Skip to main content
Beantwoord

KPN stuurt modem na opzeggen huur Fritz!Box, wat gebeurt er met mijn verbinding?

• September 18, 2026
  • 34 reacties
  • 447 keer bekeken

Toon eerste bericht

34 reacties

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • September 22, 2026

​@Houder KPN verandert niet aan hun kant. Je Fritz!box (met het juiste KPN profiel) werkt net als de KPN router met een verschil, KPN kan de Fritz!box niet op afstand beheren.

En ​@Houder , had je vanmorgen bij het krieken van deze dag nog een werkende internetverbinding? Ik denk het zo maar wel ….

• Auteur
  • Topper
  • September 22, 2026

@Berrie_Kaas: Jazeker, ik heb al de hele dag een werkende internetverbinding. Ik zou ook “diep geschokt” zijn geweest  d-:  )  - als dat niet het geval zou zijn geweest …

Dat neemt echter niet weg, dat ik liever een simpel antwoord had gekregen van de KPN op een, naar mijn mening, doodsimpele vraag  …

Je vraag is echter terecht, Berrie! Heel het forum verkeert nu in spanning, want “hij” heeft (nog) niet gereageerd d-: … Had ‘ie nou vanochtend wel of geen “Internet” … :-)

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • September 23, 2026

<knip>

Dat neemt echter niet weg, dat ik liever een simpel antwoord had gekregen van de KPN op een, naar mijn mening, doodsimpele vraag  …

Dat simpele antwoord komt, vast en zeker nog ​@Houder .

En als ik het mag voorspellen zal het antwoord op je vraag of er ‘iets zal veranderen in je internetverbinding’, bestaan uit één woord: Niets! 🤗

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Bij het opzeggen van je FRITZ!box verandert er niets aan je verbinding ​@Houder 

• Auteur
  • Topper
  • September 24, 2026

Dank je wel, Thomas, voor “het simpele antwoord” (zoals Berrie al voorspelde: “niets”) … Nu heb ik nog maar 1 wens: bericht van de KPN dat mijn retourgezonden oude modem werd ontvangen en dat het vinkje in de DB bij mijn naam werd weggehaald … Dat bericht zal ik vermoedelijk , uhm, over een half jaar, … een jaar … mogelijk na 5 jaar ontvangen?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Dat zou wel iets sneller mogen gaan. Zodra het logistieke centrum de retourzending afgehandeld heeft is het vinkje weg

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • October 10, 2026

En ​@Houder , heb je het voorspelde vinkje al zien vliegen? M.a.w. is je oude Fritz!box veilig in de modemhemel gearriveerd? 

• Auteur
  • Topper
  • October 10, 2026

Nee Berrie, niks, noppes, nada. Geen enkele reactie van de kant van KPN. Kennelijk een “Zwart Gat” bij de KPN. Dat de Fritz!box is ingenomen door de KPN, heb ik vernomen via PostNL. Zie bijlage.

• Auteur
  • Topper
  • October 10, 2026

Aanvulling: mijn naam en adres worden vermeld op het retourformulier dat bij de het modem werd bijgesloten. Mogelijk wordt een doos met een retour gestuurde Fritz!box NIET geopend bij ontvangst en zondermeer opgeslagen in het “Grote Warenhuis” van de KPN.