Skip to main content
Vraag

Mijn modem geeft vaak storing tussen 17:30 en 18:00

• February 27, 2026
  • 5 reacties
  • 45 keer bekeken

regelmatig gaat modem in storing tussen 17.30 en 18.30 uur.

5 reacties

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • March 2, 2026

Goedenavond ​@Ferry1960 , bedankt voor jouw bericht en welkom ook hier op onze Community :)

Uitermate onhandig natuurlijk dus fijn dat je daar via deze weg melding van maakt! Ik denk natuurlijk graag met je mee maar heb daar wel wat meer context voor nodig. Kun je me bijvoorbeeld vertellen hoe de lampjes op het modem branden op het moment dat de storing plaatsvindt? En vallen op dat moment al je diensten uit? Mocht je ook televisie van KPN hebben, stopt deze er dan ook mee? En sinds wanneer ervaar je dit probleem precies, ik neem aan dat alles eerder wel goed heeft gewerkt?

Wat ik je sowieso kan adviseren, is om hier eens een belafspraak voor in te plannen met onze Helpdesk. Mijn collega's daar kunnen je verbinding doormeten op het moment dat deze storing plaatsvindt en ik denk dat dat een goed beginpunt is om dit issue structureel op te lossen. Een andere mogelijkheid is om eens aan de slag te gaan met onze online servicetools. Ben benieuwd wat daar uit gaat komen en hopelijk wil je je bevindingen ook hier nog even met me delen! 🙏🏻

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 2, 2026

Alle lampjes gaan uit, alleen de powerled blijft branden.

na opnieuw opstarten, reset of power on/off, gaat modem weer opstarten en als bijna alle lampjes branden gaat modem weer in storing.

na nog een paar keer resetten  komt de modem weer in bedrijf.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • March 2, 2026

Als het op een bepaald moment gebeurt, kan het ook te maken hebben met een ander apparaat op de lijn? Een uitbellend alarm misschien? 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • March 2, 2026

Welk modem heb je ​@Ferry1960 ? Heb je een KPN Box 12?

Er is daarbij een serie voedingsadapters geweest die dit verschijnsel konden veroorzaken. Kijk dan eens op de KPN website of jij zo'n adapter hebt. Die wordt dan vervangen.

https://www.kpn.com/service/internet/adaptervervangen

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 2, 2026

Experia V10 modem

heb ik al heel lang, kan zijn dat hardware verouderd is, storingen zijn alleen als iedereen uit werk komt en internet gaat gebruiken?