Skip to main content
Beantwoord

Krijgt de Box14 ook wifi split functie ?

• April 16, 2025
  • 18 reacties
  • 113 keer bekeken

Hoi ik heb een vraag je over kpn box 14 ik mis 2 dingen wifi split functie en usb mediasever net als box 12 en fritzbox kom nog een update in toekomst voor box 14 

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@Gamer-50, als ik je goed begrijp probeer je Extra WiFi in te stellen. Jouw modem heeft de nieuwste software, dan zou het moeten lukken door onderstaande stappen te volgen. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

18 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • April 16, 2025

Beste ​@Gamer-50 welke firmwareversie heeft jouw router?

Bij de wifiinstellingen kun je, als het goed is, ‘extra wifi’ activeren en daarbinnen een apart 2.4- en/of 5.0-wifipunt creëren.

Wat betreft je vraag over de mediaserver:

1x USB 2.0 & 1x USB 3.0 (deze poorten kunnen gebruikt worden voor mobiel internet back-up met een dongel van KPN)

Zie ook onderstaande links voor aanvullende info:

• Auteur
  • Slimmerik
  • April 16, 2025

Hoi Jan V14.C.24.07.02 laatste versie extra wifi heb ik uitgeprobeerd ik bedoel normale WiFi die standaard die heeft smart WiFi 2 band op 1 naam die wil ik juist Splits hebben 2.4 aparte naam en 5ghz aparte naam wachtwoord snap je nu geen 3 of 4 aparte WiFi s

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • April 16, 2025

Beste ​@Gamer-50 de ‘extra wifi’ is géén aparte wifi met een aparate IP-reeks zoals bij gast-wifi.

maar vallen dus in dezelfde IP-reeks.

Je kunt de extra wifi banden dezelfde naam en wachtwoord geven als de standaard samengestelde wifi of aparte namen, want je voor jezelf het handigst vindt.

• Auteur
  • Slimmerik
  • April 16, 2025

Beste Jan bijvoorbeeld wifi 1 die in hoofd wifi en als ik op extra wifi gaat 2.4 ghz wifi 1 doet en 5 GHz wifi 2

Dan zie ik op extra wifi . wifi 1 alsnog 2.4 ghz met 5 GHz samen werken en wifi 2 5 GHz snap je wat ik bedoel ik wil splitsen en niet 2.4 5 samen hebben dat moet kpn fixen met update

• Auteur
  • Slimmerik
  • April 16, 2025

Ow ja ik heb op topic gelezen veel mensen zeggen ook dat je niet kan splitsen 

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • April 16, 2025

Beste ​@Gamer-50 als je binnen de extra wifi de 2.4-band een andere naam en wachtwoord geeft dan de 5.0-band zie ik geen probleem, of snap ik iets niet (goed)?

Als je geen extra wifi activeert met verschillende namen en wachtrwoorden is bij  de hoofdwifi naam en wachtwoord gelijke voor beide banden en dat kun je dus aanpassen door extra wifi te activeren en daar de banden te scheiden.

• April 16, 2025

Maak alsjeblieft zinnen die beginnen met een hoofdletter en eindigen met een punt. Want het is zowat niet te volgen wat je schrijft. 

Je kan het Extra WiFi netwerk splitsen. Het 2,4 Ghz netwerk kun je een andere naam geven dan het 5 Ghz netwerk. Of het 5 Ghz netwerk uit laten.

• Auteur
  • Slimmerik
  • April 16, 2025

Jan wat je niet begrijpt is hoofd wifi daar kan je niet uitschakelen bij bijvoorbeeld wifi en bij hoofd wifi 1 daarna ga je naar extra wifi 2.5 ghz inschakelen je geeft naam en wachtwoord wifi 2 . 2.5 ghz  daarna 5 GHz inschakelen naam wifi 3 dan heb je wel aparte WiFi zo kan je wel dan heb je tri band 

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • April 16, 2025

Ow ja ik heb op topic gelezen veel mensen zeggen ook dat je niet kan splitsen 

Dan hebben die mensen het dus fout, zoals ik eerder schreef.

@Gamer-50 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 22, 2025

Hi ​@Gamer-50, als ik je goed begrijp probeer je Extra WiFi in te stellen. Jouw modem heeft de nieuwste software, dan zou het moeten lukken door onderstaande stappen te volgen. 

• Auteur
  • Slimmerik
  • April 22, 2025

Hoi Alex extra WiFi is geen goeie optie die naam zegt al extra ik wil hoofd WiFi splitsen en niet 3 WiFi s aan  is zelfde als gast WiFi ik wil zelf bepalen wat voor WiFi ik wil en geen smart WiFi dan zakt telkens snelheid

• Auteur
  • Slimmerik
  • April 23, 2025

Hoofd wifi verdeeld met extra dat is niet juiste manier dan krijg je capisiteit probleem die smart WiFi moet kunnen uit en dat ik gesplitst WiFi 2.4 en 5ghz uitelkaar is dat ik juiste WiFi  kan gebruiken en anders heb je 4. 5 verdeeld wifi met gast er ook bij  . Het lijk wel hotel WiFi zo teveel WiFi s hahaha 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • April 24, 2025

Dan snap ik het denk ik iets beter, ik ben alleen bang dat dat niet mogelijk is. 

• Auteur
  • Slimmerik
  • April 24, 2025

Hoi Alex ik heb een vraag je ik weet niet of jij weet dat 80mhz wifi 5 is en 160 MHz wifi 6 ik gebruik 160 MHz waarom slaat die instelling 160mhz na 24 uur terug op 80 MHz ik moet telkens resetten daarna weer terug 160 MHz dagelijks moet ik dat doen hij slaat niet op 

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • April 24, 2025

Dat bepaalt WiFi zelf,  is niet vast te zetten.

• Auteur
  • Slimmerik
  • April 24, 2025

Dan gebruiken we wifi 5 terwijl modem wifi 6 hebt

• April 24, 2025

Dan gebruiken we wifi 5 terwijl modem wifi 6 hebt

Ja. Jij wel. Voor de rest van de klanten is het gewoon WiFi 6.

• Auteur
  • Slimmerik
  • April 24, 2025

Ja jij weet veel