Skip to main content

Na de mesh update van kpn box 12 geen mogelijk tot thuiswerken via VPN. Hierover geen duidelijke communicatie door KPN. Na telefonisch contact blijkt dit wel een bekend probleem te zijn. Oplossing is er nog niet en hoelang dit gaat duren weten ze niet, de medewerkster komt niet af met een adequate oplossing, wel vreemde voorstellen, de modem omruilen, zet de box maar terug in wifi 5, coulance vergoeding is niet mogelijk, ondanks het niet leveren van diensten. In een vage omschrijving staat inderdaad dat je de box kan terugzetten naar wifi 5, wellicht is dit een oplossing. Heel makkelijk zegt ze. Nu ben ik redelijk handig met ict maar voor de gemiddelde gebruiker is dit geen handige oplossing, en overigens klopt de werkbeschrijving niet. Uiteindelijk is het wel gelukt.
Iets meer dan 1 jaar geleden ben ik binnen gehengeld door KPN. Na de start heb ik na enkele weken een geruime tijd, 2 weken ofzo, geen internet ontvangen, ergens in de buurt waar ik woon was het niet mogelijk kabeltjes aan te sluiten. Hierdoor hebben 2 gezinsleden niet thuis kunnen werken in coronatijd. Nog steeds ben ik ontevreden over de geboden coulance en oplossingen. 
Nu een update en dagen geen mogelijk tot thuiswerken. Doordat ikzelf maar contact ben gaan zoeken kom je achter het probleem. Intussen heb ik al uren besteed aan contact met de ICT van ons bedrijf, hier lag het probleem niet natuurlijk, Daarna weer geruime tijd gerommeld bij de KPN, denk aan contactmoment, terugzetten modem etc… Hier wil ik geen tijd aan besteden, daarvoor betaal ik KPN en de service is ronduit slecht op alle fronten zoals de geleverde diensten en contact/communicatie vanuit de kant van de KPN. 
Nu mijn vragen:
1. wanneer kan ik wel gebruik maken van de energiezuinige wifi 6 met VPN verbinding?
2. gaan jullie iedereen met dit probleem dan pro actief benaderen?
3. gaan jullie mij nog coulance bieden voor een aantal dagen geen mogelijk tot thuiswerken maar ook voor alle tijd die ik kwijt ben met dit probleem?

Dit is de tweede keer in relatief korte tijd dat KPN het laat afweten en niet afkomt met goede en bevredigende oplossingen. Graag hoor ik op korte termijn antwoord op mijn vragen.

Vriendelijke groet, 

Jeroen
 

Ik denk dat hier een begripsverwarring is geweest bij de medewerker van de klantenservice van KPN.

Ik denk dat die medewerker de begrippen WiFi 6 en IPv6 door elkaar haalt.

Het is bekend dat sommige VPN oplossingen niet werken met IPv6 maar alleen met IPv4.

Zet op jouw computer de ondersteuning van IPv6 uit op de wifi adapter door het vinkje weg te halen bij “Internet Protocol Versie 6 (TCP/IPv6)”.

Werkt jouw VPN verbinding dan wel?


Hoi @JeroenGelderland, welkom op ons forum! Had je de reactie van WJB gelezen? Heb je het nog werkend kunnen krijgen?


Hi Thomas, in mijn verhaal staat dat internet na veel tijd en inspanning weer werkt. Dus de reactie van WJB is overbodig en niet correct. 
Van de KPN had ik graag een reactie op vragen 1 t/m 3. Voor de zekerheid plak ik deze vragen nogmaals hieronder:
1. wanneer kan ik wel gebruik maken van de energiezuinige wifi 6 met VPN verbinding?
2. gaan jullie iedereen met dit probleem pro actief benaderen?
3. gaan jullie mij nog coulance bieden voor een aantal dagen geen mogelijk tot thuiswerken maar ook voor alle tijd die ik kwijt ben met dit probleem?


wanneer kan ik wel gebruik maken van de energiezuinige wifi 6 met VPN verbinding?

Er is helemaal geen verband tussen wifi 6 en VPN. Ik weet niet waar je dat vandaan hebt maar een VPN verbinding kan prima over wifi 6.