Wij hebben een Experia Box V10A modem en glasvezel. Sinds een paar weken verliezen mobiele telefoons meerdere keren per dag hun internet toegang via de WIFI. Het gaat om Android telefoons van verschillende merken, Android 11 enĀ 14. Laptops blijven dan (meestal) wel verbonden met internet.
Ik heb de MijnKPN Thuis App. Als het internet wegvalt, dan detecteert deze app de Experia Box niet meer.
Het probleem is niet de sterkte of stabiliteit van het WIFI-signaal. Afgaande op andere berichten in dit forum, en elders op internet, gaat het om de IPv6 instellingen. Maar als ik op de Experia Box inlog, dan heb ik daar maar zeer beperkt toegang toe.
Tot nu heb ik twee manieren gevonden om internet weer voor een paar uur werkend te krijgen:
- Heel het modem herstarten;
- Inloggen op de Experia Box vanaf een laptop en bij de Network / IPv6 instellingen de keuze ULA support uitzetten en daarna weer aanzetten.
De online support tools van KPN vinden geen probleem, en komen niet met andere oplossingen dan het modem herstarten. Maar dat helpt maar tijdelijk.
Ik zoek een structurele oplossing.