Skip to main content

Het modem gaat regelmatig blauw en rood knipperen en wordt daarna weer groen, maar ik heb dan steeds GEEN internet. En de beelden van de TV staan ook steeds zo'n 1 a 2 sec stil.

Ik heb het modem al een paar keer uit en aan gezet, alle kabels gecontroleerd maar niets helpt.

Zet ik in huis een 2e PC gaat het netwerk weer uit. PC werkt via WiFi. 

@Nick62 , dit is nu echt iets voor jouw grote broer @Nick83 😉


Ik gok dat je dan een V10A hebt, klopt dat?

Hoe is deze verbonden met de invoerkabel? Zit het ISRA in de meterkast en vanuit daar doorgelust naar de woonkamer of is dese direct in de woonkamer te vinden? 


Ja ik heb een V10A modem.

De invoerkabel zit in de meterkast en is doorgelust naar de woonkamer.

groeten, Nick de jong


Op de TV kreeg ik opeens een melding, Verbinding met zenders verbroken.

bla,bla,bla

Foutcode: stb-nmc-400

Na een paar minuten hadden we weer beeld en TV kunnen kijken.

Wel dat het beeld regelmatig een seconden stil staat.

groeten, Nick de Jong


Als je het modem aansluit direct in de meterkast, blijft hij dan wel stabiel?


Ik ben nu niet thuis maar op mijn werk.

ik zal er naar kijken zodra ik thuis ben.

bedankt,  grt. Nick 


Hoi @Nick62, welkom bij ons op het forum. De foutmelding op tv zal worden veroorzaakt doordat de modem de verbinding verloor. Is het al gelukt om de modem direct in de meterkast aan te sluiten zoals Ik_Combineer voorstelde? Ik ben ook benieuwd hoe het dan gaat.


Hallo,

Nee ik heb het modem nog niet gelijk in de meterkast kunnen aansluiten.

Ik zie daar ook 123 geen oplossing voor. Weet niet waar de aansluiting zit.

Het probleem is nog niet opgelost. Netwerk op zolder waar mijn pc staat wordt via een Devolo het WiFi  versterkt maar “klapt” er steeds uit. Nu werk ik gelijk op Experia Box.  dat is wat traag.

Ik werk thuis nu en er moet wel gewerkt worden.

grt. Nick 


Het is zo niet ideaal nee. Het lastige is dat we niet precies weten waar het probleem wordt veroorzaakt. Met de test van Ik _Combineer kunnen we kijken of het met de bekabeling te maken heeft of niet, met die resultaten kunnen we verder kijken.

Je kunt je forumprofiel ook volledig invullen en een seintje geven als je dat gedaan hebt. Dan kan ik kijken wat ik er over kan zien. Het resultaat van de test blijf ik benieuwd naar 🙂


Goede dag Jasper,

In het weekend had ik tijd om naar het probleem te kijk.

In de woonkamer heb ik nog een “oude” PTT aansluiting waar zo'n 4 polige telefoon stekker in zit.

daar zit via de onderkant de kabel in naar het modem en die aansluiting kon ik iets aandrukken.

Nu werk ik op zolder met twee PC's aan en alles blijft tot nu werken.

Dus ik denk het lek gevonden te hebben.

De stekker in de woonkamer dus. Ding zit ook achter een kastje.

Bedankt voor je hulp.  Ik heb met de KPN bezig de glasvezel kabel die voor mijn huisdeur ligt. in mijn huis te krijgen. maar dat wil nog niet lukken. De aannemer moet contact met mij opnemen.

Groeten, Nick de Jong ,  Spijkenisse.

 


Een net niet goed zittende kabel kan een hoop narigheid veroorzaken inderdaad, en soms lastig te vinden zijn Gelukkig heb je dit gevonden en lijkt het nu beter te gaan, Hou het voor de zekerheid nog even in de gaten, mocht het terugkomen kunnen we samen verder kijken.

Voor de glasvezelaanleg kunnen wij niets zien, de aannemer werkt daarvoor namens KPN Netwerk. Zij hebben meer inzicht in de aanleg.