Skip to main content

Zojuist kreeg ik een notificatie van mijn (zelf aangeschafte) Fritzbox 7590.

26.12.23 22:38:32

“ Uw internetaanbieder heeft de instellingen van uw FRITZ!Box 7590 opgeslagen in een back-upbestand. “ 

 

Ik heb deze melding nog nooit eerder gezien in de afgelopen twee jaar dat ik deze router heb. Ik kan ook niet verifiëren of KPN daadwerkelijk “de internetaanbieder” is die dit heeft gedaan. Iemand die dit ooit eerder heeft gezien?

 

Ik heb de aanbiedersdiensten aanstaan

TR-069 (http://rijswijk1.cust.kpn.net:82/cwmpWeb/CPEMgt) en
USP (pen:872:myfritz-usp connect.myfritz.net:443)

 

Voor de zekerheid ben ik uitgebreide logging (via routerip/support.lua) al aan het downloaden om te kijken of ik daar nog meer in kan vinden.

 

 

 

Technisch zien we weinig of geen verschil in een fritz!box welke u zelf heeft aangeschaft of een van KPN. Bij AVM modems kunnen we de volgende dingen uitlezen en opslaan op ons eigen systeem;

 

CPE Type, uptime, downtime, aantal keren dat het modem sync heeft gehad met het KPN Netwerk, actual net data speed up/down.

Verder is het mogelijk ook het serienummer, ik weet dat we dit 100% kunnen bij onze experia boxen maar volgens mij ook bij de Fritz!boxen.
 

Verdere gegevens slaan wij niet op en zijn voor ons niet relevant. 
 

Edit; 

Voor experiaboxen komt wel eens het verhaal op dit forum dat wij wifi gegevens terug zetten naar het oude modem wanneer de klant een nieuw modem ontvangt. Dit kunnen wij bij AVM modems niet. Wij slaan geen wifi gegevens op en kunnen deze ook niet aanpassen. U bent zelf verantwoordelijk voor het maken van een back-up en het terug plaatsen.