Skip to main content
Antwoord

KPN Experia Box v10 en Experia wifi software upgrade zelf starten?

• November 14, 2025
  • 7 reacties
  • 104 keer bekeken

marceltervoert
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4

Nu het er op lijkt dat vanaf week 47 de uitrol van de laatste versie voor de V10 naar alle klanten gaat plaatsvinden,

even een check, worden de experia wifi’s die ik thuis heb dan ook automatisch meegenomen in dezelfde run?

Ik lees dat sommige deze update op de V10 ook alvast kunnen starten dmz de harde reset of monteurs reset. Lopen dan de EW ook automatisch mee of moet ik die dan alleen bekabeld laten zitten na een reset en een uur wachten?

kortom wachten op de mail dat je gemigreerd wordt of zelf de upgrade starten? 

Beste antwoord door Alex van KPN

Dat is inderdaad de oudere versie. De combinatie van de V10 met die versie en de Experia Wifi komt er nog aan. Ik heb voor nu alleen nog geen concrete datum, dit is nog even afwachten. 

7 reacties

• November 14, 2025

Lopen dan de EW ook automatisch mee of moet ik die dan alleen bekabeld laten zitten na een reset en een uur wachten?

Wat bedoel je hier mee? Ze zitten toch sowieso bekabeld aangesloten? Want draadloos werken ze niet.

marceltervoert
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4

Lopen dan de EW ook automatisch mee of moet ik die dan alleen bekabeld laten zitten na een reset en een uur wachten?

Wat bedoel je hier mee? Ze zitten toch sowieso bekabeld aangesloten? Want draadloos werken ze niet.

Ik las dat je dan alleen de kabel vanaf de router naar de ew moest laten zitten en de andere kabel uit de ew tijdelijk moest halen(indien van toepassing) als je de reset ging toepassen. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • November 14, 2025

Ik las dat je dan alleen de kabel vanaf de router naar de ew moest laten zitten en de andere kabel uit de ew tijdelijk moest halen(indien van toepassing) als je de reset ging toepassen. 

Waar zou die andere kabel naar toe moeten gaan dan ​@marceltervoert die je wilt verwijderen?

marceltervoert
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4

Waar zou die andere kabel naar toe moeten gaan dan ​@marceltervoert die je wilt verwijderen?

Ik heb het over de 2 aansluitingen in de ew. 1 is naar de router en 1 bijv naar de kpn tv+ box of naar een switch.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • November 16, 2025

Hi ​@marceltervoert, een goede vraag. 

Welke softwareversie heb je op dit moment op je V10 modem? Zie je in de interface van de modem of de Mijn KPN app ook de optie om te updaten? Dan kun je dat doen en wordt de EW ook meegenomen. 

marceltervoert
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4

Hi ​@marceltervoert, een goede vraag. 

Welke softwareversie heb je op dit moment op je V10 modem? Zie je in de interface van de modem of de Mijn KPN app ook de optie om te updaten? Dan kun je dat doen en wordt de EW ook meegenomen. 

Hi ​@Alex van KPN 

ik heb momenteel 4.4 op mijn V10 staat en 1.00.41 op de 4 EW’s. Ik zie geen mogelijkheid tot updaten in het modem of in kpn-app, 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 18, 2025

Dat is inderdaad de oudere versie. De combinatie van de V10 met die versie en de Experia Wifi komt er nog aan. Ik heb voor nu alleen nog geen concrete datum, dit is nog even afwachten.