Skip to main content
Antwoord

Na recente modemupdate regelmatig uitval van de internetverbinding

• July 16, 2025
  • 9 reacties
  • 91 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Begin juni heeft KPN op afstand een update uitgevoerd op mijn modem. Sindsdien valt mijn internet regelmatig uit; als ik de Experiabox herstart, doet alles het weer tot de volgende uitval. Erg vervelend. Ik heb de modem ook al een paar keer gereset, zonder blijvend resultaat. Wat nu?

Beste antwoord door Erwin van KPN

Als letterlijk de verbinding wegvalt (en ziet ook dat de lampjes op het modem uit gaan of rood worden).  Is het verstandig om een terugbelafspraak in te plannen want dan kan er iets aan onze kant kapot zijn en zal een collega de lijn moeten doormeten. 

9 reacties

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Eric_R . Welkom hier.

Dat klinkt niet heel fijn. Over welk type modem hebben we het hier? Een Box12? Of een V10?  

Als de zaak uitvalt, valt dan ook letterlijk alles uit? En zie je ook iets gebeuren met de lampjes op de modem?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • July 18, 2025

Hoi Erwin, dank je wel – het is een V10. De telefoon blijft het wel doen, maar internet valt periodiek weg. Het ‘services’-lampje brandt permanent oranje.

Erwin van KPN
Moderator

Je noemt ‘reset’ ., Bedoel je daar een herstart mee of een echte reset zoals hieronder  beschreven:

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • July 25, 2025

Ik heb tot nu toe drie dingen gedaan: aan- en uitzetten; ‘herstel’-knop op de Experiabox indrukken; reset op afstand via de KPN-website.

De afgelopen week lijkt het probleem overigens wel een stuk minder, dat is dan weer bemoedigend.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 31, 2025

Als letterlijk de verbinding wegvalt (en ziet ook dat de lampjes op het modem uit gaan of rood worden).  Is het verstandig om een terugbelafspraak in te plannen want dan kan er iets aan onze kant kapot zijn en zal een collega de lijn moeten doormeten. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • August 11, 2025

Dank; dat zal ik doen!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • September 19, 2025

Een update: na telefonisch contact heeft KPN een nieuw modem opgestuurd. Vooralsnog lijkt dat het probleem verholpen te hebben: alle lampjes branden weer groen en de internetverbinding lijkt weer stabiel. Hopelijk blijft het zo! 🙂

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 13, 2025

Nieuwe update: de nieuwe modem heeft het een tijd goed gedaan, maar laat sinds enige tijd weer het gevreesde oranje lampje bij ‘services’ zien. Internet in huis valt nu ook weer regelmatig uit. Wat nu? Toch maar weer eens proberen te bellen, denk ik?

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Eric_R   Long time no see ;-)  Het zit je niet mee.  En als dit al het tweede modem is waarbij dit gebeurt dan denk ik dat we eens aandachtig naar die verbinding moeten kijken.  

Een terugbelafspraak is dan je beste optie.  Ik kan je alvast wat tips geven wat er gevraagd gaat worden. De collega zal sowieso jouw thuis situatie gaan proberen uit te sluiten: Dus check je bekabeling en of dat allemaal geen beschadiging of kinkjes heeft en goed vastgeklikt zit.  Verder weet ik eigenlijk nog helemaal niet wat voor verbinding jij hebt? Glasvezel of Koper?  Als je glasvezel hebt, zou je dan eerst nog willen proberen om het glasvezelkastje een minuut van het stroom te halen?  Als het koper is, wordt het tijd voor die terugbel afspraak.

Â