maar onkunde. Een echte coder heeft morgen een fix, halfjes doen er weken over en hopen dat ze geen kwartjes in dienst hebben.


Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • June 22, 2026

Hallo ook de problemen na de update nog maar 350 Mbps upload monteur vanavond geweest het testen gedaan zit werkelijk in het modem in de op meet hij wel de snelheid bij het modem gaan het mis

Ander modem gehad met oude firmware  V14.C.24.04.06 en up en down weer 4000Mbps https://www.speedtest.net/my-result/d/051616b8-7d23-4798-ad21-1cc37162d61e

Dus de firmware kunnen ze beter terug trekken voor nog meer problemen .


TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • June 22, 2026

Geen zin om alles juridisch uit te leggen, maar hier hebben we zeker recht op. Het probleem ligt bij KPN en die biedt niet aan waar voor je betaald.

Staat in jouw contract en KPN algemene voorwaarden. Je heb het recht een vergoeding te vragen bij een storing, maar bij niet nakomen van gegarandeerde snelheid heb je het recht het contract te laten ontbinden.

 


5Guru
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • June 22, 2026

Hallo ook de problemen na de update nog maar 350 Mbps upload monteur vanavond geweest het testen gedaan zit werkelijk in het modem in de op meet hij wel de snelheid bij het modem gaan het mis

Ander modem gehad met oude firmware  V14.C.24.04.06 en up en down weer 4000Mbps https://www.speedtest.net/my-result/d/051616b8-7d23-4798-ad21-1cc37162d61e

Dus de firmware kunnen ze beter terug trekken voor nog meer problemen .

 

De vorige firmware heeft ook dezelfde issue. Dus ook al trekken ze deze terug, 1x een reboot een jouw kant of KPN die een onderhoud doet zodat de verbinding opnieuw opgezet wordt heb je hetzelde probleem.
Terugtrekken kan wel om reboots te voorkomen, maar het kan dus alsnog met jouw huidige firmware gebeuren.

 

Edit: Ik heb persoonlijk liever dat ze zoveel mogelijk modems updaten en dit probleem veroorzaken. Hoe eerder het oplost wordt.


5Guru
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • June 22, 2026

Geen zin om alles juridisch uit te leggen, maar hier hebben we zeker recht op. Het probleem ligt bij KPN en die biedt niet aan waar voor je betaald.

Staat in jouw contract en KPN algemene voorwaarden. Je heb het recht een vergoeding te vragen bij een storing, maar bij niet nakomen van gegarandeerde snelheid heb je het recht het contract te laten ontbinden.

 

 

Dat klopt helemaal. Maar ze moeten het gewoon fixen.
Vanaf 2023 (hier) tot 3 jun geen issues gehad. KPN kondigt een onderhoud aan en daarna gaat het overal mis. Wat ik eerder zei, een goede coder heeft dit allang door en morgen een fix. Maar ja, hebben ze goede coders of gaat alles extern?

Ik kwam erachter dat alles bij TP-Link ook extern gaat via Qualcomm en ze bijna niets zelf kunnen/mogen.
Zou me niets verbazen dat alles met de V14 modem extern gaat.

Gelukkig is deze bug wel zo erg dat  mogelijk straks niemand meer 4 Gbps kan, dan zal er wel druk opkomen. Die druk kunnen we hier opvoeren en als ze het Tweakers.net artikel niet tegenhouden moet het goedkomen. (Dat is weer het vervelende van sponsoren.)

Ik wil mijn KPN lijntje niet kwijt en KPN wil onze klanten niet kwijt.
Alleen is alles tegenwoordig zo wereldvreemd geworden dat je altijd de juiste mensen moet wakker maken.

Het modem team is al 100% op de hoogte, maar geen idee hoeveel zij zelf kunnen doen.


Op wifi6 met zo goed als vol bereik op de samsung s26 plus.. graag ontvang ik een nieuw modem. Ben er helemaal klaar mee! 

Lees meer verhalen over de S26+ en geen goede Wi-Fi chipset? (Gebruik zelf eigen Asus Accesspoint en niet de interne Wi-Fi van het KPN Modem)