Tot mijn frustratie gaat het volgende nog steeds mis en is nog steeds onopgelost:
Mijn netwerk: KPN Box 12 + bedrade Superwifi2 + draadloze Superwifi1.
Met regelmaat verliest de KPN Thuis app (iPhone) het management over het netwerk. In twee varianten:
1) alleen de Box 12 is zichtbaar of
2) niets is zichtbaar, melding “Geen Experia box gevonden” oid.
In beide gevallen heb ik vervolgens geprobeerd om rechtstreeks in te loggen op het modem via mijn laptop. Je ziet dan overduidelijk dat ook het KPN Box 12 modem de superwifi's niet herkent. Hij ziet die als een regulier Ethernet apparaat. Of eigenlijk als meerdere Ethernet apparaten (zoals bij gebruik van een switch). Bijvoorbeeld zowel het bedrade Superwifi2 punt als een Chromecast Audio worden als bedrade Ethernet apparaten weergegeven.
Dan maar weer eens naar fabrieksinstellingen en alles werkt weer.
Maar dat heb ik nou al zo vaak gedaan en ben ik zo beu. Als er iets met Wifi is dan kan ik met een beetje mazzel in de app kijken wat er mis is, maar met een beetje pech (=vaak) dus niet en ga ik maar weer eens de boel resetten.
Wanneer wordt dit nou eens eindelijk opgelost?
Heb het al een paar keer aan de telefoon gevraagd maar krijg eigenlijk geen duidelijk antwoord. Is dit eigenlijk wel een bekend probleem? Lijkt ook best gerelateerd aan de inlogproblemen waar dit forum nog steeds mee vol staat.